Megtekintés
ÚJ CITROËN C5 AIRCROSS

A vadonatúj C5 Aircross a gondtalan utazás élményét biztosítja: a helykínálat, a komfort és a technológiai tartalom terén egyaránt többet nyújt, mostantól tisztán elektromos hajtáslánccal is

 

Poissy, 2025. április 29. 

A Citroën bemutatta a második generációs C5 Aircross szabadidőjárművet, amely az alapját adó, új Stellantis STLA Medium platform minden előnyét kiaknázva az eddiginél is felszabadultabb utazási élményt kínál.

 

Az új C5 Aircross erőteljes, határozott formaterve rangot és magabiztos kiállást kölcsönöz az autónak, az áramvonalas karosszéria takarékosabbá teszi, a belső tér pedig kényeztető kényelmet biztosít.

 

A környezet megerősíti az érzést, hogy egy prémium minőségű szabadidőjárműben utazunk: a hátsó ülések kiemelkedő helykínálata és a hajtáslánc-változattól függetlenül tágas csomagtartó mellett az oltalmazó burokként megtervezett C-Zen Lounge belső tér a legmodernebb technológiai tartalommal gondoskodik az utasok kényelméről, a látványos és ergonomikus „vízesés” érintőképernyőtől kezdve a továbbfejlesztett head-up display kijelzőig. 

 

A népszerű C5 Aircross új kiadása a végsőkig alkalmazkodik az ügyfelek igényeihez: a vásárlók számos különböző villamosított hajtáslánc közül választhatnak, a hibridtől a plug-in hibriden át a tisztán elektromosig.

 

Az új C5 Aircross minden eddiginél felszabadultabb, gondtalanabb utazási élményt kínál, köszönhetően a kivételesen kedvező elektromos hatótávolságnak (a plug-in hibrid esetében városban több, mint 100 km; a tisztán elektromos változatnál akár 680 km a WLTP vegyes ciklus szerint), valamint az életet egyszerűbbé és biztonságosabbá tevő vezetőtámogató rendszereknek.

 

Az új C5 Aircross 2025 második felétől kapható a legnagyobb európai piacokon, Magyarországra várhatóan 2026 elején érkezik. 

 


Az új C5 Aircross bevezetésével a Citroën nem egészen két év leforgása alatt a teljes modellkínálatát megújította. A márka új zászlóshajójaként a C5 Aircross áll annak a modellkínálatnak a csúcsán, amelynek tagjai a maguk egyedi módján mind ugyanazokat az alapvető értékeket testesítik meg: olyan megfizethető, sokoldalú termékek, amelyek különböző belső égésű és villamosított hajtásláncokkal választhatók, és amelyek markáns karakterrel, egyedülálló komforttal és fokozottan egyszerű használhatósággal tűnnek ki a piaci kínálatból.

 

Az új C5 Aircross bevezetésével a Citroën új fejezetet nyit a C-SUV kategóriában, Európa egyik meghatározó piaci szegmensében. A látványos új modell minden területen beváltja a 2024-es Párizsi Autószalonon bemutatott C5 Aircross Concept ígéreteit. A második generációs C5 Aircross mindenben többet nyújt elődjénél, intelligens és mindenre kiterjedő választ ad a szegmens vásárlói által támasztott elvárásokra.

Formaterve izmos és erőteljes, mégis kecses, és bővelkedik az aerodinamikai fortélyokban. Kényelmi szintje új mércét állít a C-SUV méretosztályban: az első osztályú utastérben a második üléssoron rendkívüli helykínálat várja az utasokat, a csomagtartó pedig ugyanolyan tágas, bármelyik hajtásláncot választja is az ügyfél. Az utazási élmény egy oltalmazó burok kényelmét kínálja, tele olyan ultramodern megoldásokkal, mint a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel szerelt felfüggesztés, az innovatív Advanced Comfort ülések, a nagyméretű, egyszerűen használható „vízesés” érintőképernyővel szerelt műszerfal, és még folytathatnánk.

 

Az új C5 Aircross a fokozott gondtalanság érdekében olyan vezetőtámogató funkciókat alkalmaz, amelyek leegyszerűsítik az életet. Ilyenek a Citroën Matrix LED fényszórók vagy a Drive Assist 2.0 csomag. Ugyanezt a felszabadultságot segíti elő a többféle villamosított hajtásláncot tartalmazó kínálat, amelyben mindenki megtalálja a saját igényeinek leginkább megfelelő alternatívát. Ezek a hajtásláncok új mércét állítanak a mozgás szabadsága terén: a plug-in hibrid változat több, mint 100 kilométeres elektromos hatótávolsága révén emissziómentesen közlekedhetünk a mindennapi városi forgalomban; a tisztán elektromos verzió hatótávolsága akár 680 km (WLTP vegyes ciklus szerint*), míg a hibrid kivitel egy tankolással több mint 950 kilométert tud megtenni (WLTP vegyes ciklus szerint*.)

