[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:hu] [cle1: SECONDES Lang:hu]
C4X

BEMUTATKOZIK AZ ÚJ CITROËN C4 X & Ë-C4 X

AZ ÚJ CITROËN C4 X & Ë-C4 X SZAKÍT A BEVETT NORMÁKKAL: SZILUETTJÉBEN EGY ELEGÁNS FASTBACK, EGY STÍLUSOS NÉGYAJTÓS ÉS EGY HATÁROZOTT FELLÉPÉSŰ SUV EGYESÜL

  • A Citroën bemutatja a klasszikus középkategóriás szedánok és SUV-k stílusos, vonzó és megfizethető új alternatíváját.
  • Az új C4 X és ë-C4 X formatervében egy elegáns fastback, egy korszerű SUV és egy 4,60 m hosszú, tágas négyajtós modell időtlen sziluettje egyesül.
  • A most debütáló két modell várhatóan jelentősen hozzá fog járulni a Citroën nemzetközi értékesítéseinek növekedéséhez, különösen a Közel-Keleten és Afrikában.
  • A C4 X és az ë-C4 X az új Citroën C5 X-en bevezetett MyCitroën Drive Plus intuitív infotainment interfészen keresztül a legmodernebb kapcsolódási szolgáltatásokat kínálja.
  • Az ë-C4 X változat egyben az energetikai átállás felgyorsulását is jelzi. A stílus, a kényelem és a helykínálat lenyűgöző kombinációját megvalósító, teljesen elektromos és nulla károsanyag-kibocsátású modell a piacon egyedülálló alternatívát képvisel.
  • A 100 kW-os, 136 lóerős villanymotorral felszerelt ë-C4 X WLTP szerinti hatótávolsága a 360 km-t is elérheti, és 100 kW-os egyenáramú töltés esetén 10 perc alatt 100 km hatótávnak megfelelő villamos energiával tölthető fel.
  • Mindkét modell nagy hangsúlyt fektet a helykínálatra és általában a jó közérzetre: a fedélzeti élményt nagyban meghatározza a bőséges hátsó térdtér, az 510 literes tágas csomagtartó és a városi környezetbe éjjel-nappal korlátlan behajtást biztosító, csendes és vibrációmentes elektromos motor.
  • A többek között Advanced Comfort üléseket és Citroën Advanced Comfort® felfüggesztést kínáló exkluzív Citroën Advanced Comfort program jóvoltából mindkét modellt kimagasló fedélzeti komfort jellemzi.
  • A piac függvényében a C4 X motorválasztéka három Citroën PureTech benzinmotort és egy dízelmotort, az ëC4 X-é pedig egy 100%-ban elektromos motort foglal magában. Az utóbbi számos európai piacon az egyetlen elérhető erőforrás lesz.

A Citroën bemutatja az egyedülállóan stílusos C4 X-et és elektromos változatát, az ë-C4 X-et. A modell azokat a vásárlókat célozza meg, akik a középkategória középmezőnyébe tartozó ferdehátúak és SUV-k helyett más vonzó alternatívát keresnek.

A Citroën C5 X-hez hasonlóan az ë-C4 X és a C4 X stílusa szakít a kompakt karosszériaváltozatoknál megszokott megoldásokkal, és az ügyfeleknek valami egészen újszerűt és különlegeset kínál: egy olyan designt, mely a fastbackek elegáns sziluettjét egy SUV modern fellépésével, valamint a négyajtósok időtlen stílusával és helykínálatával ötvözi. 2/12
„Nagy örömünkre szolgál, hogy ezeket az új modelleket is felvehetjük a kínálatunkba. Az ë-C4 X és a C4 X várhatóan jelentősen hozzájárul majd a márkaépítéshez és a nemzetközi értékesítések növekedéséhez Európában és a közel-keleti régióban egyaránt – nyilatkozta Vincent Cobée, a Citroën vezérigazgatója. – Sok ügyfelünk jelezte, hogy a nagyobb kompakt autók szegmensében olyannyira elterjedt ferdehátúak és SUV-k helyett valamilyen megfizethető, környezetbarát és stílusos alternatívát szeretne. A most bevezetett modellel igyekeztünk minél jobban megfelelni ezeknek az elvárásoknak: egy különböző sziluetteket ötvöző, különleges, jövőbe mutató autót terveztünk, mely a Citroëntől elvárt minden kényelmet, technológiát, biztonságot és értéket magában hordozza, ugyanakkor kivételes helykínálat és sokoldalúság jellemzi, és a nulla kibocsátással járó, tisztán elektromos meghajtás előnyeit is magáénak tudja.”

