
López világbajnok lett a WTCC-ben
- Két héttel azután, hogy a Citroën Racing megnyerte a WTCC csapatvilágbajnoki címét*, José María López az egyéni trófeát is megszerezte.
- Pechito kilencedik idei futamgyőzelmének örülhetett a hétvégén. Sébastien Loeb is dobogóra állhatott: az első futamon a harmadik helyen ért célba.
- 57 évvel Juan Manuel Fangio után Argentína ismét autós világbajnokot ünnepel.
Az időmérőn megszerzett első rajthellyel Pechito López újabb nagy lépést tett a bajnoki cím felé, hiszen így már egy negyedik helyezés is elegendő lett volna a végső győzelemhez. De a fiatal argentin pilóta úgy döntött, hogy nem fél gázzal megy neki a versenynek. Talán a szezon legjobb rajtjával mindjárt az élre állt, mögötte Yvan Mullerrel. Loeb sajnos elrajtolta magát, így csak az ötödik helyen vette az első kanyart, Chilton és Valente is elé került.
A két élen haladó Citroën gyorsan lerázta az üldözőket, de néhány kör után Yvan Muller defektre kezdett gyanakodni – és sajnos a gyanú megalapozottnak bizonyult, a négyszeres világbajnoknak fel kellett adnia a versenyt. Ez a kellemetlenség egyértelművé tette a bajnoki cím sorsát, de a csapat nem kezdett ünnepelni, mindenki tovább koncentrált a futamra. López gyakorlatilag fotelből csinálta végig a hátralévő köröket, Loebnek azonban maradt még küzdenivalója a mezőnyben. Szerencsére Chilton és Valente elsősorban egymásra figyelt, így Seb az utolsó előtti kanyarban mindkettejük mellett el tudott menni, és megszerezte a harmadik helyet.
Nos, ekkor már tényleg ünnepelhetett a csapat: fel is vette mindenki az argentin zászló égszínkék és fehér sávjait idéző, 37-es rajtszámmal díszített pólókat!
A két futam között nagyon kevés idő állt rendelkezésre a szervizeléshez, ezért a szerelők azonnal munkához is láttak – érthető módon fülig érő mosollyal az arcukon. A második futamon Loeb, Muller és López sorrendben a 8., a 9., illetve a 10. helyről rajtoltak. Muller jött el a legjobban, külső íven előzött jó pár embert, és a hatodik helyen vette az első kanyart.
A három Citroën egymás nyomában üldözte Hugo Valentét. Muller az ötödik körben kísérelte meg az előzést, de a két autó kicsit összeért, és Valentének ki kellett állnia. Közben López előzte Loeböt, ezek után a Citroënek sorrendje így is maradt a célig.
NYILATKOZATOK
Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója: „José María López igazi bajnok – a Citroën számára, Argentína számára és a sportág számára is! Boldogok és büszkék vagyunk, hogy hozzásegíthettük ehhez a nagyszerű sikerhez, mert Pechito szakmai teljesítménye és emberi tulajdonságai egyaránt példamutatóak. Két héttel a csapatvilágbajnoki cím megszerzése után most újra ünnepelhet a csapat. A Citroën Racing mögött negyedszázados tapasztalat áll már, ami a tereprali, majd a rali után most a WTCC-ben is meghozta a gyümölcsét. Ez a múlt a kulcsa jelenlegi sikereinknek is, mert a szezon első pillanatától kezdve biztosította a megfelelő kohéziós erőt a csapatban.”
José María López: „Egyszerűen hihetetlen, ami ma történik velem. Első gondolatom természetesen a háláé. Köszönöm a családomnak, azoknak az embereknek, akik a legnehezebb pillanatokban is segítettek, és köszönöm a Citroënnek, hogy rám bízta az egyik C-Elysée-t. Köszönöm a mérnökök és a szerelők munkáját, és nem csak azokét, akik az én autómmal foglalkoznak, hiszen mi mindig együtt, egy csapatként dolgozunk. A mai nap azért is különleges, mert Ayrton Senna egyik kedvenc pályáján nyertem, ahol ő két világbajnoki címet is szerzett. Nagy megtiszteltetés az is, hogy Juan Manuel Fangio után én is beírhatom a nevemet az argentin autós világbajnokok sorába. Neki köszönhető, hogy az argentin nép a rajongásig szereti az autósportot, és én büszke vagyok arra, hogy országomat a WTCC-ben képviselhetem.”
Sébastien Loeb : „Nagyon rosszul rajtoltam az első futamon, egyszerűen rosszul nyomtam a gombokat. Az ötödik helyen mentem sokáig, és nem nagyon találtam olyan helyet a pályán, ahol előzni tudtam volna. Nem volt más választásom, mentem az előttem lévők nyomában, és vártam a pillanatot, ami végül kevéssel a cél előtt jött el. Nagyon örülök neki, hogy ismét dobogóra állhattam.”
Yvan Muller: „Ez a hétvége olyan volt nekem, mint az egész szezon: sajnos krónikus sikerhiánytól sújtott… Az első futamban már a legelején éreztem, hogy csúszkál a kocsi hátulja, és sajnos be is igazolódott a gyanúm. A második futam nem kezdődött rosszul, egészen addig, amíg utol nem értem Valentét. Nem volt könnyű megelőzni őt, és amikor megpróbáltam, sajnos nekimentem, természetesen nem szándékosan.”
EREDMÉNYEK
1. FUTAM
- José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
- Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +8’’473
- Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +9’’693
- Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC) +10’’414
- Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +12’’153
Leggyorsabb kör: José María López 2’09’’279
2. FUTAM
- Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
- Dusan Borkovic (Chevrolet RML Cruze TC1) +1’’725
- Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC) +4’’360
- Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +5’’497
- Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’116
- José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’346
- Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’665
Leggyorsabb kör: Gabriele Tarquini 2’09’’063
A VILÁGBAJNOSÁG ÁLLÁSA – EGYÉNI
- José María López 422 pont
- Yvan Muller 305 pont
- Sébastien Loeb 275 pont
- Tiago Monteiro 174 pont
- Michelisz Norbert 169 pont
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – CSAPATOK
- Citroën Total 927 pont
- Honda 649 pont
- Lada 371 pont
* A FIA hivatalos közléséig nem végleges eredmény.