AZ EURO 6.2 SZABVÁNY
Az Európai Unió "Euro" szabványai olyan kibocsátási küszöbértékeket írnak elő, amelyeket a járművek nem haladhatnak meg. A határértékeket rendszeresen csökkentik, a legutóbbi értékeket az Euro 6.2 szabvány határozza meg.
A korábbi szabványokhoz hasonlóan a mostani is a következő szennyező gázokra vonatkozóan határoz meg kibocsátási küszöbértékeket: NOx (nitrogén-oxid), CO (szén-monoxid), finom részecskék és az elégetlen szénhidrogének. Ugyanakkor a szabályozás nem korlátozza a CO2-kibocsátást.
Az Euro 6.2 szabványt 2017 szeptembere óta alkalmazzák az új járműtípusokra vonatkozóan, és 2018 szeptemberében valamennyi típus esetében hatályba lép.
Euro szabvány
Az európai kibocsátási szabványok, az úgynevezett Euro szabványok az Európai Unió által meghatározott szabályok, amelyek a legmagasabb szennyezőanyag-kibocsátási határértékeket határozzák meg a járművekre vonatkozóan.
Az Euro 6.d-TEMP-nek is nevezett Euro 6.2 szabványt 2020. januárban az Euro 6.3, más néven Euro 6.d illetve Euro 6.d full szabvány váltja fel.
NOx, CO2, részecskék, CO: nitrogén-oxid, szén-dioxid, finom részecskék, szén-monoxid
A belsőégésű motorok fő szennyezőanyag-kibocsátásai, melyek küszöbértékeit az európai szabályozás határozza meg.
WLTP : Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure (a személygépkocsikra és könnyű haszonjárművekre vonatkozó, világszinten harmonizált vizsgálati eljárás)
A WLTP egy új vizsgálati eljárás a járművek fogyasztásának, szén-dioxid-kibocsátásának és egyéb szennyezőanyag-kibocsátásának mérésére, a korábbi NEDC eljáráshoz képest valósághűbb tesztelési feltételek között. A WLTP vizsgálati eljárás az összes európai járműgyártóra nézve kötelező.
RDE : Real Driving Emissions (A valós vezetési feltételek melletti kibocsátások)
Az RDE vizsgálati eljárás a WLTP kiegészítésére bevezetett új eljárás Európában. A próbapadokon végzett WLTP tesztekkel ellentétben az RDE eljárás valós vezetési körülmények között, menetpróba során méri a kibocsátásokat egy reprezentatív járműmintán. Jelenleg az RDE vizsgálati eljárás kizárólag a NOx (dízel) és a részecskék (dízel és benzines) kibocsátását méri.