[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:HU] [cle1: SECONDES Lang:HU]
Herobanner_CL.19.006.008_1250X400

Ami One koncepcióautó, a városi közlekedés új víziója

BORN CITROËN*

1919 óta a Citroën története mindenkor az adott kort tükrözte ikonokká vált antikonformista és forradalmi autóival. A márka a 2019-es Genfi Autószalon alkalmából leplezi le a városi mobiltáshoz kigondolt modelljét, amely bárki számára elérhető.

A Citroën Ami One Concept nem más, mint a városi szabadság víziója Citroën módra: #LibertyElectriCityMobility! Ötvözi az elektromos hajtás összes előnyét, a merész, színes formatervet és a könnyű használatot, emellett kifejezetten kényelmes és praktikus. A jogosítvány nélkül vezethető autó különböző felhasználási típusra alkalmas, a választék az autómegosztástól a tartós bérlésig terjed.

Így, akárcsak a maga idejében a 2 CV, az Ami One Concept is a mindenki számára elérhető szabad mozgást hirdeti, és minden megvan benne ahhoz, hogy egy népszerű városi ikon váljon belőle.

* Citroënnek született

 

 

Unique1_CL.18.051.004_747X400

Az Ami One tanulmányautó kocka formája és ultrakompakt méretei (2,50 m hosszú, 1,50 m széles és 1,50 m magas) teszik különlegessé - robusztus, fürge és rendkívül könnyen kezelhető kocsi benyomását keltik. A városi létre tervezett tanulmány karosszériájának mind a négy sarkát védőelemekkel látták el. A stílus jelzésére szolgáló Airbump® elemeket kékkel keretezett színbetétek tarkítják.

Unique2_CL.18.051.007_747X400

A modern megjelenésű Ami One tanulmányautó kifejező orr-részt kapott, amelyet kiemelnek az CXperience tanulmány lámpatesteit idéző, Y formájú, elegáns világítótestek. Az irányjelzők és a nappali menetfény lebegő szerkezete finomságot kölcsönöz. A karosszéria Mechanikus narancs árnyalata, valamint a fekete felület közepére helyezett 2D logó élénk tekintettel ruházza fel az első részt.

   

Az Ami One koncepcióautó rafinált formatervét szimmetrikus elemek építik fel: egyforma, ám ellentétes irányba nyíló ajtó a bal és a jobb oldalon, visszaköszönő elemek az autó elején és hátulján, a lökhárító alján, a sárvédőkön, illetve a karosszéria alján.

A reverzibilis hátsó lámpák, valamint a visszapillantókat és az ajtókilincseket formázó négy elem különböző összeszerelési iránya a karosszéria építésének játékos jellegét erősíti.

A tanulmány másik megkülönböztető sajátossága a nyitható tető. Az antracit szürke ponyvatető könnyedén, egyetlen kézmozdulattal kinyitható és behúzható.

 

BORN FREE*

Az Ami One vezetéséhez nem szükséges jogosítvány, ez az autóhasználat szabadságának új lehetőségeit nyitja meg a városi ügyfélkör előtt. 16 év felett bárki vezetheti (Franciaországban 14 éves kortól). A Citroën a tömegközlekedés és más egyéni (kétkerekű) közlekedési eszköz alternativájaként képzelte el ezt a tanulmányautót.

* Szabadnak született"

SansPermis_CL.18.19.006.013
100Electric_CL.19.006.009_1500X500

Az Ami One koncepcióautó 100 százalékig elektromos üzemmódban működik, így egyszerre kíméli a környezetet és a pénztárcánkat. Akár 45 km/h sebességgel is haladhatunk vele, CO2 kibocsátása nulla. A 100 km-es hatótáv jó néhány út megtételére elegendő városon belül. Nyilvános töltőállomáson vagy Wall Box töltőkészülékre csatlakoztatva az Ami One Concept két óra alatt feltölthető az elektromos vezetéken keresztül.

A csendesen suhanó tanulmány az egyedi hangjelzésnek köszönhetően teljesen biztonságos a külső környezet számára. Az európai szabályozás értelmében, amely 2019. január 1-jén lépett életbe, minden elektromos járműnek mesterséges hangot kell kibocsátania, hogy figyelmeztesse a közeledő gyalogosokat. 

BORN CLEVER*

Az Ami One tanulmányautó egy 100 százalékig csatlakoztatott eszköz, amely az okostelefont helyezi az ember-gép kezelőfelület középpontjába. Az ügyfelek az okostelefonon keresztül csatlakozhatnak a műszerfalhoz, az ajtók pedig az kilincsek alumínium talpazatán lévő QR kóddal zárhatók és nyithatók. Beszállást követően, a vezető okostelefonját a vele szemben található Drive POD meghajtóban kell elhelyeznie. Miután az okostelefon a neki kijelölt helyre került, elkezdődhet a párbeszéd az Ami One tanulmányautó és a sofőr között. A kiválasztott alkalmazás buborék formában, a vezető látómezejébe vetítve jelenik meg, ugyanúgy, mint a már megszokott vetített kijelző. A hozzá tartozó alkalmazásnak köszönhetően a vezető az okostelefonján keresztül léphet be a testreszabáshoz és a szolgáltatásokhoz. A kormányon két kapcsoló található, az egyikkel az asszisztens hívására szolgáló hangutasítást, a másikkal a legördülő akalmazások menüt kezelhetjük.

A Drive POD meghajtó jobb oldalán található hengerben kapott helyet az indítógomb és az automata sebességváltó.

* Okosnak született

Digital_CL.19.006.012_747X400

Az Ami One Concept csatlakoztatott jármű, ebből adódóan új felhasználási módokat kínál. Az erre szolgáló alkalmazás többféle autómegosztási és bérlési konstrukciót kínál, a kapcsolódó szolgáltatások portáljának megjelenítésével (feltöltés, parkolókeresés stb.). Válaszol a különböző típusú felhasználásokra (egyszeri vagy rendszeres helyváltoztatás), és ezzel maximálisan kiszolgálja az ügyfelek utazási igényeit. Az alkalmazással az ügyfelek beállíthatják, hogy mikor szeretnék használni az autót, kötelezettség nélkül és mindent magába foglaló díj ellenében. 

Pratique1_CL.18.051.012_747X400

Az utastér tágas és funkcionális. A csúsztatható vezetőülés és a rögzített utasülés elhelyezése aszimmetrikus, ami nagyobb helyet és könnyebb mozgást tesz lehetővé a bentülők számára. A rakodóhelyeket ötletesen, a kabin összes sarkát kihasználva osztották el.

Pratique2_CL.19.051.010_747X400

Az utasoldalon kialakított rakodóhely egy kabintáska vagy egy kézitáska elhelyezésére szolgál. Hátul egy másik tárolóhelyet találunk, ehhez a vezetőülést lehajtva férhetünk hozzá. Itt helyezhetjük el azokat a poggyászokat, amelyeket a Damien Beal kifejezetten az Ami One tanulmányautóhoz készített.

Top