A CITROËN HASZONGÉPJÁRMŰVEK TÖRTÉNETE
A Citroën 100 éve folyamatosan keresi haszongépjárművei korszerűsítésének és továbbfejlesztésének módját. Innovatív és kreatív technológiák, a gyártásban bevezetett forradalmi megoldások és intelligens design fémjelzik a Citroën haszongépjárművek történetét. Ismerjen meg néhányat a leghíresebb modellek közül!
NÉZZE MEG A CITROËN HASZONGÉPJÁRMŰVEK TÖRTÉNETÉRŐL SZÓLÓ VIDEÓT!
1947
Type h
Ikonikus stílusával, karizmatikus külsejével és funkcionális designjával nem csoda, hogy a Citroën Type H évtizedekig rendkívül népszerű maradt. A Citroën Type H volt az első tömeggyártású elsőkerék-meghajtású furgon. Több funkciót is megörökölt elődjétől, a TUB-től: ilyenek például az oldalsó tolóajtók, a süllyesztett padló a raktérben vagy a korszerű vezetőfülke. A Type H vonzereje máig tart, a mai furgonok is inspirálódnak belőle, az eredeti modellek közül pedig büfékocsiként (food truck) jó néhány ma is üzemel.
Type 23 busz
A megbízható és népszerű Citroën Type 23, melyből 34 éves pályafutása során összesen 121 902 példány kelt el, figyelemre méltó hasznos teherbírásával (1500 kg) forradalmasította a haszongépjárművek piacát. 1941-ben a Type 21 újdonságnak számító hidraulikus fékeket kap. 1947-ben egy autóbusz-változat is napvilágot lát, mely a Citroën Közlekedési Vállalat használatában nagy népszerűségre tesz szert. A jármű arról is nevezetes, hogy ez az utolsó olyan modell, mely még André Citroën életében készült és került bemutatásra.
1951 - 1996
Citroën 2cv kisteherautó (1951)
A három évtizeden keresztül gyártott, több mint 1,2 millió példányban elkelt és számos változattal rendelkező 2CV kisteherautó mindent igényt kielégített, így nem csoda, hogy pillanatokon belül nagy kultuszra tett szert. Ez a praktikus, robusztus és gazdaságos jármű volt egyben az első olyan kisteherautó, mely elsőkerék-meghajtással, kéthengeres motorral és egyszerű, könnyű műszaki megoldásokkal rendelkezett.
Acadiane (1978)
A 2CV AK400-at felváltó Citroën Acadiane a Dyane frontrészét és az AK400 rakterét egyesíti, mindezt megemelt tetővonallal. Ez jelentősen javította a furgonok aerodinamikai jellemzőit és üzemanyag-fogyasztását. A Citroën Acadiane sikerét jelzi, hogy 1987-ig több mint 250 000 példányt gyártottak belőle. Ekkor váltotta fel a C15.
C15 (1984)
A több mint két évtizeden át gyártott Citroën C15 több mint 1 millió példányával a kisáruszállítók új generációjának előhírnöke. 765 kg hasznos teherbírása, rakodókapacitása, méretei és nem utolsósorban ára miatt a legtöbb vállalkozó számára tökéletes választásnak bizonyult.
BERLINGO VAN
1. generációs (1996)
A designt kényelemmel párosító első generációs Berlingo úttörőnek számított a kisteherautók szegmensében. A kisáruszállítók között elsőként a vezetőfülkével egybeépített raktérrel rendelkezett. A Berlingo Multispace pedig megteremtette a családi szabadidő-autók kategóriáját.
2. generációs (2008)
A második generációs Berlingo szorosan az első nyomdokaiban halad, újabb innovatív megoldásokkal gazdagítva a szegmenst. Rakterében 2 EUR raklap is elfér, és ez az első olyan kisteherautó, amelyik három variálható első ülőhelyet kínál. Sokoldalúsága és alkalmazkodóképessége a céges ügyfelek ideális partnerévé avatja.
3. generációs (2018)
A harmadik generációval még tovább fejlődik a Citroën Berlingo furgon, egyedülálló funkciókkal gazdagodik, és stílus, felszereltség és variálhatóság tekintetében új mércét állít fel. A 20 vezetéstámogató rendszerrel és 4 kapcsolódási technológiával felszerelt Berlingo furgon biztonságos és nyugodt vezetést garantál.