A rendkívüli korlátozások feloldásával márkakereskedéseink és –szervizeink újra a megszokott nyitva tartással dolgoznak.

További információ:

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:hu] [cle1: SECONDES Lang:hu]

ÚJ GÉPJÁRMŰHOMOLOGIZÁCIÓ

C3 AirCross

Változik a szabályozás. Az új, egységes nemzetközi homologizációs eljárás (WLTP), segítségével az üzemanyagfogyasztási és károsanyagkibocsátási adatok sokkal közelebb kerülnek a valós autóhasználathoz. A WLTP folyamatosan váltja fel a korábbi (NEDC) eljárást. 

Az alkalmazott technológiai változások és az új szabályozásra idő előtt megtörtént felkészülés miatt a Citroën már most készen áll az új homologizációs eljárás alkalmazására, amely 2018. szeptembertől lesz kötelező az összes személygépkocsira vonatkozóan.

AZ ÚJ WLTP SZABVÁNY

A WLTP (a személyautókra és könnyű haszonjárművekre vonatkozó, világszinten összehangolt és egységes vizsgálati eljárás) az Európai Unió típusjóváhagyási rendszere szerinti járművek homologizálására szolgál. Új vizsgálati ciklust és eljárást határoz meg a könnyű járművek* üzemanyag-fogyasztásának, valamint CO2- és károsanyag-kibocsátásának mérésére standardizált (laboratóriumi) körülmények között.

2018. szeptember 1-től pedig valamennyi eladott új személygépjárműnek WLTP-hitelesítettnek kell lennie, és egy évvel később pedig az összes kishaszongépjárműnek is.

* Személyautók és 3,5 tonna össztömegnél kisebb kishaszonjárművek
Essais PEMS 3
Banc Moteur

A NEDC-TŐL A WLTP-IG

A WLTP egyik célja, hogy a homologizációs eljárás során reálisabban tükrözze a járművek valós felhasználási körülményeit és aktuális műszaki tartalmát.

Szigorúbb vizsgálati feltételeket és dinamikusabb vezetési profilt határoz meg, mint a 90-es években kialakított NEDC szabvány. A WLTP a tényleges, aktuális menetadatokat veszi figyelembe, míg a NEDC (új európai vezetési ciklus) elméleti vezetési jellemzőkön alapult.
A WLTP pontosabb értékeket is produkál, mivel figyelembe veszi az egyes autók műszaki adatait, beleértve az összes opcionális felszerelést is, ami jelentősen befolyásolhatja az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást

A WLTP JELLEMZŐI

Berlingo Combine

A WLTP tesztek magasabb sebesség mellett történnek: 46,5 km/h átlagosan, szemben a NEDC ciklus 34 km/h átlagával.

Route

A WLTP teszt hossza 23 km, szemben a NEDC ciklus 11 km-ével.

Montre

A WLTP tesztek időtartama is hosszabb lett: 20 perc helyett 30 percig tartanak.

Racing

A WLTP ciklus dinamikusabb. A vezetési stílus dinamikusabb és közelebb áll a valósághoz.

C4 Cactus

A kibocsátások mérése a személygépkocsikra vonatkozó kiigazítások tervezése céljából történik (pl. a felszereltségi elemek tömege).

A CITROËN és a WLTP

A Citroën már a rendeletet megelőzően bevezette azokat a műszaki megoldásokat (SCR katalizátor a dízelmotorok és részecskeszűrő (FAP) a benzinmotorok esetén), amelyeknek köszönhetően a márka járművei már most WLTP szerint homologizáltak. Ez a vizsgálat reálisabban tükrözi azokat a kibocsátásokat, melyeket az ügyfelek valós vezetési feltételek mellett tapasztalnak.

Ezen kívül a Citroën ügyfelei tájékoztatásának folyamatos javítása érdekében és az átláthatóság melletti elköteleződés jegyében közzétette a valós felhasználási körülmények között mért fogyasztási adatait 2016-tól kezdve, valamint a nitrogén-oxid-kibocsátási értékeket 2018. márciustól. Ezeket a számadatokat egy olyan, nem kormányzati szervezetekkel (T&E - Transport & Environment és FNE - France Nature Environment) kialakított szabvány szerint mérték, melyet független harmadik fél (Bureau Veritas) hitelesített.
Az ügyfelek a márka franciaországi honlapján, autóhasználati szokásaik megadásával előre ellenőrizhetik az általuk konfigurált gépkocsi fogyasztását.
Extérieur

VALÓS HASZNÁLATI KÖRÜLMÉNYEKEN ALAPULÓ MÉRÉS

Berlingo VU

2018 szeptemberétől a WLTP vizsgálati eljáráson kívül minden gyártónak meg kell mérnie modelljei kibocsátását valós vezetési körülmények között (RDE). Ez vonatkozik az EU-ban, Svájcban, Törökországban, Norvégiában, Liechtensteinben, Izraelben és Írországban értékesített összes járműre. A közúton végzett RDE vizsgálatok során a szennyező anyagok, többek között a nitrogén-oxidok és a finom részecskék kibocsátási szintjét mérik. Ennek köszönhetően még reálisabb képet kapunk a járművek mindennapos használata során tapasztalható kibocsátásokról.

Nevéhez híven az RDE vizsgálatot nem laboratóriumban, hanem közúton, valós vezetési helyzetben hajtják végre. A méréseket a teszt során a jármű hátuljára rögzített PEMS (Portable Emissions Measurement System - hordozható kibocsátásmérési rendszer) nevű okoseszközzel végzik.

RDE TESZT

Az RDE teszt során a PEMS eszközzel felszerelt gépkocsit közúton tesztelik. A rendszer valós időben képes mérni a gépkocsi által kibocsátott fő szennyezőanyagok (nitrogén-oxidok és finomrészecskék) szintjét.
Az összegyűjtött adatok elemzése alapján megállapítható, hogy a vezetési feltételek megfelelnek-e az RDE kritériumoknak, illetve az, hogy a károsanyag-kibocsátás szintje a határértékeken belül marad-e.
Essais PEMS 2

gyakori kérdések

Top