Megtekintés
FELGYORSULT A CITROËN NÖVEKEDÉSE INDIÁBAN, DÉLKELET-ÁZSIÁBAN ÉS DÉL-AMERIKÁBAN: A HELYBEN FEJLESZTETT ÉS GYÁRTOTT ÚJ C3 AIRCROSS KÜLSEJÉRE NÉZVE ROBUSZTUS, BELÜL TÁGAS ÉS OTTHONOS MODELL


Poissy, 2023. április 27.

_  Az új C3 Aircross leleplezésével magasabb fokozatba kapcsol a Citroën nemzetközi növekedési stratégiája. Az indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült, egyedülálló B kategóriás SUV 5, illetve 7 üléses változatában is komoly hozzáadott értéket képvisel.

_  A C3 2022-es indiai és dél-amerikai bevezetése után az új C3 Aircross modellel a második szakaszába lép a márka 2019-ben bejelentett C-Cubed programja. A cél az érintett piacok középmezőnyében olyan intelligens tervezésű, különleges járművek bevezetése, melyek a helyi ügyfelek elvárásainak megfelelően magas szintű kényelmet, funkcionalitást és felszereltséget kínálnak.

_  Az új C3 Aircross az egyes régiók képviselőinek közvetlen részvételével, a helyi igények messzemenő figyelembevételével jött létre. A modellt Porto Realban (Brazília) és Thiruvallurban (India) gyártják majd, közel 90%-os helyi integrációval.

_ A merész és robusztus SUV-k stílusjegyeivel felruházott, jellegzetes Citroën designnal rendelkező új C3 Aircross forgalmazása Indiában és Dél-Amerikában 2023 folyamán, Indonéziában – a Citroën új piacán – pedig 2024-ben kezdődik.

 

A Citroën leleplezte az új C3 Aircrosst, ezt a robusztus külsejű, belterére nézve tágas és otthonos családi B-SUV modellt. A jármű helyi együttműködéssel jött létre, és úgy tervezték, hogy minél jobban kiszolgálja a kulcsfontosságú piacok – India, Délkelet-Ázsia és Dél-Amerika – ügyfeleinek különleges igényeit. 

Az új C3 Aircross vérbeli Citroën, ugyanakkor a B-SUV modellek jellegzetes ismertetőjegyeit is magán viseli. Egy minden piacon versenyképesnek ígérkező autóról van szó, mely kedvező ár/érték arányt és kimondottan a helyi igényekhez igazított ajánlatot képvisel, melyben az egyedi, sportos design a Citroënre jellemző rendkívüli kényelemmel és 7 személy szállítását is lehetővé tevő, nagyfokú sokoldalúsággal párosul.

Az új SUV-modell és a korábban bevezetett kompakt új C3 a Citroën nemzetközi növekedési stratégiájának kulcsszereplői. A márka ugyanis 2025-re globális forgalmának 30%-át Európán kívüli piacokon szeretné lebonyolítani.

India, Délkelet-Ázsia és Dél-Amerika egytől-egyig nagy potenciállal rendelkező piacok, melyek nagy szerepet játszanak a Citroën nemzetközi ambícióinak elérésében. 2022-ben Indiában és Délkelet-Ázsiában az előző évhez képest 56,9%-kal, Dél-Amerikában pedig 21,2%-kal nőtt a regisztrált Citroënek száma. Ugyanebben az évben Indiában 6588 (+ 872,6 %), Brazíliában 32 128 (+ 37,6%), Argentínában pedig 13 846 (11,3%) járművet helyezett forgalomba a márka. E két régióban az új C3 sikeres bevezetése egyértelműen erősítette a Citroën márka jelenlétét.

Az új C3 Aircross egy három új modellből álló család második tagja. A modellek a 2019-ben bejelentett C-Cubed program keretében, kifejezetten a nemzetközi piacokra készülnek, és 2022 és 2024 között kerülnek bevezetésre. A C3-hoz hasonlóan a B-SUV modellt is helyben tervezték és gyártják, Indiában a thiruvalluri, Brazíliában a Porto Real-i üzemben.

A Citroën örökségéhez hű új C3 Aircross egy 5 és 7 üléses változatban is elérhető robusztus és egyedi SUV, amely Indiában és Dél-Amerikában várhatóan 2023 végén kerül forgalomba. 2022 októberében jelentette be a márka, hogy a modellt 2024-ben egy új piacon, Indonéziában is bevezeti. A kizárólagos forgalmazó az Indomobil csoport lesz.

