A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:HU] [cle1: SECONDES Lang:HU]
Herobanner_CL.19.021.001_1250X400

Citroën 19_19 koncepció

BORN CITROËN*

A városi közlekedéshez kifejlesztett elektromos tanulmány, az Ami One koncepció után a Citroën bemutatja legújabb elektromos tanulmányautóját, a 19-19 Conceptet, amely a márka századik évfordulóját ünnepli, és a városon kívüli mobilitásról alkotott jövőképét fejezi ki. A látványos megjelenésű, csúcstechnológiás 19-19 Concept tanulmányt a repüléstechnológia ihlette. A mobil szalonnak is beillő utastér a végsőkig fokozza a kényelmet, és az intelligens futóműre ültetve azt az érzetet kelti a bentülőkben, mintha az út felett repülnének. Az innovatív és futurisztikus tanulmány 800 km hatótávot, négyes szintű önvezetési technológiákat, és az utasokkal interaktív személyi asszisztenst kínál.

* Citroënnek született

Átlátszó kapszula

Capsule_CL.19.021.007_597X320

A teljesen üvegezett karosszériának köszönhetően a 19-19 Concept egy óriási buborékot idéz. Hosszú tengelytávja épp úgy lenyűgöz, mint az extrém rövid első és hátsó túlnyúlása.

A teljesen lekerekített utascella oldaláról mintha egy repülőgép szárnyai bontakoznának ki, ami fokozza az autó robusztusságának és szélességének érzetét.

Az elöl feketére, hátul kékre színezett plexiüveg finom utalás a legendás Petite Rosalie kék kivitelére. Elöl be lehet látni az utastérbe, míg a hátsó ablakokon mikroperforált, sötétített filmréteg védi a bentülők privát szféráját.

Futurisztikus orr-rész

FaceAV_CL.19.021.005_747x400

A 19-19 tanulmány formatervét az aerodinamika jegyében tervezték meg. Elöl plexiüvegből készült, alsó és felső részből álló, ketté osztott motorházfedelet találunk. A felső rész magasan a sárvédők fölé emelkedik, és egyszerre tölti be a légterelő és a full LED-es lámpatestek foglalatának szerepét. Ez utóbbi magába foglalja a Citroën márkajelzést és az Origins logót. Az utastér és a kijelző műszerek tisztán láthatók a frontrészről . A felfüggesztések, a kerekek és a sárvédők belsejét a nyílfogazatra emlékeztető barázdák díszítik.

High-tech hátsó rész

FaceAR_CL.19.021.004_747X400

Hátul visszaköszönnek a frontrész elemei: a hátsó ajtó buborékja, az aerodinamikus, légterelőt formázó fényhíd, bennük két, nyílfogazatot imitáló, Y mintájú fénysorral. A tető hátsó részén két LIDAR (Light Detection and Ranging - lézer alapú távérzékelés) kapott helyet. A gördeszkák formájára emlékeztető tartókonzol mögött látni lehet az akkumulátorokat és az autó számos szerkezeti elemét. A tartókonzolt kék, fehér, piros rovátkák díszítik.

XXL-es kerekek

 

Mintha a Good Year-rel közösen kifejlesztett, XXL méretű (930 mm átmérőjú felnik, rajtuk 255/30 R30 gumiabroncsok) kerekekre építették volna az autót.

A gumiabroncsok és a felnik optikailag teljesen eggyé válnak, a gumik túlnyúlnak a felniken; ez a kialakítás remek akusztikai komfortot eredményez.

A karosszériától különváló, ugyanakkor a kerekekkel egybesimuló sárvédők teljesen különálló kerekek benyomását keltik: mintha a fülke négy gömbön nyugodna, az út felett lebegve.

A felniközepeken megjelenő Citroën Origins emblémák menet közben is álló helyzetben maradnak.

Roues_CL.019.023.004_597X320

BORN COMFORT*

Mozgó szalon

Salon_CL.19.021.009_308X176

A 19-19 Concept különleges világot kínál az autóban utazóknak. A vezetőhelyen intuitív kezelőszerveket találunk, magasra helyezett kijelzőt a szélvédőre vetített vezetési információkkal, ultrakényelmes vezetőülést és a fejtámaszba épített hangszórót. Az első utas maximális kényelméről fotelülés és motoros, állítható lábtartó gondoskodik, míg hátul kanapéra emlékeztető üléseket találunk. Az utasoknak különálló hangzónákat alakítottak ki, ahol mindenki a zenei ízlésének megfelelő, személyre szabott akusztikai tartalmakat élvezheti.

A minimalista műszerfal alsó, üvegezett része filmkivetítőként szolgál. A márványhatású, lebegő kormány közepén található képernyőn a Citroën logók futnak végig a kezdetektől napjainkig.

Az ajtók ellentétes irányba nyílnak, és mivel nincs B oszlop, könnyű és kényelmes a beszállás az autóba.

* Kényelemre született

Mintha repülne az úton

A 19-19 Concept  tanulmányautó aktív és intelligens irányítást kínál a beépített stabilizátorokkal és felüggesztésekkel. Mindez a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel® (PHC) kiegészülve teljes mértékben minimalizálja a közlekedésből eredő karosszériamozgásokat és a többi külső zavaró tényezőt.

A kerekek és az abroncsok is hozzájárulnak az utazás kényelméhez. A fejlett érzékelőkből álló rendszer, az IntelliGrip technológia lehetővé teszi a legmegfelelőbb menetmód kiválasztását, ami a mindenkori útviszonyokhoz optimalizálja a sebességet, a fékerőt, a futómű karakterisztikát és a tapadást.

Survoler2_CL.19.021.006_597X350

BORN FUTURE*

800 km hatótáv

800km_CL.19.022.001_747X400

A 19-19 Concept 100 százalékig elektromos. Öt másodperc alatt gyorsul álló helyzetból 100 km/h-ra, csúcssebessége 200 km/h. Ultragyors töltővel tölthető, töltőkábel nélkül mindössze 20 perc alatt eléri a 600 km megtételéhez szükséges töltöttségi szintet.

 

* A jövőre született

Négyes szintű önvezetés

Autonome_CL.19.022.003_747X400

A 19-19 Concept képes az automatikus vezetésre. Bizonyos útszakaszokon,  például autópályán vagy dugóban a vezető átruházhat az autóra különböző vezetési feladatokat. Ha azonban a vezetés örömére vágyik, vagy bonyolulttá válik a vezetési környezet a zsúfolt, belvárosi forgalomban, ismét kézbe veheti a kormányt.

Intuitív és proaktív személyi asszisztens

Assistant_CL.19.023.008_308X176

A személyi asszisztens a műszerfalon elhelyezett henger formájában jelenik meg. A mesterséges intelligenciával rendelkező asszisztens interaktív kapcsolatban áll az autóval és az utasokkal. Vezetés közben aktív, de nem veszi át az irányító szerepet a vezetőtől. Önvezető üzemmódban a kormány és a pedálok visszahúzódnak, míg a személyi asszisztens a műszerfal fölé kerül, ahol egy nagy képenyőn követheti az eseményeket a vezető.

A személyi asszisztens természetes nyelvű hangfelismeréssel rendelkezik, melyet egy Szílícium-völgybeli startup, a SoundHound Inc fejlesztett ki.

A Future You ihlette tanulmányautó



Top