A C4 X és a tisztán elektromos ë-C4 X tulajdonosai ezen kívül az újgenerációs MyCitroën Drive Plus infotainment kommunikációs felület előnyeit is élvezhetik. A komplett csomag középpontjában a konnektivitás és a kapcsolódási szolgáltatások állnak. Az energetikai átállást komolyan vevő Citroën merész lépésre szánta el magát: az elektromos járművek szempontjából kiforrottabb európai piac egy nagy részén csak a tisztán elektromos ë-C4 X-et forgalmazza majd. A 100 kW-os, 360 km hatótávolságú (WLTP) ë-C4 X a középkategóriás személygépkocsik között az egyetlen olyan tisztán elektromos hajtású autó, mely design, kényelem és helykínálat ilyen vonzó elegyét képes nyújtani. A méretes (510 l) csomagtartóval ellátott modell nemcsak az aktív életet élő családok barátja, de a mindennapi városi közlekedés során a céges ügyfelek ideális társa is egyben, legyen szó magán- vagy hivatásos vezetőkről.

Azok az ügyfelek, akik inkább hagyományos belső égésű járművet szeretnének, a nemzetközi piacokon, illetve egyes európai országokban valamelyik PureTech benzinmotort vagy a BlueHDi dízelmotort is választhatják, amelyek szintén bizonyítottan kiváló teljesítményűek.

Az ë-C4 X és a C4 X új változatait az összes piacra kizárólag Európában – a Madrid melletti villaverde-i Stellantis-gyárban – gyártják majd. Az értékesítés 2022 végén fokozatosan indul.

01. KÜLÖNLEGES, EGYEDI KARAKTER

Az új C4 X és ë-C4 X rendhagyó stílusával és koncepciójával egyértelműen a legújabb generációs Citroënek közé tartozik. Mindkét modell valami újat, frisset és egyedit kínál azoknak az ügyfeleknek, akik a piacot elárasztó rengeteg ferdehátú és SUV helyett egy elegánsabb alternatívát keresnek.

„Az ë-C4 X és a C4 X kilóg a sorból: elöl megmaradtak a Citroën modellek jellegzetes idomai és formanyelve, de az autót körbejárva látszik, hogy a sziluettjük nagyon más, sokkal dinamikusabb és vonzóbb — nyilatkozta Pierre Leclercq, a Citroën formatervezési igazgatója. — Hosszabb autót szerettünk volna, ami nagyobb kényelmet biztosít a hátsó utasok számára, és nagy csomagteret, hogy a hagyományosabb csomagtartót kedvelő ügyfelek, valamint a magánbérleti piacon tevékenykedők igényeit is ki tudjuk elégíteni, anélkül, hogy a hátsó rész ormótlannak vagy csúnyának hatna. Ezért minden egyes elemet a lehető legmesszebbre toltunk, hogy a fastback tetővonal minél természetesebben folytatódjon a csomagtérajtóban, majd a szoborszerűen megmunkált hátsó részen át le egészen a lökhárítóig. Az autó hosszúságát ellensúlyozandó mindez nagyobb hasmagassággal és speciális védőelemekkel párosul, amitől az a benyomásunk, hogy a jármű szinte ugrásra kész.” 

A 4600 mm hosszú ë-C4 X, illetve C4 X tökéletesen illeszkedik a modellválasztékba, helyük a 4360 mm hosszú ferdehátú C4 és a 4800 mm-es C5 X között van. A tengelytáv (2,67 m) megegyezik a C4-ével (mindkét modell a CMP platformra épült).

Oldalról nézve a szélvédő tetejétől a csomagtérajtó felső részéig húzódó dinamikus tetővonal határozott fastback sziluettet rajzol ki, melynek köze nincs a magasabb építésű crossover járművek sokszor kissé esetlen megjelenéséhez. A hátsó túlnyúlás ügyesen leplezi a méretes (510 l) csomagtartóhoz szükséges hosszúságot. Ahogyan azt a 0,29-es légellenállási együttható (CX) is jelzi, a letisztult fastback tetővonal hatására a jármű aerodinamikai jellemzői is kiválóak. Ez a hatótávolságban és az energiahatékonyságban is megmutatkozik: az elektromos ë-C4 X 360 km megtételére képes (WLTP szerinti hatótáv).