 

Az új C5 Aircross kiemelkedő új képességeinek többségét az a Stellantis STLA Medium padlólemez tette lehetővé, amelyet most első ízben alkalmaz Citroën modell. A platform rugalmasan variálható mind a méretek (ez esetben nyújtott tengelytáv biztosít bőségesebb helykínálatot), mind a hajtásláncok terén, így ideális alapot biztosít hibrid és tisztán elektromos járművek számára egyaránt. Intelligens kialakítása jóvoltából különböző méretű akkumulátorok építhetők be anélkül, hogy csorbulna a belső tér helykínálata; kerekekből pedig nagyobbak (akár 740 mm átmérőjű abroncsok, akár 20 colos keréktárcsák) alkalmazhatók. Végül, de nem utolsósorban az STLA Medium platform egy sor új generációs vezetőtámogató, online és infotainment szolgáltatást biztosít, amelyek még élvezetesebbé, még pihentetőbbé teszik az utazást.

 

A Franciaországban tervezett, és a Citroën rennes-i gyárában készülő új C5 Aircross 2025 második felétől kapható a legnagyobb európai piacokon, Magyarországra várhatóan 2026 elején érkezik.

 

01.  NAGY TELJESÍTMÉNYŰ, BŐSÉGESEN MÉRETEZETT, ÁRAMVONALAS KIALAKÍTÁSÚ SZABADIDŐJÁRMŰ

 

Az új C5 Aircross határozott formaterve erőtől duzzadó kiállást eredményez, optimális aerodinamikai jellemzők és tágas belső tér mellett. A modell a Citroën formai megújulásának következő lépcsőfokát testesíti meg. Miközben a szabadidőjárművek többségénél a szerkezeti korlátok és a divatirányzatok eltúlzott, terebélyes, rossz hatásfokú kialakításokat szülnek, a Citroën a másik irányból közelítette meg a kérdést: az erőteljes, izmos dizájnt feszes, lendületes vonalakkal megrajzolt, áramvonalas kialakítással társította.

 

 

Dizájn: a teljesítmény és az áramlástani kutatások megtestesülése

 

A Citroën formatervezői az új C5 Aircross minden részletét, elemét és alkatrészét úgy alakították ki, hogy esztétikai és aerodinamikai szempontból egyaránt optimális végeredményt kapjanak.

 

Az új C5 Aircross a korábbi ívelt dizájnnal szakítva geometrikus idomokat és éles törésvonalakat alkalmaz, összhangban a Citroën új formanyelvével. A sziluettet a széles nyomtáv és a hangsúlyos vállak határozzák meg, amelyek magabiztos kiállást kölcsönöznek az autónak. Bőségesen méretezett, koncentrált mérete még inkább kihangsúlyozza a formaterv egyszerűségét.

 

 

Az orr kialakítása erőteljes és lendületes, középen büszkén viseli a Citroën új emblémáját. A Citroën új, három szegmensből álló fénykaraktere ebben az esetben különösen keskeny, vízszintes elemekből épül fel, megerősítve az orr elegáns vonalvezetését és a karosszéria hangsúlyos szélességét. A Citroën Matrix LED fényszórókat egy divatos, diszkrét fényes fekete sáv köti össze. A részletekbe menő, prémium minőségű kidolgozottság további példája a lökhárítóba integrált sávozás, amely egyrészt lendületes megjelenést kölcsönöz a síkfelületnek, másrész visszaköszön benne a hűtőmaszk chevron-motívuma. A megoldás összhatásában kiemelt státuszt, valamint a modernség, a technológia és a karakter egységét sugározza. Az elektromos modellváltozat esetében az orrész teljesen zárt, így csökkentve a légellenállást és az energia-felhasználást.

 

Az autó sziluettje az energia-takarékosság jegyében született. Oldalról az új C5 Aircross lendületes vonalvezetése tűnik fel, amit az orrtól a farig végigfutó, egyetlen törésvonal rajzol ki. A hűtőmaszkot a csomagtérajtóval összekötő vonal mindenféle túlzó sallang nélkül tölti meg feszességgel és energiával a dizájnt. A motorházfedél csapott belépő éle dinamikus képet rajzol, egyben javítja a légellenállást. A tetővonal a második üléssor mögött enyhén lejteni kezd: így egyszerre optimalizálhatók az áramlástani jellemzők és az utastéri helykínálat, látványosan kihangsúlyozva az új C5 Aircross alkalmasságát, mint családi jármű. Az STLA Medium platformnak köszönhetően a C5 Aircross magassága viszonylag szerény, 1,66 méter, ami csökkenti a légellenállást, miközben bőséges férőhelyet engedélyez, méghozzá 200 mm-es szabad hasmagasság mellett. Végezetül a karosszéria számos pontján légterelő elemeket és szárnyacskákat alkalmaztak, amelyek tovább optimalizálják az aerodinamikai jellemzőket.