„A Citroën stratégiájának sikere, mely a globális üzleti tevékenység növelése mellett arra irányul, hogy 2025-re a márka forgalmának 30%-át Európán kívüli területeken realizálja, attól függ, hogy versenyképesek tudunk-e lenni, és ezáltal több régióból is meg tudunk-e szólítani ügyfeleket. A nagy potenciállal rendelkező és gyorsan növekvő, kulcsfontosságú piacokon úgy próbálunk terjeszkedni, hogy ügyfeleinknek differenciált, megfizethető, a helyi viszonyokhoz igazodó és helyben készült terméket kínálunk. Egy olyan ajánlatról van szó, mely más, mint a többi, mely megfelel a gépjárművezetők és családtagjaik szükségleteinek, és az összes autógyártó közül a legzökkenőmentesebb vásárlói élményt nyújtja. Az új C3 Aircross egy újabb mérföldkő a Citroën számára. Olyan új ügyfelek megszólítását teszi lehetővé, akik egy robusztus és sportos megjelenésű, vonzó, gazdaságos és tágas családi B-SUV-t szeretnének” – nyilatkozta Thierry Koskas, a Citroën vezérigazgatója.

 

A MEGFELELŐ JÁRMŰ A MEGFELELŐ IDŐBEN

 

A Citroën a 4,32 m hosszú, 5 és 7 személyes változatban is rendelkezésre álló C3 Aircrosst úgy tervezte, hogy az indiai, indonéziai és dél-amerikai piacon sikeresen debütáljon az erős verseny jellemezte és gyorsan növekvő B-SUV szegmensben.

INDIÁBAN a gépjármű hosszától függően fizetendő adó alapján két részre oszlik a B-SUV szegmens. 2022-ben a 4 méternél hosszabb modellekből 32%-kal több fogyott, mint egy évvel korábban. Az elmúlt években a gépjárművezetők számának növekedésével párhuzamosan a B-SUV szegmensben kínált járművek száma is megugrott, ami rendkívül erős versenyt eredményezett.

„Indiában egy B-SUV modell megvásárlása az egész család közös döntése, amelyhez sokszor a barátok véleményét is kikérik. Bár az elsődleges szempont az, hogy a rendelkezésre álló anyagi források összhangban legyenek a jármű teljes tulajdonlási költségével, tudvalevő, hogy az indiai családok nagy fontosságot tulajdonítanak az eredeti designnak, a tekintélyparancsoló megjelenésnek és a helykínálatban, a variálhatóságban, a kapcsolódási szolgáltatásokban és a különböző funkciókban megnyilvánuló általános komfortszintnek, mivel tisztában vannak azzal, hogy ezek a jellemzők az életstílusukat és a társadalmi státuszukat tükrözik. Ezért nem kíméltük a fáradságot, és igyekeztünk az új C3 Aircrosst minél vonzóbbá és elérhetőbbé tenni e családok számára” – nyilatkozta Saurabh Vatsa, a Citroën India igazgatója.

Jelenleg a fogyasztók választási lehetőségei korlátozottak, ha egy kellően tágas és 7 személy szállítására is alkalmas megfizethető családi autót keresnek, mely vonzó SUV-designnal, jó teljesítményértékekkel és korszerű technológiával rendelkezik. Az új C3 Aircross bevezetéséig az egyetlen szóba jöhető 7 személyes családi autó egy kevésbé stílusos egyterű volt.

„Az új C3 Aircross összhangban van az ország szükségleteivel, ahol az SUV-k piaci részesedése közel 40%. A gyorsan növekvő kereslet miatt a B-SUV modellek a szegmens egyik legsikeresebb alcsoportjává váltak. A világ minden részéről érkező szakemberek a helyi mérnökökkel együttműködve azon dolgoztak, hogy az indiai igényeknek mindenben megfelelő, az új C3 és C5 Aircross közé pozicionált új gépjárművet hozzanak létre. A gyártás a helyi K+F, illetve tervezőközpontok, valamint a thiruvalluri összeszerelő üzem és a Tamil Naduban található hosuri hajtásláncgyár elképzeléseinek és erőfeszítéseinek köszönhetően szintén Indiában történik” – teszi hozzá Roland Bouchara, a Stellantis India főigazgatója.