A hátsó lökhárítóra csukódó csomagtérajtó vonalvezetése rendkívül letisztult: a hátsó rész jellegzetes finom „redői” és a középen elhelyezett Citroën felirat fölött egy diszkrét spoilerben végződik. Maga az ajtótábla enyhén a jármű eleje felé lejt, ami fokozza a hátsó design lenyűgöző hatását és az energikus megjelenést.

Hátul az első fényszórókkal rokon, jellegzetes új LED-es hátsó lámpákat találunk. A csomagtérajtó két oldalán elhelyezett lámpatestek a beszögellésekben és az autó oldalán is követik a sajátos formákat. A hátsó ajtó előtt egy nyíl alakban végződnek, amitől még dinamikusabb lesz a sziluett.

A csomagtérnyílás alatt a művészien formált hátsó lökhárító alsó szegélye a védelem és a tartósság érdekében matt fekete kivitelt kapott. A fényes fekete betétek kontrasztosabb és elegánsabb megjelenést biztosítanak.

A 690 mm átmérőjű nagy kerekek és a rövid első túlnyúlás magasabb felépítést és ezáltal magasabb vezetési pozíciót eredményezett, ami magabiztosabbá teszi a járművezetőt. A mattfekete kerékdobvédők és az alsó karosszériaelemeket borító, színfoltokkal tarkított Airbump® betétek tovább erősítik a jármű robusztus jellegét és a biztonságérzetet.

Az ismerős orr-rész a Citroënek lekerekített formáit követi. A magas, vízszintes motorháztetőt helyenként bemélyedések tarkítják, a jellegzetes krómozott márkajel szárai pedig egészen a karosszéria széléig, a két szinten elhelyezett első fényszórókig húzódnak. A világítótesteknél alkalmazott Citroën LED Vision technológia a jármű high-tech jellegét erősíti, és maximális láthatóságot biztosít.

Az első lökhárító mattfekete alsó szegélye az oldalsó és hátsó védőelemekkel mutat rokonságot, a légbeömlő rácsokon pedig a 19-19 tanulmányautón bevezetett és a legutóbbi modelleken is előforduló, nagy méretű márkajelminta tűnik fel. A hatszögletű alsó hűtőrácsot jellegzetes körvonalú ködfényszórók fogják közre.

02. KORSZERŰ KAPCSOLÓDÁSI TECHNOLÓGIÁK A DIGITÁLIS MINDENNAPOKHOZ

Az új ë-C4 X és C4 X kínálatában is megtalálható a Citroën C5 X-en bevezetett legújabb Citroën infotainment kommunikációs felület.

MY CITROËN DRIVE PLUS
Ez a rendkívül intuitív új interfész egy 10” HD képernyőn kommunikál, és widgetek segítségével teljes egészében személyre szabható. Az érintőképernyős okostelefonok és tabletek révén népszerűvé vált widgeteknek köszönhetően a különböző alkalmazások, illetve tartalmak pillanatok alatt megjeleníthetők a gépjármű érintőképernyőjén.

Az új interfész a természetes beszédet is felismerő hangvezérlő funkcióval rendelkezik. A „Hello, Citroën” vezényszóra bekapcsoló digitális személyi asszisztens azonnal megérti az utasításokat, válaszol a kérdésekre és végrehajtja a parancsokat. A rendszer 20 nyelven ért, vizuális visszajelzésekkel szolgál, és a különböző fedélzeti rendszerekhez – légkondicionáló, audiorendszerek, telefon és csatlakoztatott hangszolgáltatások – intézett sokféle parancsra reagál.

A fejlett profilkezelésnek (Advanced Profile Management) köszönhetően a rendszer akár 8 felhasználói profil tárolására is képes. Ezek mindegyike két okostelefonhoz társítható, melyeket a rendszer a gépjárműben való észlelésüket követően azonnal azonosít. A TomTom valós idejű térképfrissítési szolgáltatásának köszönhetően a navigációs térképadatbázis havonta automatikusan frissül, a rendszer így mindig naprakész, és a legfrissebb információkkal szolgál a vezető számára. A szolgáltatás három éven keresztül ingyen elérhető.

A gépjárműben a telefonok és tabletek egyszerű töltése érdekében akár négy USB-csatlakozó is lehet: ebből kettő a középkonzol alsó részén, kettő pedig mögötte található, hogy a hátsó utasok is könnyen hozzájuk férjenek. Minden esetben egy USB-A és egy USB-C típusú aljzat van beszerelve.

