A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
WTCC

SANGHAJ (2015.09.25-27.) – IDŐMÉRŐK ÉS FUTAMOK

Egy pole-lal és két futamgyőzelemmel a Citroën már a sanghaji pályán bebiztosította magának a FIA WTCC* világbajnoki címet

– Az első futam hármas győzelmet hozott a Citroën Total csapatának: a dobogóra José María López mellé Yvan Muller és Sébastien Loeb is felállhatott.

– A második futamban a hihetetlen menetelést produkáló Yvan Muller végzett az élen, de Pechito López nyakába is érem került.

– A hétvége folyamán mindenkinél több pontot bezsebelő José María López újabb lépéssel közelebb került az egyéni világbajnoki címhez, amelyet már Thaiföldön megszerezhet (október 31.és november 1. között).

Már a vasárnap délelőttre halasztott időmérők is bíztatóan alakultak a csapat számára. Mind a négy hivatalos színekben induló Citroën C-Elysée WTCC kvalifikálta magát ugyanis az utolsó (Q3) szakaszba, így versenybe szállhatott a pole-ért. Az ígéretesen induló Yvan Muller egy apró hibával zárta az etapot, így rosszabb lett az ideje Nick Catsburgénál, aki a Citroën-pilóták egyetlen igazi riválisának bizonyult. Sébastien Loebnek sem sikerült megelőznie a hollandot, alig két perccel később viszont Ma Qing Hua jobb időt produkált nála. Amikor José María López állt rajthoz, a mutató még gyorsabbra váltott, és a világbajnoki címvédő a szezonban immár ötödik alkalommal kivívta magának a pole pozíciót.

Néhány órával később az illusztris társaság tagjai begördültek az 1. futam rajtrácsára. A lámpákkal együtt mintha Ma Qing Hua is elaludt volna a rajtál, így José María López rögtön az élre törhetett. Az első kört jellemző káoszban több autó is összeakadt, minek következtében öten kénytelenek voltak elhagyni a pályát.

Megjelent a safety car, és felsorakozott mögé az élmezőny José María López, Yvan Muller, Sébastien Loeb sorrendben. Öt lassú kör után a mezőny újra gyorsabb tempóra váltott. Pechitót nem tudták befogni csapattársai, akik maguk is tetemes előnyre tettek szert Catsburggal szemben. Mögöttük Ma Qing Hua egészen a nyolcadik helyig feljött, de végül egy futóműhiba miatt fel kellett adnia a versenyt.

A hármas győzelemmel López, Muller és Loeb elegendő pontot gyűjtött csapatának ahhoz, hogy a Citroën már most, öt fordulóval a vége előtt bebiztosítsa magának a FIA WTCC világbajnoki címét a konstruktőrök között.

Az eredményhirdetés után visszatértek az autók a sanghaji pálya tűzforró  aszfaltjára, és elrajtolt a második futam. Miközben Tarquini vezette a mezőnyt, Yvan Muller és Sébastien Loeb fej fej mellett haladva próbálta legyűrni egymást. A négyszeres WTCC-világbajnoknak végül sikerült megelőznie a kilencszeres WRC-aranyérmest, sőt a nagy tolakodásban még José María López is be tudott ékelődni két csapattársa közé.

Muller egyetlen percre sem szakadt le Tarquinitől, és erőfeszítései a verseny felénél meg is hozták gyümölcsüket. Elsőre megtalálta a szükséges rést a hosszú egyenes szakasz végén, majd miután az élre állt, szép lassan behozhatatlanná növelte előnyét.

A második hely azonban még nem volt eldöntött. López minden alkalmat igyekezett megragadni, hogy Tarquini elé tudjon kerülni. Az olasz azonban még a célegyenesben is tartani tudta előnyét, és – bár csak huszonöt ezredmásodperccel, de – előbb ért be. Sébastien Loeb, akit a végén már defekt fenyegetett, kicsit leszakadt tőlük, inkább nem kockáztatta a negyedik helyért járó értékes pontokat. Ma Qing Hua a nyolcadik helyen zárta a versenyt, Mehdi Bennani mögött. A Sébastien Loeb Racing pilótája egyébként ezen a hétvégén immár második győzelmét aratta a Yokohama díjért folyó versengésben (független pilóták).

NYILATKOZATOK:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Először is szeretném megköszönni a versenyzőinknek a közös munkát és a sportszerű versenyzést. Kivételes képességű pilóták nélkül még a legjobb autóval és a legkiválóbb csapattal sem lehet ilyen eredményeket elérni. Külön köszönetet szeretnék mondani Yvannak, aki elsőként csatlakozott hozzánk, és akinek köszönhetően már a 2014-es szezonra készen álltunk. A Citroën Racing csapatába természetesen beletartozik a műszaki központ összes munkatársa is. Őket nem látni a televízióban, de ugyanolyan részük van a világbajnoki cím elérésében.”

José María López: „Gratulálok az egész Citroën Racing csapatnak, az ittenieknek és azoknak is, akik Versailles-ból követik a versenyzésünket. A mai versenyről csak annyit, hogy az első rajtnál egy kicsit ideges voltam: a visszapillantóból nem láttam Ma Qing Huát, és azt hittem, mellettem van. Valami gondja akadt a rajtnál, és így sikerült rögtön az élre törnöm. Ezután már csak azon voltam, hogy ne rontsak, ami meg is hozta a várt eredményt. A második futamban fantasztikus volt a Gabriele Tarquinivel folytatott küzdelem – az ilyen pillanatokért szeretem az autósportot. Végül nem sikerült megelőznöm, de nem számít. Azzal, hogy két fordulóval a szezon vége előtt 75 ponttal vezetek, már elértem a célomat.”

Yvan Muller: „Tegnap a szabadedzésen nem voltam formában, de a közös erőfeszítésnek hála bejutottam a Q3-ba, és aztán sikerült két jó futamot hoznom, jó néhény előzéssel. A második futamban úgy sikerült nyernem, hogy kíméltem a gumikat, amikor Gabriele volt elöl, aztán nekivágtam és sikerült is megelőznöm, hiába próbált ellenállni. Gratulálok a Citroënnek, megérdemli a világbajnoki címet, egyszerűen azért, mert ők a legjobbak. Semmire se mennénk azok nélkül, akik a háttérből segítenek bennünket.”

Sébastien Loeb: „A hosszú egyenes szakasz ellenére a csapaton belül nem volt könnyű egymást megelőznünk. A hétvége nekem egy kicsit csalódás volt, mert Yvan mögött több ponttal nőtt a hátrányom, és hát nem erre készültem. Ugyanakkor összességében jó ritmusban versenyeztem. Gratulálok a csapat minden tagjának a világbajnoki címhez, ami egy újabb mérföldkő a 2003 óta tartó hosszú győzelemsorozatban.”

Ma Qing Hua: „Kimondottan csalódott vagyok, hiszen keményen készültem erre a fordulóra. Az időmérők rendben voltak, az első sorból kezdhettem a versenyt. Az első rajtnál azonban műszaki probléma merült fel, ott és akkor el se akartam hinni. A második futamban sikerült egy kicsit feljönnöm, de a gumik nagyon elkoptak, és lassan elvesztettem a ritmust. Mindenesetre nagyon büszke vagyok, hogy ehhez a csapathoz tartozom, és hogy én is hozzájárultam a győzelemhez. Remélem, még sokáig versenyezhetek a Citroën színeiben.”

 

Top