Megtekintés
CITROËN BERLINGO 2CV FOURGONNETTE
A KACSA FURGONVÁLTOZATA IHLETTE IDŐUTAZÁS 
2022/09/23

_   A Caselani olasz karosszériatervező cég a Citroën tervezőivel karöltve megálmodta a Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette változatát.

_   Az egykori „Kacsa-furgon”, a 2CV AU stílusát idéző átalakítás a márka egyik ikonikus, több generáció emlékezetében máig élő modellje előtt tiszteleg.

_     A modell külsejére rögzíthető, vintage stílusú karosszériakészlet felidézi az egykori furgon kerekded orr-részét, a jókora Citroën-márkajelet büszkén viselő impozáns, M-alakú hűtőrácsot, a nagy kerek fényszórókat, valamint a jármű két oldalát, hátulját és tetejét borító hullámos fémlemezeket.

_    A Caselani cég által, a Citroën hivatalos engedélyével forgalmazott Berlingo 2CV Fourgonnette munkavégzéshez szánt haszongépjármű-, valamint személyszállításra szolgáló szabadidős változatban is elérhető lesz, (4,4 m-es) M méretben, mindenféle típusú – tehát akár elektromos – motorral is.

_    Az első rendeléseket október 1-jétől lehet leadni, a gyártás pedig 2023 januárjában kezdődik.

_   Az új Berlingo-változat azt a termékcsaládot teszi immáron teljessé, amelyet eddig a Jumpy-alapra épített Type HG és a Jumper-alapú Type H alkotott.

 

A Citroën Berlingo külső stíluselemekkel tiszteleg a legendás Kacsa furgonváltozata, a 2CV AU előtt, amelynek első példánya 1951-ben látott napvilágot, de utódai egészen 1987-ig gyártásban maradtak. A Berlingo 2CV Fourgonnette egyfajta modern átértelmezés, amely a mai Berlingók minden elismerésre méltó tulajdonságát magáénak mondhatja a szerkezeti felépítés, a teherbírás és a modularitás, a fedélzeti technológiák és a menetteljesítmény terén.

„Nagyon büszkék vagyunk, hogy a közönségkedvenc Berlingót a Caselani cég – a Citroën márka és az egész autózás történelmében meghatározó – ikonikus 2CV furgonváltozata alapján varázsolta újjá. A tervezés az olasz karosszériaépítő cég műhelyeiben kezdődött, azután pedig már együtt, kéz a kézben dolgoztunk. A projektet a mi tervezőink is figyelemmel kísérték, hogy ne kösse túlságosan gúzsba a designerek kezét az eredeti változat, az új modell pedig hűen tükrözze a mai Citroënek génállományát. A felületek és a belső terek kezelését a szokásosan alkalmazott digitális eszközeinkkel végeztük, ami modern jelleget kölcsönöz a járműnek" – nyilatkozta Pierre Leclercq, a Citroën stílusigazgatója.