KAPCSOLÓDÁSI SZOLGÁLTATÁSOK
A nagyobb kényelem és biztonság érdekében a My Citroën Drive Plus interfészhez egy Citroën Connect szolgáltatáscsomag tartozik:

My Citroën: a vezető ezzel az okostelefonjára letöltött alkalmazással tud kapcsolatot tartani a gépkocsijával. Az ë-C4 X esetében például ellenőrizheti az akkumulátor töltésszintjét és a rendelkezésre álló hatótávot, beprogramozhatja és felügyelheti a gépjármű töltését, vagy előzetesen befűtheti, illetve a kívánt hőmérsékletűre hűtheti az utasteret.

My Citroën Assist: nagy megnyugvást jelent az előfizetést nem igénylő, éjjel-nappal ingyenesen igénybe vehető, helyzetbeméréssel egybekötött assistance és sürgősségi segélyhívó szolgáltatás. A légzsákok felfúvódásával járó baleset esetén a My Citroën Assist automatikusan értesítést küld a legközelebbi segélyszolgálatnak, hogy az haladéktalanul segítséget küldhessen. A rendszer a piros „SOS” gombbal manuálisan is bekapcsolható. Sőt a Citroën is felhívhatja a járművezetőt, ha műszaki riasztást észlel, vagy ha karbantartásra van szükség. Meghibásodás esetén pedig a fekete gomb megnyomásával lehet assistance, illetve autómentő szolgáltatást kérni. 

My Citroën Drive: a TomTom Traffic szolgáltatáson keresztül valós idejű forgalmi információkkal szolgál, tájékoztat a közelben található szolgáltatóegységekről, a várható időjárásról vagy a töltőállomások és parkolók elhelyezkedéséről, illetve árairól. A vezetők a veszélyes területekre vonatkozó vizuális és hangfigyelmeztetésekért is hálásak lesznek. Az új ëC4 X esetében a rendszer további funkciókkal bővült: segít beazonosítani az elektromos töltőpontokat, megtervezi az utazásokat, és a töltésszint függvényében megjeleníti a térképen a még megtehető utat.

My Citroën Play: lehetővé teszi a járművezetők és az utasok számára, hogy felesleges kockázatok nélkül élvezhessék kedvenc okostelefonos alkalmazásaikat. A szolgáltatás vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget kínál, és kompatibilis az Apple CarPlay (beleértve a SIRI hangvezérlést is) és az Android Auto rendszerrel. A kompatibilis alkalmazások közvetlenül a központi vezérlőfelület képernyőjén jelennek meg, így biztonságosan hozzáférhetők, hiszen használat közben végig az úton tarthatjuk a szemünket.

03. KÉNYELEM, KIFINOMULTSÁG, TÉRÉLMÉNY

A Citroën ë-C4 X és C4 X fedélzetén a vezető és utasai páratlan kényelemben, nyugalomban és térélményben részesülhetnek a Citroën Advanced Comfort programnak köszönhetően.

Különösen a hátsó utasok fogják érezni ennek előnyeit, a második üléssorban ugyanis – a kategóriában ritkaságnak számító – 198 mm-es térdhely és kényelmesebb (27 fokos) háttámladőlésszög várja őket. Az 1800 mm-es külső szélesség lehetővé teszi, hogy három ember kényelmesen elférjen egymás mellett (vállszélesség: 1366 mm, könyökszélesség: 1440 mm).

„A hátul utazók kényelme és a csomagtér különösen fontos egy olyan jármű esetében, amely a hagyományos négyajtós autók és a magasabb kategóriás kupék közötti űrt hivatott betölteni. Ez az autó határozottan megfelel ezeknek az elvárásoknak. Úgy gondoljuk, hogy az ügyfelek érdekesnek és különlegesnek fogják találni, mivel elegáns, jellegzetes és méltón képviseli a Citroën márka örökségét. A legkellemesebb meglepetést azonban a hátsó ülések kényelme tartogatja: a kategóriájában legtágasabb térdtér, a kimagasló fejtér és a kiváló elülső és oldalirányú kilátás, amelyek mind az Advanced Comfort programunk kulcsfontosságú elemei" – büszkélkedik Laurence Hansen, a Citroën márka termékfejlesztési és stratégiai igazgatója.

A hír tovbbi részét ide kattintva olvashatja el

Top