 

Látványos, áramvonalas hátsó rész. Az orr dizájnjára rímelve a C5 Aircross farát kifinomult, vízszintes tájolású, fényes fekete idom tagolja. Ez még inkább kihangsúlyozza a csomagtérajtó függőleges kialakítását, amely tovább növeli a csomagtartó térfogatát. Ez a fényes fekete sáv optikailag tovább növeli a jármű szélességét. Az idomot felül lekerekítették, egyrészt az áramvonalasabb kialakítás érdekében, másrészt, hogy még inkább kihangsúlyozzák a karosszéria erőtől duzzadó vállait. A c-oszlopokon aerodinamikai célú idomok találhatók, ezek kialakításához a modern technológiák, az elektronikus berendezések szolgáltak inspirációval. A  Coszlopnál elhelyezett bordázott, kéttónusú elemek fontos szerepet játszanak a légáramlatok terelésében.

 

Betartott ígéret: a C5 Aircross Concept tanulmányautón bemutatott Citroën fényszárnyak a sorozatgyártású C5 Aircrossról sem hiányoznak. A jellegzetes, három elemből álló fénykarakter ebben az esetben különösen látványos kialakítást kapott: két külső fénypontja leválik az idomról, amely lebegni látszik a jármű két oldalán, akár egy pár uszony. Az innovatív kialakítás részben esztétikai célt szolgált – a semmihez sem hasonlítható fénykarakter elhelyezésének köszönhetően szélesebbnek láttatja az autót –, részben pedig aerodinamikait: a fények a mélyített elemet a karosszéria síkjából kiemelkedő két légterelővel társítják, ezzel távol tartva a légáramlatokat a karosszéria ezen pontjától.

 

Az áramlástani jellemzők tökéletesítésére fordított figyelem kézzel fogható eredményekkel járt, miközben minimális mértékben befolyásolták a karosszéria formavilágát. Az új C5 Aircross SCX-értéke (közegellenállási együttható x homlokfelület) 0,75, ami egyértelmű előrelépés az elődmodell 0,84-es értékéhez képest. Ez kézzel fogható előnyt jelent az ügyfelek számára, és az első generációhoz képest több, mint 30 kilométerrel megnöveli az autópályán egy feltöltéssel megtehető távolságot.

 

 

Nagyvonalú arányok, grafikus kézjegy

 

A Stellantis STLA Medium platform kínálta lehetőségeknek köszönhetően a Citroën tökéletesen kiegyensúlyozta az új C5 Aircross modellt, miközben kifejezetten nagyvonalú méretekkel vértezte azt fel: az autó 4652 mm hosszú (+150 mm) és 1902 mm széles. A tengelytáv 2784 mm-re nőtt, azaz 60 milliméterrel hosszabb, mint az előző C5 Aircross esetében. A megnövelt tengelytáv csaknem teljes egészében a hátul utazók lábterét gyarapítja, és ezáltal kivételesen tágas férőhelyet teremt: pont ugyanakkorát, mint az ezen a téren etalonnak számító C5 X.

Ami a formatervet illeti, a platform 20 mm-rel nagyobb, 740 mm-es abroncsok és – a Citroën történetében most először – akár 20 colos keréktárcsák alkalmazását teszi lehetővé. A nagyméretű kerekek sokkal erőteljesebbé teszik az autó oldalnézeti megjelenését. Az új C5 Aircross keréktárcsái a Citroënnél oly gyakran alkalmazott moduláris felépítésnek köszönhetik látványos megjelenésüket. A tárcsák peremrésze az áramlástani jellemzőket hivatott javítani, míg a perforált szakaszok a fékek hűtését segítik elő.

 

Az új C5 Aircross is megkapta a legújabb generációs Citroën modelleknél széles körben alkalmazott stíluselemet, a Color Clip színbetéteket. Ezek az elemek szabadon cserélgethetők, és jellegzetes megjelenést kölcsönöznek az autónak. Az arany vagy fényes fekete színű kecses, függőleges elemek az első ajtókon és az autó orrán találhatók. A hűtőrács vízszintes rajzolata, valamint a küszöbök és a kerékívek felső része közötti kifinomult kontraszt révén egy csepp eleganciát csempésznek a dizájnba.