A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
Citroen-WTCC

YVAN MULLER A MOSZKVAI ESŐBEN IS A PÓDIUMON

Az időmérőkhöz hasonlóan a Moscow Raceway versenypályán megrendezett FIA WTCC világbajnoki futamokra is rányomta bélyegét a kedvezőtlen időjárás. A nyitófutamon megszerzett harmadik helyével ezúttal Yvan Muller érte el a legjobb eredményt Citroën C-Elysée WTCC-jével. Bár ezen a hétvégén nem sikerült győzniük, a Citroën és José María López még tovább növelte előnyét a konstruktőrök és a pilóták versenyében.

A fenyegető fellegek ellenére a Moscow Raceway pályája teljesen száraz volt, amikor az autók elindultak, hogy felsorakozzanak a nyitófutam rajtrácsán. A felvezető kör során aztán leszakadt az ég, így a szervezők kénytelenek voltak elhalasztani a rajtot. A várakozás idején a versenyzők esőgumira váltottak, a mérnökök pedig elvégezték a szükséges beállításokat.

A piros lámpák kialvásakor Tiago Monteiro került az élre, a második pozícióból remekül rajtoló Yvan Muller, valamint Mehdi Bennani előtt. José María López is gond nélkül csatlakozott az élbolyhoz: ő a negyedik helyen autózott.

Néhány kanyar után azonban Yvan Muller átvette a vezetést, Monteiro pedig Bennani és López ostromának is kénytelen volt engedni, így a három Citroën C-Elysée WTCC került az élre.

Ez az állapot azonban nem tartott sokáig: Gabriele Tarquini ugyanis – José María Lópezt kicsit meglökve – megszerezte magának a harmadik helyet. Nemsokára Nick Catsburg is követte példáját, mikor is Tarquini már Mullert ostromolta, miután maga mögé utasította Bennanit.

Az éllovasok között öt kör után került sor helycserére, nem sokkal később pedig Yvan pozícióját már Catsburg fenyegette. Ekkor Mehdi Bennani hagyott egy kis helyet, amely éppen elég volt Pechito Lópeznek a negyedik hely megszerzéséhez.

Catsburg kicsivel a féltávot követően előzte meg Mullert, s került ezzel második pozícióba, López pedig Valentének volt kénytelen átengedni negyedik helyét.

A Citroën Total csapat pilótáinak ezután már egészen a célig sikerült tartaniuk pozíciójukat. Dobogós helyével Yvan Mullernek sikerült ezen körülmények között a legtöbbet kihoznia magából és autójából, értékes pontokat szerezve ezzel csapatának.

A fő futamot megelőző rövid szünetben aztán újabb zápor zúdult az orosz versenypályára, így továbbra sem volt kérdés, hogy esőgumikkal kell folytatni a versenyt.

A Citroën C-Elysée WTCC pilóták ezúttal is jól rajtoltak: Yvan Muller és José María López a hatodik, illetve hetedik pozícióból fordulhatott rá az első kanyarra. A versenytársakkal szemben azonban – tapadási problémák miatt – egyre kevésbé tudták állni a sarat, így három kör után López, Bennani és Muller már csak a hetedik, nyolcadik, illetve tizedik helyet tudhatta magáénak.

 A verseny előrehaladtával az aszfalt egyre szárazabb lett, anélkül, hogy a versenyzők slick gumikra válthattak volna. A Citroën C-Elysée WTCC pilóták sem akartak kockáztatni, hogy a kedvezőtlen időjárási körülmények között a lehető legjobb eredményeket tudják elérni.

José María López nyolcadikként haladt át a kockás zászló alatt, Mehdi Bennani pedig a tizedik helyen végzett Yvan Muller előtt, aki ezúttal nem gyűjtött újabb pontokat.

