A Citroën emberközpontú technológiáinak egyetlen célja, hogy valódi hozzáadott értéket közvetítsen a gépjárművek használóinak.
Lélegzetelállító panoráma, különleges helyek, barangolás a városban: filmezze le élményeit az új C3 Citroënhez rendelhető ConnectedCAM™ HD kamerával.
Ellenőrizze, hogy mobiltelefonja kompatibilis-e Citroën gépjárművével.
'Ha mindig jó úton szeretne járni, a megfelelően frissített navigációs (GPS) rendszerek garantálják a nyugalmát.
A kerekek kipörgését felügyelő intelligens kipörgésgátlónak köszönhetően még nagyobb biztonságban közlekedhet a csúszós útszakaszokon.
A színes hologramos kivetítő a vezető látómezejében található átlátszó lemezre vetíti a vezetéssel kapcsolatos lényeges információkat.
A véletlen sávelhagyásra figyelmeztető (AFIL) rendszer hatékony segítség az éberség csökkenése vagy pillanatnyi figyelmetlenség esetén. Ez az innováció fontos előrelépést jelent a biztonság területén.
A miniatűr kamerát és digitális vonalfelismerő technológiát alkalmazó második generációs véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (AFIL) még nagyobb hatékonysággal működik.
A kétfunkciós xenon kanyarfényszórók a látási viszonyok javításával, a szem fárasztása nélkül növelik a biztonságot.
Ahogy a nevükből is következik, az automata fényszórók szükség esetén automatikusan bekapcsolódnak.
A keréknyomás-ellenőrző rendszer (kerekenként külön beépített) érzékelőkkel méri a nyomást mindegyik gumiabroncsban, és az információkat egy központi vezérlőegységbe továbbítja.
Az ESP (Electronic Stability Program) rövidítéssel jelölt menetstabilizáló a fékerő eloszlására és a motorra hatva stabilizálja a gépkocsi pályáját a kisodródás veszélyét rejtő kanyarokban.
Az aktív tempomat érzékeli, ha előttünk lassabb autó halad, és egyrészt figyelmezteti a vezetőt, másrészt megtartja a két autó közötti távolságot.
A többféle kategóriában (limuzin, kombi, egyterű, szabadidő-terepjáró stb.) alkalmazható platform tömegcsökkentést és alacsonyabb CO2-kibocsátást tesz lehetővé.
A vezető és az utas aktív első biztonsági öveit motorral látták el, melyek veszély esetén a maximális védelem érdekében automatikusan meghúzzák a hevedereket.
A Hydractive III+ felfüggesztés a különféle vezetési körülményekhez alkalmazkodva egyensúlyt teremt a kényelem és az úttartás szempontjai között.
A hátsó pneumatikus felfüggesztés az útegyenetlenségek hatékonyabb kiszűrésével fokozza a kényelmet.
A többrétegű üveg két üveglapból, és a közéjük helyezett, kitűnő akusztikai tulajdonságú műanyag lapból áll.
A kivételes látószögnek köszönhetően a panoráma-szélvédővel az autózás merőben új élménye élhető át.
A műszerfal stílusához tökéletesen illeszkedő utastér-illatosító egyenletesen osztja el a finom illatot az utastérben.
A Créative Technologie egyik legújabb gyümölcse a 7 colos érintőképernyő, amelyen a vezető és az első utas is könnyedén hozzáfér a kezelőgombokhoz.
A látványos, nagy felbontású, 12 colos panorámakijelző a vezetéssel kapcsolatos minden alapvető információt megjelenít, beállításai pedig bármikor módosíthatók.
A hagyományos beállítási lehetőségeken túl a Relax első utasülés valódi újdonsága a lábtámasz funkció, amely még tovább fokozza az első utas kényelmét.
Az ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6) robotizált sebességváltó rendkívül egyszerűen és kényelmesen használható vezetés közben, ráadásul alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményez.
A parkolóhelymérő rendszer hathatós segítséget nyújt a parkolási manőverek során azzal, hogy tájékoztatja, a kiválasztott hely mérete elegendő-e a parkoláshoz.
A visszagurulás-gátló rendszer megakadályozza a gépkocsi nem kívánatos visszagurulását ferde talajon, a fékpedál felengedését követően.
A holttérfigyelő rendszer a visszapillantó tükörben lévő fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha valami az autó holtterébe került.
A 360°-os nézet a gépjármű körül lévő tárgyak megjelenítésével megkönnyíti a manővereket és segít elkerülheti az ütközést a gépkocsi belsejéből nem látható akadályokkal.
A Park Assist rendszer automatikusan bekormányozza az autót a kiválasztott parkolóhelyre.
Hátramenetbe kapcsoláskor a tolatókamera a főképernyőn jeleníti meg a gépjármű mögött lévő területet.
A kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer segítségével úgy zárhatja/nyithatja és indíthatja gépjárművét, hogy közben az indítókulcsot végig a zsebében tartja.
Az Európai Unió "Euro" szabványai olyan kibocsátási küszöbértékeket írnak elő, amelyeket a járművek nem haladhatnak meg. A határértékeket rendszeresen csökkentik, a legutóbbi értékeket az Euro 6.2 szabvány határozza meg.
Változik a szabályozás. Az új, egységes nemzetközi homologizációs eljárás (WLTP) segítségével az üzemanyagfogyasztási és károsanyagkibocsátási adatok sokkal közelebb kerülnek a valós autóhasználathoz. A WLTP folyamatosan váltja fel a korábbi (NEDC) eljárást.
A PSA Peugeot Citroën csoport – tartva magát azon kötelezettségvállalásához, hogy ügyfelei felé teljes átláthatóságot biztosít – közzétette több modelljének valós használati körülmények között vizsgált fogyasztási adatait. Ez a lépés példa nélküli az autóiparban.
'A részecskeszűrő a HDi motorral szerelt autók működése soránmég több szennyező részecskétszűr ki a kipufogógázból, minek köszönhetően a gépjármű részecskeemissziója a nullához közelít.
A downsizing alapelve a motor lökettérfogatának csökkentése és a teljesítmény növelése a közvetlen befecskendezésnek és a turbófeltöltésnek köszönhetően.
EAT6 és EAT8 váltók, az automata sebességváltók új generációja
'A Citroën HDi (High-pressure Diesel Injection) dízelmotorok Common Rail (vagyis közös nyomócsöves) technológiát használnak : egyetlen közös nyomócső táplálja nagyon nagy nyomáson a porlasztókat.
A dízelmotorok esetében használható mikrohibrid e-HDi technológiát 2. generációs Stop & Start rendszer egészíti ki, amely a megfordítható üzemmódú generátornak és az e-booster rendszernek köszönhetően rendkívül gyorsan, mindössze 0,4 másodperc alatt újraindítja a motort.
Az új, 150 és 180 lóerős BlueHDi motorok - alacsony fogyasztásuknak és károsanyag-kibocsátásuknak (110 g CO2/km-től) köszönhetően - megfelelnek az Euro 6 környezetvédelmi előírásoknak.
A Citroën első full hibrid technológiája a HDi dízelmotorok teljesítményét az elektromos meghajtási rendszer előnyeivel ötvözi.
A legújabb technológiákat alkalmazó Citroën PureTech motorokat dinamikus vezethetőség és alacsony fogyasztás jellemzi.