INDONÉZIÁBAN a piac gyorsan érik, és nagy növekedési potenciállal rendelkezik. 2021 és 2030 között várhatóan a duplájára nő a gépjármű-értékesítések száma, ami az országot Délkelet-Ázsia leggyorsabban és egész Ázsia második leggyorsabban fejlődő piacává teszi. Az eladott gépjárművek közel 70%-a 7 személyes (egyterű vagy SUV), és a 2016 óta növekvő keresletnek köszönhetően a B-SUV-szegmens piaci részesedése mára elérte a 20%-ot.

A Citroën bátor döntést hozott, és a legjobb pillanatban jelent meg az indonéz piacon. Az új 7 személyes C3 Aircross B kategóriás SUV-ként garantáltan vonzó lesz mindazon szakemberek és családtagjaik számára, akik a napi munkába járáshoz, a hétvégi kirándulásokhoz és a nagyobb kalandokhoz könnyen használható és megbízható autót keresnek.

DÉL-AMERIKÁN BELÜL a Citroën Brazíliában és Argentínában lendületesen fejlődik, és 2021 és 2024 között eladásai megnégyszerezését tűzte ki célul. Az elmúlt öt évben a B-SUV-ké volt a leggyorsabban fejlődő szegmens, ami mára a piac 20,5%-át teszi ki, szemben a B kategóriás szedánok kevesebb mint 7%-os piaci részesedésével. A verseny is itt a legerősebb: Brazíliában 16, Argentínában már 17 különböző modell kapható, de a 2023-as bevezetést követően az új C3 Aircross lesz az egyetlen 7 személyes változatban is elérhető B-SUV.

„A Citroën szeretné megerősíteni a jelenlétét a dél-amerikai B-SUV-szegmensben. Argentínában már most nagyon jól állunk, de Brazíliában és a többi piacon is erőteljes a növekedés. A cél elérésében egyértelműen kiemelt szerep jut az új C3 Aircrossnak. A tervezés folyamán arra törekedtünk, hogy a robusztus megjelenés, a stílus és a sokoldalúság tekintetében minél jobban megfeleljünk a dél-amerikai ügyfelek igényeinek, és meggyőződésünk, hogy ez sikerült is. A Citroën lesz az egyetlen márka a piacon, amelyik a B-SUV-szegmensben 7 személyes autót kínál” – nyilatkozta Vanessa Castanho, a Citroën márka dél-amerikai alelnöke.

 

AZ EGYES RÉGIÓKRA JELLEMZŐ ÜGYFÉLIGÉNYEK ÉS ELVÁRÁSOK MAXIMÁLIS FIGYELEMBEVÉTELE

 

A Citroën által indított C-Cubed program sikerének kulcsa a Citroënnek dolgozó helyi munkaerő és a vállalat tervezői és mérnökei között zajló együttműködés. Az új C3 Aircross esetében ez az egyes piacokra jellemző gépjármű-használati szokások alapos felmérését és az ügyfelekkel való elmélyült párbeszédet igényelt, hogy a készülő modell teljes mértékben megfeleljen a vágyaiknak és szükségleteiknek. Noha a fenti információk alapján vannak kisebb eltérések az egyes régiókban forgalmazott járművek között, a potenciális ügyfelek részvételével rendezett workshopokon egyértelműen felmerültek bizonyos közös témák, amelyek közvetlen befolyással voltak a koncepcióra és a modell végleges jellemzőire.

„Azáltal, hogy meghallgattuk az érintett piacok potenciális ügyfeleit, egy olyan egyedi modellt tudunk kínálni ezeknek a családoknak, amely garantáltan elnyeri a tetszésüket. Az új C3 Aircrossban a Citroën modellekre jellemző különleges design a vérbeli SUV-k jellegzetes ismertetőjegyeivel párosul, ami egy kiváló ár/érték arányú, strapabíró, ugyanakkor szemrevaló autót eredményezett. A kiemelkedő helykínálat, a figyelemre méltó sokoldaldúság és a 7 személy számára is kényelmes kialakítás jóvoltából tökéletesen érvényesül a márka teljes körű kényelemre összpontosító átfogó megközelítése. Az új C3 Aircross magas szintű felszereltséggel és korszerű műszaki megoldásokkal rendelkezik, a kapcsolódási szolgáltatásokat is beleértve. Az egyes piacokra szabott felszereléscsomagok és tartozékok széles választékának köszönhetően pedig a családok még inkább személyre szabhatják a járművüket” – mondja Laurence Hansen, a Citroën termék- és stratégiai igazgatója.

