A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
Citroen_WTCC

MULLER GYŐZTESKÉNT, LÓPEZ VILÁGBAJNOKKÉNT ZÁRTA A HÉTVÉGÉT*

A japán Motegi versenypályán aratott kettős győzelemmel Yvan Muller és José María López irányítása alatt az idei szezonban ötödszörre duplázott a Citroën C-Elysée WTCC. Az argentin versenyző ezzel az eredménnyel zsinórban harmadszor szerzi meg a világbajnoki címet, a Citroën pedig hajszálnyival közelebb került tizenhatodik világbajnoki győzelméhez.

Habár előző éjszaka esett, a motegi pálya a nap előrehaladtával egyre szárazabb lett. A fullasztó párás meleg alapján azonban nehéz versenykörülményekre kellett számítani.

A nyitófutamban Yvan Muller és José María López a kilencedik, ill. tizedik rajtkockáról kezdte meg a versenyzést. A Citroën Total pilótái a rajtfények kialvásakor azonnal utat törtek maguknak, és a mezőny hetedik, ill. nyolcadik helyére ugrottak. Néhány kanyarral később Yvan már a hatodik helyet is megszerezte Tom Chiltontól. Példáját hamarosan Pechito is követte.

Yvan ekkor Nick Catsburgöt kezdte támadni. Ezt kihasználva Pechito is feljött, és egy kisebb koccanást követően megelőzte csapattársát. Catsburg hamarosan engedni kényszerült, mire a két Citroën-pilóta Thed Bjork nyomába eredt, és megismételte az előbbi bravúrt.

A rajtpozíciót figyelembe véve a negyedik, ill. ötödik helyezéssel López és Muller a legtöbbet hozta ki a futamból, és mind az egyéni, mind a csapatversenyben fontos pontokat szerzett.

A sérült karosszériaelemek villámgyors cseréjét követően a két hivatalos Citroën C-Elysée WTCC versenyautó újra felvette helyét a rajtrácson, ezúttal az első sorban.

A rajt tökéletesen sikerült, és Pechito Yvannal a háta mögött rögtön az élre tört. Innentől a két Citroën diktálta az iramot, és nemsokára el is szakadtak a mezőnytől. Az élen járó két versenyző kettős győzelmét immár semmi nem veszélyeztette.

Két körrel a vége előtt azonban a 37-es Citroën C-Elysée WTCC félrehúzódott a 68-as javára. Tudván, hogy futammásodikként is biztos a világbajnoki címe, José María López átengedte a győzelmet csapattársának.

Yvan Muller így az idényben először győztesként lépte át a célvonalat. Ezzel a világbajnoki pontversenyben – Tiago Monteiróval holtversenyben – feljött a második helyre.

Pechito López másodikként is elegendő pontot gyűjtött ahhoz, hogy zsinórban harmadszor is bajnok legyen, hiszen előnye immár 120 pontra rúg.

Ami a konstruktőrök versenyét illeti, a Citroën – öt tereprali-kupa, nyolc rali-világbajnokság és két túraautó-világbajnokság megnyerése után – egy karnyújtással közelebb került tizenhatodik világbajnoki győzelméhez. A Sanghajban megrendezésre kerülő következő erőpróba (szeptember 24-25.) sorsdöntő lesz ebből a szempontból.

NYILATKOZATOK:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Ma minden jól ment: a fordított rajtrácsos futamban bemutatott fantasztikus előremeneteléstől a fő futamban elért kettős győzelemig. Céljaink egy része már teljesült, hiszen José María Lópeznek sikerült megvédenie világbajnoki címét. Néhány közös futam ugyan még hátra van, de a közel három évvel ezelőtt indult szép kaland már a vége felé közeleg. Azzal, hogy ma átengedte Yvannak a győzelmet, Pechito a csapatszellem fontosságáról tett tanúbizonyságot, arról a csapatszellemről, amely mindannyiunkat mozgat. Most a következő versenyre fogunk készülni, amely a konstruktőri világbajnoki címet hozhatja meg nekünk. Az egyéni pontversenyben is szeretnénk kettős győzelmet elérni. Yvannak sikerült beérnie Tiago Monteirót, így minden esélye megvan a második helyre.”

José María López: „Ma este minden bizonnyal én vagyok az egyik legboldogabb ember a földön. A tévében úgy tűnhet, hogy a pilótáknak nincsenek érzelmei, de bátran állíthatom, hogy ezúttal teljesen a hatásuk alá kerültem. Hamarosan három fantasztikus évadot tudhatok magam mögött a Citroën Racinggel, és biztos vagyok benne, hogy sok pilóta lenne a helyemben. A túraautós versenyzés hatalmas lehetőségnek bizonyult a karrieremben, de a legtöbbet a csapatnak köszönhetem. Ami a mai döntésemet illeti, ez egy gesztus volt Yvan felé, amellyel kimutathattam a tiszteletemet. Egyedül döntöttem így, de ez közel sem volt olyan egyértelmű. A győzelemért mindig nagyon meg kell dolgozni, és tudtam, hogy nem lesz könnyű, hogy a dobogón állva nem az argentin himnusz szól majd, különösen a világbajnoki cím megszerzésének napján. De talán már nem lesz sok alkalmam ilyesmire. A hátralévő futamokon is küzdeni fogok, már csak azért is, mert a konstruktőri világbajnoki címet még meg kell szereznünk.”

Yvan Muller: : „Először is hadd gratuláljak Pechitónak a háromszoros világbajnoki címért, megérdemli, hiszen jelenleg ő a legjobb pilóta a mezőnyben. És nem csak fantasztikus versenyző, de fantasztikus ember is. Természetesen én semmit nem kértem tőle, mert nem így szeretek nyerni. Ugyanazt tette, amit én is már többször megtettem, legutóbb Argentínában, amikor én segítettem neki. Kölcsönösen tiszteljük egymást, és közös szándékunk, hogy győzelemre segítsük a Citroënt. Most, hogy holtversenybe kerültem Tiagóval, azon leszek, hogy végül második legyek.”

* A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalos közléséig ez nem végleges eredmény.

EREDMÉNYEK

NYITÓFUTAM

  1. 1. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
  2. 2. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
  3. 3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  4. 4. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  5. 5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. 6. Thed Bjork (Volvo S60 WTCC)
  7. 7. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
  8. 8. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  9. 9. Nestor Girolami (Volvo S60 WTCC)
  10. 10. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)

… 16. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
… 17. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

Legjobb idő : Thed Bjork 1’58’’156

FŐFUTAM

  1. 1.      Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. 2.      José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  3. 3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  4. 4.      Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  5. 5. Nestor Girolami (Volvo S60)
  6. 6.      Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  7. 7. Thed Bjork (Volvo S60 WTCC)
  8. 8. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
  9. 9. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
  10. 10. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)

… 15. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)
Legjobb idő : José María López 1’58’’061

PILÓTÁK BAJNOKSÁGA

  1. 1.      José María López 319 pont
  2. 2.      Yvan Muller 199 pont
  3. 3. Tiago Monteiro 199 pont
  4. 4. Rob Huff 178 pont
  5. 5. Michelisz Norbert 172 pont
  6. 6.      Mehdi Bennani 160 pont
  7. 7. Nick Catsburg 145 pont
  8. 8.      Tom Chilton 143 pont

… 16. Grégoire Demoustier 11 pont

KONSTRUKTŐRÖK BAJNOKSÁGA

  1. 1.      Citroën 791 pont
  2. Honda 583 pont
  3. Lada 440 pont
  4. Polestar 235 pont
Top