Változik a szabályozás. Az új, egységes nemzetközi homologizációs eljárás (WLTP), segítségével az üzemanyagfogyasztási és károsanyagkibocsátási adatok sokkal közelebb kerülnek a valós autóhasználathoz. A WLTP folyamatosan váltja fel a korábbi (NEDC) eljárást.
Az alkalmazott technológiai változások és az új szabályozásra idő előtt megtörtént felkészülés miatt a Citroën már most készen áll az új homologizációs eljárás alkalmazására, amely 2018. szeptembertől lesz kötelező az összes személygépkocsira vonatkozóan.
2018 szeptemberétől a WLTP vizsgálati eljáráson kívül minden gyártónak meg kell mérnie modelljei kibocsátását valós vezetési körülmények között (RDE). Ez vonatkozik az EU-ban, Svájcban, Törökországban, Norvégiában, Liechtensteinben, Izraelben és Írországban értékesített összes járműre. A közúton végzett RDE vizsgálatok során a szennyező anyagok, többek között a nitrogén-oxidok és a finom részecskék kibocsátási szintjét mérik. Ennek köszönhetően még reálisabb képet kapunk a járművek mindennapos használata során tapasztalható kibocsátásokról.
Nevéhez híven az RDE vizsgálatot nem laboratóriumban, hanem közúton, valós vezetési helyzetben hajtják végre. A méréseket a teszt során a jármű hátuljára rögzített PEMS (Portable Emissions Measurement System - hordozható kibocsátásmérési rendszer) nevű okoseszközzel végzik.