 

ROBUSZTUS KÜLSŐ, TÁGAS ÉS OTTHONOS BELSŐ

 

Az új C3 Aircross egy 4,32 m hosszú családi B-SUV modell, mely robusztus és kifejező designjával azonnal bizalmat ébreszt. A karakteres orr-rész jellegzetes elemei a magas motorháztető, a széles keréktáv, az Y alakban elhelyezett lámpák és a különböző útviszonyokhoz tervezett alsó védőelemtől hangsúlyosabb dupla hűtőrács. Profilból nézve a kategória legjobbjai között számontartott 200 mm-es hasmagasság, a strapabíró kerékdobokba illeszkedő nagy kerekek és gumiabroncsok, valamint a hatékony védőelemek hívják fel magukra a figyelmet.

A karosszéria függőleges vonalait hangsúlyozó széles C oszlop erőt sugároz, a különleges második hátsó ablakoktól pedig világosabbnak és tágasabbnak hat a beltér. Az ablakok és a hosszú hátsó ajtók magasabbnak mutatják a sziluettet, kiváló fényviszonyokat és kilátást ígérnek, és könnyű beszállást biztosítanak a hátsó üléssorokba.

Hogy jobban kifejezze a személyiségüket, a különböző régiókból származó ügyfelek személyre is szabhatják a gépjárművüket. Ehhez a piaci elvárásoknak megfelelően karakteres megjelenést biztosító felszereléscsomagok és tartozékok széles választéka áll rendelkezésükre. Azok a tulajdonosok, akik egy kis eredetiséget szeretnének csempészni az autójukba, a Citroënnél megszokott kétszínű karosszériát is választhatják: az eltérő színű tető látványos kontrasztot alkot a jármű többi részével.

A Citroën azon törekvése, hogy a járművezetőnek és az utasoknak egyaránt kivételes biztonságot és fedélzeti kényelmet biztosítson, az új C3 Aircross legapróbb részleteiben is tetten érhető. A tágas utastérben öröm a vezetés, főleg, hogy a maximálisan kényelmes felfüggesztés a karosszériakilengéseket nehéz közlekedési körülmények között és rossz útfelületen is a minimálisra csökkenti. A kormánymű és a fordulókör optimalizálása fürgébb viselkedést eredményezett, ami megkönnyíti a manőverezést a sűrű városi forgalomban. Az alváz szerkezetét és a közelítési szögeket is úgy alakították ki, hogy az új C3 Aircross az egyenetlen és sérült útfelületekkel is könnyedén megbirkózzon, és meredek lejtőkön se érjen le az alja.

A megemelt hasmagasság megkönnyíti a járdaszegélyeken és a magas járdákon való átkelést, és a rezgések csökkentése, illetve az utasok nagyobb kényelme érdekében a karosszéria torziós merevsége is fokozott figyelmet kapott.

Az új C3 Aircross kifejezetten tágas. Az ötszemélyes változat kiemelkedően nagy hátsó térdtérrel és 482 literes csomagtartóval rendelkezik, a hétüléses modellben pedig, amely moduláris felépítésével többféle használatra alkalmas, a harmadik sorban két különálló ülés található. Ha úgy hozza a szükség, ezek mindegyike összecsukható, illetve eltávolítható, és a csomagok és egyéb szállított tárgyak számára 511 literes csomagtér hozható létre.

A beltér világos, barátságos és jól felszerelt, és tökéletesen kifejezésre juttatja a Citroën globális kényelemre és jó közérzetre irányuló átfogó törekvéseit. Az ultrakényelmes ülések és a hatékony klíma, illetve fűtés gondoskodik a tökéletes kikapcsolódásról, különösen a 7 személyes változat két hátsó sorában, ahol a tetőpanelbe egy egyedi szellőzőmodult építettek be. Az alaposan átgondolt rakodóhelyek közül kiemelendők a telefontartóként is funkcionáló pohártartók és az akár 5 USB-csatlakozó, melyek gondoskodnak arról, hogy az utasok útközben is tölthessék készülékeiket, kapcsolatban maradhassanak, illetve kedvükre szórakozhassanak.

Elöl a vízszintes struktúrájú műszerfal közepén egy egyedi, puha tapintású szemcsés felület vonja magára a figyelmet. A C3 Aircross egyes változatai 7” TFT-műszercsoporttal vannak felszerelve, középen pedig a kategória egyik legnagyobb (10”) érintőképernyője helyezkedik el, melyről a legfontosabb infotainment funkciók és kapcsolódási szolgáltatások érhetők el, az Apple Car-Play, illetve Android Auto alkalmazásokhoz hozzáférést biztosító mirroring funkciót is beleértve.