Megtekintés
A Citroën haszongépjárművek története

A CITROËN HASZONGÉPJÁRMŰVEK TÖRTÉNETE

A Citroën 100 éve folyamatosan keresi haszongépjárművei korszerűsítésének és továbbfejlesztésének módját. Innovatív és kreatív technológiák, a gyártásban bevezetett forradalmi megoldások és intelligens design fémjelzik a Citroën haszongépjárművek történetét. Ismerjen meg néhányat a leghíresebb modellek közül! 

NÉZZE MEG A CITROËN HASZONGÉPJÁRMŰVEK TÖRTÉNETÉRŐL SZÓLÓ VIDEÓT!

C4 FURGON (1931)
Az olyan újdonságoknak köszönhetően, mint a teljes egészében acélból készült karosszéria, a 9 literes hűtő és a 4 félelliptikus laprugóval ellátott felfüggesztés, a C4 furgon messze megelőzte a korát. Az akár 1200 kg hasznos teherbírású, rendkívül sokoldalú járműből 17 féle karosszériaváltozat létezett (az oldalfalas platótól a kisteherautóig), így minden tulajdonos megtalálta a vállalkozásának megfelelő autót. 
Tovább a Citroën origins oldalra
CITROËN P17 (1931)
Az 1921-től 1931-ig terjedő időszakot minden téren az egzotikum keresése, a tudományos felfedezések és a gépesítés iránti igény jellemezte. E 20. század eleji kihívásokra reagáltak a különböző féllánctalpas modellek is. 
Tovább a Citroën origins oldalra
TUB/TUC (1939)
A Citroën TUB, melynek designját később a legendás Type H furgon is átvette, az elsőkerék-meghajtású furgonok őse. Pályafutásának a második világháború idő előtt véget vetett. Ennek ellenére számos újítás fűződik hozzá, ilyenek az oldalsó tolóajtók, a süllyesztett padló a raktérben vagy a korszerű vezetőfülke. 
Tovább a Citroën origins oldalra

1947

Type h

Ikonikus stílusával, karizmatikus külsejével és funkcionális designjával nem csoda, hogy a Citroën Type H évtizedekig rendkívül népszerű maradt. A Citroën Type H volt az első tömeggyártású elsőkerék-meghajtású furgon. Több funkciót is megörökölt elődjétől, a TUB-től: ilyenek például az oldalsó tolóajtók, a süllyesztett padló a raktérben vagy a korszerű vezetőfülke. A Type H vonzereje máig tart, a mai furgonok is inspirálódnak belőle, az eredeti modellek közül pedig büfékocsiként (food truck) jó néhány ma is üzemel.

Type 23 busz

A megbízható és népszerű Citroën Type 23, melyből 34 éves pályafutása során összesen 121 902 példány kelt el, figyelemre méltó hasznos teherbírásával (1500 kg) forradalmasította a haszongépjárművek piacát. 1941-ben a Type 21 újdonságnak számító hidraulikus fékeket kap. 1947-ben egy autóbusz-változat is napvilágot lát, mely a Citroën Közlekedési Vállalat használatában nagy népszerűségre tesz szert. A jármű arról is nevezetes, hogy ez az utolsó olyan modell, mely még André Citroën életében készült és került bemutatásra.

1951 - 1996

Citroën 2cv kisteherautó (1951)

A három évtizeden keresztül gyártott, több mint 1,2 millió példányban elkelt és számos változattal rendelkező 2CV kisteherautó mindent igényt kielégített, így nem csoda, hogy pillanatokon belül nagy kultuszra tett szert. Ez a praktikus, robusztus és gazdaságos jármű volt egyben az első olyan kisteherautó, mely elsőkerék-meghajtással, kéthengeres motorral és egyszerű, könnyű műszaki megoldásokkal rendelkezett.

Acadiane (1978)

A 2CV AK400-at felváltó Citroën Acadiane a Dyane frontrészét és az AK400 rakterét egyesíti, mindezt megemelt tetővonallal. Ez jelentősen javította a furgonok aerodinamikai jellemzőit és üzemanyag-fogyasztását. A Citroën Acadiane sikerét jelzi, hogy 1987-ig több mint 250 000 példányt gyártottak belőle. Ekkor váltotta fel a C15.

C15 (1984)

A több mint két évtizeden át gyártott Citroën C15 több mint 1 millió példányával a kisáruszállítók új generációjának előhírnöke. 765 kg hasznos teherbírása, rakodókapacitása, méretei és nem utolsósorban ára miatt a legtöbb vállalkozó számára tökéletes választásnak bizonyult.

BERLINGO VAN

1. generációs (1996)

A designt kényelemmel párosító első generációs Berlingo úttörőnek számított a kisteherautók szegmensében. A kisáruszállítók között elsőként a vezetőfülkével egybeépített raktérrel rendelkezett. A Berlingo Multispace pedig megteremtette a családi szabadidő-autók kategóriáját.

2. generációs (2008)

A második generációs Berlingo szorosan az első nyomdokaiban halad, újabb innovatív megoldásokkal gazdagítva a szegmenst. Rakterében 2 EUR raklap is elfér, és ez az első olyan kisteherautó, amelyik három variálható első ülőhelyet kínál. Sokoldalúsága és alkalmazkodóképessége a céges ügyfelek ideális partnerévé avatja.

3. generációs (2018)

A harmadik generációval még tovább fejlődik a Citroën Berlingo furgon, egyedülálló funkciókkal gazdagodik, és stílus, felszereltség és variálhatóság tekintetében új mércét állít fel. A 20 vezetéstámogató rendszerrel és 4 kapcsolódási technológiával felszerelt Berlingo furgon biztonságos és nyugodt vezetést garantál.