A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

WTCC

SANGHAJ (2015.09.25-27.) – IDŐMÉRŐK ÉS FUTAMOK

Egy pole-lal és két futamgyőzelemmel a Citroën már a sanghaji pályán bebiztosította magának a FIA WTCC* világbajnoki címet

– Az első futam hármas győzelmet hozott a Citroën Total csapatának: a dobogóra José María López mellé Yvan Muller és Sébastien Loeb is felállhatott.

– A második futamban a hihetetlen menetelést produkáló Yvan Muller végzett az élen, de Pechito López nyakába is érem került.

– A hétvége folyamán mindenkinél több pontot bezsebelő José María López újabb lépéssel közelebb került az egyéni világbajnoki címhez, amelyet már Thaiföldön megszerezhet (október 31.és november 1. között).

Már a vasárnap délelőttre halasztott időmérők is bíztatóan alakultak a csapat számára. Mind a négy hivatalos színekben induló Citroën C-Elysée WTCC kvalifikálta magát ugyanis az utolsó (Q3) szakaszba, így versenybe szállhatott a pole-ért. Az ígéretesen induló Yvan Muller egy apró hibával zárta az etapot, így rosszabb lett az ideje Nick Catsburgénál, aki a Citroën-pilóták egyetlen igazi riválisának bizonyult. Sébastien Loebnek sem sikerült megelőznie a hollandot, alig két perccel később viszont Ma Qing Hua jobb időt produkált nála. Amikor José María López állt rajthoz, a mutató még gyorsabbra váltott, és a világbajnoki címvédő a szezonban immár ötödik alkalommal kivívta magának a pole pozíciót.

Néhány órával később az illusztris társaság tagjai begördültek az 1. futam rajtrácsára. A lámpákkal együtt mintha Ma Qing Hua is elaludt volna a rajtál, így José María López rögtön az élre törhetett. Az első kört jellemző káoszban több autó is összeakadt, minek következtében öten kénytelenek voltak elhagyni a pályát.

Megjelent a safety car, és felsorakozott mögé az élmezőny José María López, Yvan Muller, Sébastien Loeb sorrendben. Öt lassú kör után a mezőny újra gyorsabb tempóra váltott. Pechitót nem tudták befogni csapattársai, akik maguk is tetemes előnyre tettek szert Catsburggal szemben. Mögöttük Ma Qing Hua egészen a nyolcadik helyig feljött, de végül egy futóműhiba miatt fel kellett adnia a versenyt.

A hármas győzelemmel López, Muller és Loeb elegendő pontot gyűjtött csapatának ahhoz, hogy a Citroën már most, öt fordulóval a vége előtt bebiztosítsa magának a FIA WTCC világbajnoki címét a konstruktőrök között.

Az eredményhirdetés után visszatértek az autók a sanghaji pálya tűzforró  aszfaltjára, és elrajtolt a második futam. Miközben Tarquini vezette a mezőnyt, Yvan Muller és Sébastien Loeb fej fej mellett haladva próbálta legyűrni egymást. A négyszeres WTCC-világbajnoknak végül sikerült megelőznie a kilencszeres WRC-aranyérmest, sőt a nagy tolakodásban még José María López is be tudott ékelődni két csapattársa közé.

Muller egyetlen percre sem szakadt le Tarquinitől, és erőfeszítései a verseny felénél meg is hozták gyümölcsüket. Elsőre megtalálta a szükséges rést a hosszú egyenes szakasz végén, majd miután az élre állt, szép lassan behozhatatlanná növelte előnyét.

A második hely azonban még nem volt eldöntött. López minden alkalmat igyekezett megragadni, hogy Tarquini elé tudjon kerülni. Az olasz azonban még a célegyenesben is tartani tudta előnyét, és – bár csak huszonöt ezredmásodperccel, de – előbb ért be. Sébastien Loeb, akit a végén már defekt fenyegetett, kicsit leszakadt tőlük, inkább nem kockáztatta a negyedik helyért járó értékes pontokat. Ma Qing Hua a nyolcadik helyen zárta a versenyt, Mehdi Bennani mögött. A Sébastien Loeb Racing pilótája egyébként ezen a hétvégén immár második győzelmét aratta a Yokohama díjért folyó versengésben (független pilóták).

NYILATKOZATOK:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Először is szeretném megköszönni a versenyzőinknek a közös munkát és a sportszerű versenyzést. Kivételes képességű pilóták nélkül még a legjobb autóval és a legkiválóbb csapattal sem lehet ilyen eredményeket elérni. Külön köszönetet szeretnék mondani Yvannak, aki elsőként csatlakozott hozzánk, és akinek köszönhetően már a 2014-es szezonra készen álltunk. A Citroën Racing csapatába természetesen beletartozik a műszaki központ összes munkatársa is. Őket nem látni a televízióban, de ugyanolyan részük van a világbajnoki cím elérésében.”

José María López: „Gratulálok az egész Citroën Racing csapatnak, az ittenieknek és azoknak is, akik Versailles-ból követik a versenyzésünket. A mai versenyről csak annyit, hogy az első rajtnál egy kicsit ideges voltam: a visszapillantóból nem láttam Ma Qing Huát, és azt hittem, mellettem van. Valami gondja akadt a rajtnál, és így sikerült rögtön az élre törnöm. Ezután már csak azon voltam, hogy ne rontsak, ami meg is hozta a várt eredményt. A második futamban fantasztikus volt a Gabriele Tarquinivel folytatott küzdelem – az ilyen pillanatokért szeretem az autósportot. Végül nem sikerült megelőznöm, de nem számít. Azzal, hogy két fordulóval a szezon vége előtt 75 ponttal vezetek, már elértem a célomat.”

Yvan Muller: „Tegnap a szabadedzésen nem voltam formában, de a közös erőfeszítésnek hála bejutottam a Q3-ba, és aztán sikerült két jó futamot hoznom, jó néhény előzéssel. A második futamban úgy sikerült nyernem, hogy kíméltem a gumikat, amikor Gabriele volt elöl, aztán nekivágtam és sikerült is megelőznöm, hiába próbált ellenállni. Gratulálok a Citroënnek, megérdemli a világbajnoki címet, egyszerűen azért, mert ők a legjobbak. Semmire se mennénk azok nélkül, akik a háttérből segítenek bennünket.”

Sébastien Loeb: „A hosszú egyenes szakasz ellenére a csapaton belül nem volt könnyű egymást megelőznünk. A hétvége nekem egy kicsit csalódás volt, mert Yvan mögött több ponttal nőtt a hátrányom, és hát nem erre készültem. Ugyanakkor összességében jó ritmusban versenyeztem. Gratulálok a csapat minden tagjának a világbajnoki címhez, ami egy újabb mérföldkő a 2003 óta tartó hosszú győzelemsorozatban.”

Ma Qing Hua: „Kimondottan csalódott vagyok, hiszen keményen készültem erre a fordulóra. Az időmérők rendben voltak, az első sorból kezdhettem a versenyt. Az első rajtnál azonban műszaki probléma merült fel, ott és akkor el se akartam hinni. A második futamban sikerült egy kicsit feljönnöm, de a gumik nagyon elkoptak, és lassan elvesztettem a ritmust. Mindenesetre nagyon büszke vagyok, hogy ehhez a csapathoz tartozom, és hogy én is hozzájárultam a győzelemhez. Remélem, még sokáig versenyezhetek a Citroën színeiben.”

 

Top