A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Ön Citroën-tulajdonos?
Magánszemélyeknek vagy vállalati felhasználóknak szóló hírekre kíváncsi?
Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
citroen_wtcc_japan

PECHITO LÓPEZ HETEDIK GYŐZELME

- A szezon hetedik győzelmét arató José María López Motegiben egy kicsivel még tovább növelte előnyét a FIA WTCC világbajnoki tabella élén.

– A japán forduló után a bajnoki címért immár csak három Citroën Total-pilóta van versenyben: José María López, Yvan Muller és Sébastien Loeb.

– A hétvégén szerzett pontjaival a Citroën már a következő, Sanghajban rendezett fordulóban (szeptember 25-27.) jó eséllyel pályázhat a konstruktőri világbajnoki cím megszerzésére.

A borult ég és a meteorológusok jóslatai ellenére az első futam száraz pályán vette kezdetét. A pole pozícióból induló Michelisz Norbert nem tudott élni az előnyével, így a jobban rajtoló José María López már az első kanyarban magához ragadta az irányítást. A harmadik helyről startoló Sébastien Loeb bevette magát a „poleman” mögé, de kívülre szorult, mire Gabriele Tarquini és a negyedik rajtkockából ágyúgolyóként kilövő Yvan Muller is megelőzték.

Sébastien Loebnek Ma Qing Huaval gyűlt meg a baja: a két Citroën C-Elysée WTCC több kanyaron át is szinte összetapadva, fej fej mellett haladt. Végül a kínaié lett az utolsó szó, így az első kör után a sorrend López, Michelisz, Tarquini, Muller, Ma, Loeb és Bennani volt.

A futam közepén aztán egyértelművé vált az argentin versenyző előnye az üldözőivel szemben. Négy körrel a vége előtt Ma Qing Hua egy ügyes manőverrel megszerezte a negyedik helyet Yvan Mullertől. A négyszeres WTCC-világbajnokot Loeb is megelőzte, és ezzel ki is alakult a végső sorrend, ami José María López hetedik győzelmét hozta a szezonban.

Az első tíz versenyzőt érintő fordított rajtrácsos start miatt a második futam bajosabbnak ígérkezett a Citroën csapata számára. A „repair time” alatt hullott ugyan pár csepp eső, de nem ázott fel a pálya, így az összes versenyző fennhagyta a slick gumikat. Rögtön az első kanyarban meleg helyzet alakult ki a mezőnyben: Lópezt hátulról meglökték, így Sébastien Loebnek ütközött. A futamgyőztes argentin bal első gumija defektet kapott, így ki kellett, hogy szálljon. Jóllehet Gabriele Tarquini Hugo Valentébe nyomta az autóját, Yvan Mullernek sikerült megőriznie a harmadik helyet, Ma Qing Hua és Sébastien Loeb pedig az ötödik, illetve hetedik helyen zárta az első kört.

Ma Qing Hua Tarquinit megelőzve a negyedik helyre küzdötte fel magát, de az olasz versenyző lenyomta a pályáról, így visszaesett a nyolcadik helyre. A verseny után Tarquinit ezért a manőverért 30 másodperces büntetésben részesítették.

Yvan Muller is támadásba lendült, hogy megkaparintsa a második helyet Hugo Valentétől, de kénytelen volt feladni. Az első kanyarban történt koccanásban megsérült a motorháztető rögzítése, és mivel kezdett elengedni, az autót biztonsági okokból lehívták a pályáról.

Rob Huff, Sébastien Loeb és Gabriele Tarquini csatájának köszönhetően a futam végig eseménydús volt. Loebnek többszöri próbálkozásra sem sikerült befognia Hufft. Tarquini kihasználta a helyzetet és megelőzte a kilencszeres ralivilágbajnokot, aki az utolsó pillanatban végül mégis visszaszerezte a helyét.

A Citroën csapata összességében elegendő pontot gyűjtött ahhoz, hogy megőrizze ideális pozícióját a konstruktőri versenyben. Ha két hét múlva Sanghajban nem veszít 37 pontnál többet, zsinórban másodszor is megnyerheti a világbajnoki címet.