A Citroën ez után a kissé „felhős” hétvége után is stabilan – 172 pontos előnnyel – őrzi vezető pozícióját a világbajnoki tabellán. A pilóták versenyében José María López még tovább – immár 105 pontra – növelte előnyét Mehdi Bennanival szemben. Yvan Muller az ötödik helyen áll, alig kilenc ponttal elmaradva a két másodiktól. Ezek a számítások már a Honda csapat marrakech-i kizárásának figyelembevételével készültek.

NYILATKOZATOK:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): « Nem könnyű pozitív mérlegről beszélni egy ilyen kemény hétvége után. A pilótáink azonban minden tőlük telhetőt megtettek a sajátos körülmények ellenére is, Yvan pedig külön dicséretet érdemel dobogós helyezéséért. Nehéz volna bármelyiket is kiemelni a számtalan nehezítő körülmény – a 80 kg-os pluszsúly, a kedvezőtlen időjárás, a gumiabroncsok, maga a versenypálya stb. – közül… Leginkább mindezek összhatásának tudhatók be nehézségeink, és most sok munkára lesz szükségünk, hogy megértsük, mi okozta a gondokat. Mindenesetre gratulálunk a Lada-csapatnak a kettős győzelemhez. Ha valaki, akkor mi tudjuk, milyen nagyszerű érzés egy ilyen eredmény, különösen hazai pályán! ».

José María López: « Mindkét futam nagyon kemény volt. Ahogy haladtunk előre, egyre nehezebb lett tartanom a kocsit, így nem bírtam állni a versenytársak ostromát. Előfordul az ilyen, csak az a fontos, hogy megértsük az okait. Ugyanakkor mégsem mondhatjuk, hogy rossz volt ez a hétvége, hiszen még tovább nőtt az előnyöm a világbajnoki pontversenyben. Már alig várom, hogy Vila Realban legyünk, nagyon szeretem az ottani pályát, ahol remélem, sikerül megismételni a tavalyi győzelmem ».

Yvan Muller: « Először is gratulálok a győzteseknek, akik igazán megérdemelték a sikert. A nyitó futamon jól rajtoltam, így a szezonban első alkalommal kipróbálhattam, milyen az élen autózni. Aztán hamar be kellett látnom, hogy nem bírok ellenállni Gabriele és Nick támadásainak. Örülök, hogy felállhattam a dobogóra, bár nem ez volt álmaim netovábbja, ilyen körülmények között ennek is örülni kell. Mindent meg fogunk tenni, hogy levonjuk a szükséges tanulságokat. Biztos, hogy nem csak egy oka volt annak, hogy ez a hétvégénk így alakult ».

EREDMÉNYEK

NYITÓFUTAM

1. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)

2. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)

3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

4. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)

5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

6. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)

7. Rob Huff (Honda Civic WTCC)

8. James Thompson (Chevrolet RML Cruze TC1)

9. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

10. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)

14. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)

16. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

LI: Nick Catsburg 1’57’’084

FŐFUTAM

1. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)

2. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)

3. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)

4. Rob Huff (Honda Civic WTCC)

5. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)

6. James Thompson (Chevrolet RML Cruze TC1)

7. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)

8. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

9. Ficza Ferenc (Honda Civic WTCC)

10. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

11. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

13. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

16. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)

LI: Ficza Ferenc 1’53’’843

PILÓTÁK BAJNOKSÁGA
1. José María López – 223 p

2. Mehdi Bennani – 118 p

3. Nick Catsburg – 118 p

4. Tiago Monteiro – 112 p

5. Yvan Muller – 109 p

6. Michelisz Norbert – 105 p

7. Gabriele Tarquini – 104 p

8. Rob Huff – 102 p

9. Tom Chilton – 84 p

10. Hugo Valente – 68 p

15. Grégoire Demoustier – 11 p

KONSTRUKTŐRÖK BAJNOKSÁGA
1. Citroën – 523 p

2. Honda – 351 p

3. Lada – 323 p

4. Polestar – 145 p

Top