A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
Citroen-WTCC

LOPEZ KEMÉNYEN MEGDOLGOZOTT A GYŐZELEMÉRT

José María López vasárnap megnyerte a FIA WTCC Slovakia Ring-en megrendezett bajnokságának főversenyét, bár ez a győzelem egészen az utolsó kanyarig nem tűnt biztosnak. A Citroën Total pilótája a Citroën C-Elysée WTCC 80 kg-os ballasztsúlya ellenére is a 2016-os szezon elejének egyik legerősebb versenyzője.

A szombati időmérőkön és a versenyen is napfényes idő várta a Slovakia Ringre látogató nézőket. Az új szabályozásnak megfelelően az időmérők első 10 helyezettje fordított sorrendben állt fel a nyitóverseny rajtrácsára. José Maria Lopez így a nyolcadik, míg Yvan Muller a tizedik helyről kezdett.

 

Mehdi Bennani szenzációsan rajtolt el az első sorból és át is vette a vezetést. Pechito Lópeznek és Yvan Mullernek az első kör végéig sikerült felzárkózni az ötödik és a hatodik helyekre.

 

López hamarosan megpróbált Tarquini elé kerülni, de túl széles helyet hagyott, amelyen Muller át tudott csúszni. A két Citroën C-Elysée WTCC egészen a 7. körig szorosan egymás mögött haladt, amikor López kihasználta a kínálkozó lehetőséget és megelőzte Mullert.

 

3 körrel a futam vége előtt Tiago Monteiro átvette a vezetést, amíg Mehdi Bennani minden energiáját arra fordította, hogy végig maga mögött tudja Rob Huff-ot.

 

Az utolsó körben Michelisz Norbert brillírozott: megelőzte Yvan Muller-t, majd megszorongatta José Maria Lopezt is. A kétszeres világbajnok az ötödik helyen végzett, míg csapattársa hetedikként ért célba.

 

Egy óra szünet következett, a szerelők fel tudták készíteni az autókat a főversenyre. Ahogy a lámpák kialudtak, Yvan Muller kissé bizonytalanul indult el a pole pozícióból. Vele ellentétben José María López a harmadik helyről az első helyre jött fel. Az első kanyarban Nick Catsburg autója hozzáért Yvan Mulleréhez, aki a harmadik helyen találta magát.

A négyszeres világbajnok ezután 5 helyet esett vissza a Rob Huff-fal történt ütközést követően. A verseny eleje határozottan nehéznek bizonyult a Citroën csapat számára, hiszen Lópeznek át kellett adnia a vezetést Catsburg-nek. Az autójának hátulja felől érkező erős rázkódás ellenére Pechito tartani tudta pozícióját, figyelmét Tiago Monteiro-ra összpontosítva.

A feszültség az utolsó 3 körre tovább fokozódott és Catsburg lassulni kezdett. Hirtelen a top 3 kicsit széthúzott és Pechito átvette a vezetést. Monteiro továbbra is komoly veszélyt jelentett, de az argentin pilóta a végéig kitartott és megszerezte a második főfutam-győzelmét. A pozícióját keményen védő Yvan Muller a hatodik helyen végzett, ami értékes pontokat hozott.

A Citroën Total csapat ma Budapest felé veszi az irányt. A 2016-os szezon harmadik FIA World Touring Car Championship fordulója a Hungaroringen lesz április 23-án és 24-én.

NYILATKOZATOK:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): “Két olyan verseny után, amelyek során komoly hátrányban voltunk versenytársainkkal szemben, elégedettek lehetünk ezzel az eredménnyel. A csapat felkészülése rendkívül jól sikerült erre a versenyre, mert tudtuk, hogy nehezebb dolgunk lesz, mint a Paul Ricard-on. A mérnökeink megtalálták az ideális beállítást annak érdekében, hogy az autóink gyorsak lehessenek, de a gumik is kitartsanak. Sajnos Yvan nem tudta kihasználni a pole pozicióból adódó előnyt, de Pechito keményen harcolt a győzelemért, ami egyáltalán nem volt borítékolható. Számunkra a szezon igazából Magyarországon fog elindulni, ahol a kompenzációs súlyok újrakalkulálása egyenlőbb körülményeket teremt majd.”

José María López (Citroën C-Elysée WTCC n°37): „Örülök, hogy a Citroën, amelyet vezetek ennyire gyors… és ennyire egyben van! A főfutam rajtja jól sikerült. Sikerült átvennem a vezetést. Keményen rajta voltam, hogy némi előnyt szerezzek az első két körben, de az autó bal hátsó része erősen rázni kezdett. Valami eltört. A zaj eltűnt, majd megint visszajött. Minden jobb kanyarnál azt éreztem, ki fogok csúszni. Próbáltam koncentrálni és megkérdeztem a csapatot, hány kör van még hátra. Úgy tűnt, Nick szenvedett a végén. Sikerült megelőznöm, de egészen a verseny végéig nagyon szoros volt a helyzet. Ez még élvezetesebbé tette a győzelmet.”

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC n° 68) : „Az első versenyem elég jól sikerült, aránylag jó volt a rajt és a végeredmény is kielégítő, figyelembe véve a plusz súlyt és azt, hogy nem akartam kockára tenni a nap folytatását. Rossz stratégiát választottunk a főversenyre. A rajtot követően elszálltak a reményeim, mert az autóm nem arra volt beállítva, hogy csoportosan versenyezzek. Néhány versenyző stílusa határeset volt, de ez az egész nem így alakul, ha jól rajtolok. Ennél jobb hétvégére számítok Budapesten.”

Top