A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:HU] [cle1: SECONDES Lang:HU]
C4_Cactus_EUR6.2

AZ EURO 6.2 SZABVÁNY

Az Európai Unió "Euro" szabványai olyan kibocsátási küszöbértékeket írnak elő, amelyeket a járművek nem haladhatnak meg. A határértékeket rendszeresen csökkentik, a legutóbbi értékeket az Euro 6.2 szabvány határozza meg.
A korábbi szabványokhoz hasonlóan a mostani is a következő szennyező gázokra vonatkozóan határoz meg kibocsátási küszöbértékeket: NOx (nitrogén-oxid), CO (szén-monoxid), finom részecskék és az elégetlen szénhidrogének. Ugyanakkor a szabályozás nem korlátozza a CO2-kibocsátást.
Az Euro 6.2 szabványt 2017 szeptembere óta alkalmazzák az új járműtípusokra vonatkozóan, és 2018 szeptemberében valamennyi típus esetében hatályba lép.

ÚJ MOTOROK

MEGFELELÉS AZ EURO 6.2 SZABVÁNYNAK

BlueHDi_625x400

A Citroën megelőzte az új szabályozás életbe lépését: valamennyi modelljének van típusjóváhagyása, és gépjárművei kivétel nélkül teljesítik az Euro 6.2 szabvány előírásait.

Motorisations-625x400-1

A Nox-kibocsátás tekintetében a PSA Csoport Euro 6.2 motorral felszerelt járművei már három évvel a szabvány bevezetése előtt teljesítik a 2020 szeptembertől előírt legfeljebb 1,5-szeres megfelelőségi tényezőt, amely a laboratóriumi körülmények között mért szabályozási határértékek és a valós vezetési körülmények melletti kibocsátás mérésére vonatkozó eljárásból származó értékek közötti eltérést mutatja.

GPF_625x400

Az új generációs PureTech és BlueHDi motoroknak köszönhetően a Citroën egy lépéssel előbbre jár az Euro 6 szabvány 2020-ban hatályba lépő szigorításaihoz képest.

Couple2_625x400.

EZZEL PÁRHUZAMOSAN

AZ EURO 6.2 SZABVÁNY HATÁLYBA LÉPÉSE

Két vizsgálati eljárás válik kötelezővé 2018. szeptember 1-től: a WLTP (könnyűgépjárművekre vonatkozó, világszinten harmonizált vizsgálati eljárás) és az RDE (Real Driving Emissions - valós vezetési feltételek melletti kibocsátásokra vonatkozó vizsgálati eljárás).
Az Euro 6.2 szabványt kísérő vizsgálatok három különböző célt szolgálnak:
- az éghajlatváltozásért leginkább felelős üvegházhatású gáz, a CO2 kibocsátásának csökkentését célozzák,
- lehetővé teszik, hogy az ügyfelek a jóváhagyott adatokból kiindulva reálisabban felmérjék, hogy milyen fogyasztásra számíthatnak valós felhasználási körülmények között,
- a laboratóriumi teszteket valós vezetési körülmények között végzett kibocsátási vizsgálattal egészítik ki bizonyos szennyező anyagokra vonatkozóan (pl. : NOx).

SZÓJEGYZÉK

Euro szabvány
Az európai kibocsátási szabványok, az úgynevezett Euro szabványok az Európai Unió által meghatározott szabályok, amelyek a legmagasabb szennyezőanyag-kibocsátási határértékeket határozzák meg a járművekre vonatkozóan.
Az Euro 6.d-TEMP-nek is nevezett Euro 6.2 szabványt 2020. januárban az Euro 6.3, más néven Euro 6.d illetve Euro 6.d full szabvány váltja fel.

NOx, CO2, részecskék, CO: nitrogén-oxid, szén-dioxid, finom részecskék, szén-monoxid
A belsőégésű motorok fő szennyezőanyag-kibocsátásai, melyek küszöbértékeit az európai szabályozás határozza meg.

WLTP : Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure (a személygépkocsikra és könnyű haszonjárművekre vonatkozó, világszinten harmonizált vizsgálati eljárás)
A WLTP egy új vizsgálati eljárás a járművek fogyasztásának, szén-dioxid-kibocsátásának és egyéb szennyezőanyag-kibocsátásának mérésére, a korábbi NEDC eljáráshoz képest valósághűbb tesztelési feltételek között. A WLTP vizsgálati eljárás az összes európai járműgyártóra nézve kötelező.

RDE : Real Driving Emissions (A valós vezetési feltételek melletti kibocsátások)
Az RDE vizsgálati eljárás a WLTP kiegészítésére bevezetett új eljárás Európában. A próbapadokon végzett WLTP tesztekkel ellentétben az RDE eljárás valós vezetési körülmények között, menetpróba során méri a kibocsátásokat egy reprezentatív járműmintán. Jelenleg az RDE vizsgálati eljárás kizárólag a NOx (dízel) és a részecskék (dízel és benzines) kibocsátását méri.

Top