[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:hu] [cle1: SECONDES Lang:hu]
Veszprém Rallye

Négy futamon indult idén és mind a négyet megnyerte a Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosa: Mads Østberg és Patrik Barth. Az idei egyetlen murvás versenyen, a másfeles szorzójú 28. Székesfehérvár-Veszprém Rallye-n is a Citroën C3 Rally2-vel versenyző páros volt a leggyorsabb és a hibamentes autózás után a bajnokságban is átvették a vezetést, még úgy is, hogy a többieknek egy eredményt mínuszolni kell az év végi összesítéskor.

A legforróbb hétvégén rendezték a legporosabb ralifutamot. A bajnokság ötödik állomása, a 28. Székesfehérvár-Veszprém Rallye nem csak a leghosszabb versenytávjával tűnt ki a bajnoki futamok sorából, hanem azzal is, hogy itt várták a legnehezebb pályák a versenyzőket, hiszen a köves-sziklás szakaszokon az év nagy részében tankokkal gyakorlatoznak…

Mads Østberg és navigátora, Patrik Barth először járt ezeken a gyorsaságikon, de az első versenynapot már 10 másodperc előnnyel fejezte be a Citroënnel versenyző egység. „Tetszettek a mai pályák, sok az ugrató, nagy a tempó, sokat kell dolgoznunk, de nagyon élvezem!” – nyilatkozta Mads a nap végén a szervizben. „Két defektünk is volt, szinte mindkét alkalommal a pálya ugyanazon részén, de ennek ellenére áttoltam az ugratókat, hiszen sokan ezt várták tőlünk! Nagyon gyorsak az ellenfeleink és jól ismerik ezeket a pályákat, hiszen amennyire tudom, évről évre itt versenyeznek. Kemény nap lesz a holnapi is, hosszabb szakaszokkal, de bizakodó vagyok, hogy nem lesz gond azokkal sem.”

 A második versenynap hat gyorsasági szakasz és több, mint 100 versenykilométer várt a mezőnyre. A szombati eredmény alapján állapították meg a rajtsorrendet, a Citroën Rally Team Hungary csapata takarította a pályát a többiek előtt, ennek ellenére már az első szakaszon fél perccel növelni tudta az előnyét az Østberg – Barth duó és végig hibamentes autózással - másfél perccel a második helyezett előtt - magabiztosan nyerték a futamot.

 „Nem volt jó elől autózni, nem voltak nyomok, aztán a második körben pedig már túl sok és különböző nyom volt.” – nyilatkozta a céldobogón a pilóta. „Folyamatosan takarítottuk a pályát, de nagyon élveztük ezt a napot is, nagyon jó verseny volt, jó gyorsasági szakaszokkal. Újra győztünk! Köszönjük a csapatnak a munkát, mindenki profin végezte a dolgát ebben a nagy hőségben is!”

A Tagai Racing Technology által felkészített Citroën C3 Rally2, most is - ahogy egész évben – hiba nélkül teljesítette a dolgát és a leggyorsabb volt a mezőnyben. Ezzel a győzelemmel átvette a vezetést a bajnokságban a Mads Østberg – Patrik Barth duó. A naptár szerint következő Vértes Rallye sajnos elmarad, így egy hosszabb szünet után, októberben folytatódik a bajnokság és még két verseny, az ózdi és a nyírségi van hátra a pontvadászatból.

A magyar ralibajnokság nem hivatalos állása öt futam után:

  1. Mads Østberg – Patrik Barth         Citroën Rally Team Hungary     Citroën C3 Rally2               165,4 pont
  2. Vincze Ferenc – Németh Gergely    Korda Racing                            SKODA Fabia R5                 164,5 pont
  3. Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt       Topp-Cars Rally Team               SKODA Fabia Rally2 Evo      149,5 pont
  4. Német Gábor – Szabó István          Kole Media Center                   SKODA Fabia R5                  85,5 pont
  5. Tóth Tibor – Szabó József               T+T Autóklíma Centrum            SKODA Fabia Rally2 Evo        79,7 pont

 

A csapat partnerei:

C Automobil Import Kft., Tagai Racing Technology, PIRELLI, Citroën Racing, Autószöv Gyöngyös

Top