 

NYILATKOZATOK:

Xavier Mestelan (a Citroën Racing igazgatóhelyettese): „A 60 kilós többletsúly ellenére, ami nagy hátrány egy ilyen pályán, elég jól szerepeltünk. Először is meg kell, hogy emeljem a kalapom Pechito López előtt, aki nagyszerűen rajtolt és hibátlanul versenyzett. A második futama ugyan már nem sikerült ilyen jól, de ez mezőnyversenyeknél előfordul. Sébastien Loeb, Ma Qing Hua és Yvan Muller is látványosan versenyeztek – két igazán szép WTCC-futamot láthattunk Motegiben. A Citroën számára immár ideális a helyzet egy újabb világbajnoki cím megszerzésére. Ez is a cél a következő kínai fordulón.”

José María López: „Japánnal, úgy látszik, szerencsém van. Nagyon jól sikerült az első rajtom, és még az első kanyar előtt meg tudtam előzni Micheliszt. Azt hittem, nehezebben tudom majd kordában tartani, mivel a 60 kg pluszsúly komoly hátrányt jelentett ezen a pályán, de sikerült meglógnom és nyernem. A második futamban belém jöttek és nem tudtam kikerülni Sebet. Nagyon sajnálom, de szerencsére nem vágta teljesen tönkre a futamát. Ezen a hétvégén Yvannak sem ment jobban, mint nekem, így tovább nőtt az előnyöm. Ez azt jelenti, hogy magabiztosan vághatok neki a következő fordulóknak, de lazításról persze szó sem lehet.”

Sébastien Loeb: „Az első futam elején rossz döntést hoztam. Éppenséggel jól is elsülhetett volna a dolog, de körbezártak és több helyet veszítettem. Az utolsó körökben sikerült felzárkóznom Yvanhoz, hibázott is egyet, de nem tudtam fölébe kerekedni. A második futam nagyjából az elején eldőlt, amikor Pechito belém jött, és Huff és Lapierre megelőzött. Nagyon izgalmas volt a Gabrielével folytatott párharc, büszke vagyok, hogy az utolsó kanyarban elhappoltam előle a negyedik helyet.”

Ma Qing Hua: „Akárcsak tegnap, ma is jó formában voltam, ezért tudtam Sebet, majd Yvant is megelőzni az első futamban. A második menetben Tarquini szó szerint letolt a pályáról, és ezzel megpecsételődött a sorsom. Ha nincs ez az incidens, dobogós helyre is pályázhattam volna. Alig várom, hogy a FIA WTCC Sanghajba érkezzen, és otthoni földön versenyezhessem.”

Yvan Muller: „Ez nem az én hétvégém volt. Már az autóval sem voltam teljesen kibékülve, de igyekeztem mindent megtenni, hogy ne rontsak az esélyeimen. Mindkétszer jó rajtot sikerült elcsípnem, különösen a második futamban. De az ütközésben megsérült a kipufogóm, és ezzel gyengült az autó teljesítménye. Aztán a motorháztető is feladta, és ezzel minden reményem meghiúsult. Máskülönben akár dobogó is lehetett volna belőle…”

EREDMÉNYEK

1. FUTAM
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
3. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
4. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
8. Rob Huff (Lada Vesta)
9. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
10. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)
Gabriele Tarquini: 1’57’’136

2. FUTAM
1. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
2. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)
3. Rob Huff (Lada Vesta)
4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
5. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
6. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
8. Nicolas Lapierre (Lada Vesta)
9. Stefano D’Aste (Chevrolet RML Cruze TC1)
10. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
Tiago Monteiro: 1’57’’513

VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY (EGYÉNI)
1. José María López 351 p
2. Yvan Muller 277 p
3. Sébastien Loeb 253 p
4. Ma Qing Hua 169 p
5. Norbert Michelisz 164 p
6. Gabriele Tarquini 153 p
7. Tiago Monteiro 151 p
8. Hugo Valente 94 p

VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY (KONSTRUKTŐRI)

1. Citroën 787 p
2. Honda 560 p
3. Lada 270 p

Top