Mérnökeink már a tervezés első fázisaiban azon dolgoznak, hogy a járművek környezetre gyakorolt hatása életciklusuk valamennyi szakaszában a lehető legkisebb legyen.
Az ökotervezési munka célja, hogy a Citroën járművek ne csupán teljesítsék a környezeti előírásokat, hanem lépéselőnybe kerüljenek a fenntartható mobilitás terén.
A Citroën jelentős erőfeszítéseket tesz a járművek ökológiai lábnyomának csökkentését szolgáló zöld megoldások kifejlesztésére.
A Citroën az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgáló megoldások széles tárházát alkalmazza.
A "zöld" anyagok elnevezés három anyagcsoportot értünk:
Felhasználásuk több előnnyel is jár:
A márka 2008-ban bevezetett nagyszabású projektje azt a célt tűzte ki, hogy 2012-re a Citroën járművek polimertömegének körülbelül 20 százalékát úgynevezett "zöld" anyagok tegyék ki, szemben a 2007-ben átlagosan 6 százalékos aránnyal.
To build low-carbon vehicles, Citroën requires a production base that can effectively manage its own impacts and address key environmental challenges:
A több mint tíz éve megkezdett minőségtanúsítási folyamat mára meghozta gyümölcsét: a Citroën összes gyártüzeme rendelkezik ISO 14001 tanúsítással.
Az 1996-ban létrehozott szabvány előírásai közé tartozik a gyártási folyamatok környezetre gyakorolt hatását felügyelő, ellenőrző és mérő módszerek bevezetése.
Ehhez a teljes személyzet megfelelő képzésére is szükség van.
'Mindegyik Citroën üzem nagyfokú önállósággal rendelkezik ahhoz, hogy egyéni módon értelmezze saját biodiverzitása megfelelő kezelését. Néhány példa:
A Citroën hálózat a környezetgazdálkodás tekintetében három fő kritérium betartását vállalja:
A Citroën több mint tizenöt évvel ezelőtt külön szervezetet hozott létre, amely kedvező környezeti körülmények között gyűjti be és dolgozza fel a használaton kívüli járműveket.
A karbantartásból és javításból származó hulladékok begyűjtését és szétválogatását a használaton kívüli termékek kezelésére vonatkozó módszer szerint szervezzük meg.
Minden jármű tervezésekor figyelembe vesszük az életciklusa végén jelentkező környezetterhelést, és számszerűsítjük, hogy mennyire alkalmas a szennyezéscsökkentésre.
Például az üzemanyagtartály legalsó pontját megjelöljük, ami megkönnyíti a kiürítését.
Ugyanígy, a szennyezéscsökkentési szakaszban kivonni kívánt alkatrészek leszereléséhez külön eljárást fejlesztenek ki a Citroën mérnökei.