A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Ön Citroën-tulajdonos?
Magánszemélyeknek vagy vállalati felhasználóknak szóló hírekre kíváncsi?
Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
wtcc_citroen_villa_real

VILA REAL (2015. július 10-12.) – VERSENYEREDMÉNYEK

A FIA WTCC európai versenysorozata a Citroën Total csapat újabb diadalával ért véget, miután a portugál „királyi város” utcáin rendezett futamok mindegyikén kettős Citroën győzelem született.

– Az első menetben, az időmérők alapján az első rajtkockákból induló José María López és Sébastien Loeb is tartani tudta pozícióját, így ők állhattak a dobogó két felső fokára.

– A meglehetősen mozgalmas 2. futamban Ma Qing Huára mosolygott a szerencse. A kínai pilóta immár második FIA WTCC futamgyőzelmét aratta, ezúttal csapattársa, Yvan Muller előtt.

– A világbajnoki pontversenyben így jelenleg négy Citroën pilóta áll az élen, a következő sorrendben: José María López (322 pont), Yvan Muller (267 pont), Sébastien Loeb (230 pont) és Ma Qing Hua (146 pont).

A portugál város utcáin már elviselhetetlen volt a forróság, mikor késő délelőtt elrajtolt az első Vila Real-i világbajnoki futam. José María López és Sébastien Loeb számára a legfőbb bizonytalansági tényezőt a – korábban nem használt útszakaszon kialakított – rajtrács tapadási szintje jelentette.

A piros lámpák kialvásakor Pechito rajtja sikerült jobban, így Seb elé került, és a két Citroën C-Elysée WTCC ettől kezdve végig a mezőny élén kanyargott. A harmadik helyről induló Valente beragadt a rajtnál, akadályozva Yvan Mullert is, aki megpróbált jobbról elé vágni. A helyzetet kihasználva Ma Qing Hua megelőzte Van Lagent és Catsburgot, utolérte Valentét… aki aztán nekiment a kínainak. Nem sokkal később Valente feladta, Ma Qing Hua pedig a hatodik helyre került López, Loeb, Michelisz, Tarquini és Monteiro mögött. Őt Yvan Muller követte, aki a hetedik helyen autózott.

A tizenhárom kör során egyre nőtt a különbség az élen haladó pilóták között. Attól eltekintve, hogy Ma Qing Hua a verseny végén megelőzte Tiago Monteirót, a sorrend változatlan maradt a futam végéig. Az immár hatodik győzelmét megszerző José María López hozta a legtöbb pontot, Sébastien Loebnek pedig egy újabb kettős sikert köszönhet a Citroën Total csapata.

Hosszú szünet után, csak késő délután sorakoztak fel újra a versenyzők a rajtrácson. Ezúttal Ma Qing Hua és Yvan Muller indult az első helyekről. Kifogástalan rajtjuknak köszönhetően ők ketten kerültek az élre, miközben Van Lagen és Monteiro összeakadt mögöttük, és megjelent a Safety car, hogy a két sérült autót biztonsággal el lehessen távolítani a pályáról.

Az újraindítás után Ma maradt az élen, nyomában Muller, Catsburg, Tarquini, Michelisz, Loeb és López autózott. A két Citroën egyre nagyobb előnyre tett szert, miközben mögöttük hatalmas küzdelem dúlt, dacára annak, hogy ezen a szűk pályán gyakorlatilag lehetetlen előzni.

A tizedik körben Catsburg elkövetett egy hibát, így Michelisz, majd Loeb is úgy érezte, előzési lehetőséghez jutott. A három autó azonban összeakadt, Seb autója pedig a gumifalban végezte! A futam így a kilencszeres ralivilágbajnok nélkül folytatódott, aki kiesésével értékes pontokat veszített.

Alig két körrel később Catsburg hirtelen kiszaladt a pályáról és a falnak ütközött. Autója a pálya közepén állt meg, a szervezők pedig jobbnak látták piros zászlóval leinteni a futamot. Ez azonban jottányival sem csökkentette Ma Qing Hua örömét, aki 2014-es moszkvai futamgyőzelme óta először állhatott a dobogó tetejére. Második helyével Yvan Muller biztosította a Citroën számára a maximális pontszerzést az utolsó európai hétvégén, José María López pedig az ötödik helyért járó pontoknak örvendhetett.

NYILATKOZATOK:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Úgy fejezzük be a versenyszezon hosszabbik, első szakaszát, hogy minden tekintetben nekünk áll a zászló: tizenhat futamból tizennégyet megnyertünk, a mi négy pilótánk vezeti az egyéni pontversenyt, a konstruktőrök között pedig a Citroën utcahosszal vezet a többiek előtt… Különösen elégedettek vagyunk Ma Qing Hua teljesítményével, aki második túraautó-világbajnoki futamgyőzelmével tett tanúságot folyamatosan javuló formájáról. Négy pilótánk tehát vitathatatlanul viszi a pálmát ebben a szezonban, így magabiztosan nézhetünk az ázsiai folytatás elé.”  

José María López: „Lehet, hogy kívülről könnyűnek látszik, de nem akármilyen feladat 13 körön keresztül vezetni ezen a pályán. És ott volt az az ismeretlen rész a rajtnál, nem tudhattuk, hogyan fog viselkedni az autó ezen az új pályaszakaszon. Végül szerencsére minden rendben ment, és sikerült Seb elé kerülnöm. Jó ritmust sikerült felvennem, és elég gyorsan megléptem előle. Utána már csak a hőséggel kellett megküzdenem, és tartanom a Citroën C-Elysée WTCC-met. Éreztem, hogy a mechanika szenved az egyenetlen részeken, szóval végig nagyon kellett koncentrálnom. Nagyon örülök, hogy ezen a nehéz pályán is összejött a győzelem. A 2. futam kissé kaotikus volt, de sikerült baj nélkül átjutnom az ütközéseken, majd feljönnöm a tízedikről az ötödik helyre. 55 pont előnnyel vágok neki a hátralevő négy versenynek, ami azért elég bíztató pozíció!”

Sébastien Loeb: „Pechitóval együtt mind a ketten jól rajtoltunk az első futamon. Az első kihajtónál volt kicsit meleg a helyzet, mikor mindketten túl nagy helyet hagytunk középen. Utána próbáltam a nyakán maradni, de nehéz dolgom volt a szélárnyék miatt, kicsit alulkormányzottá vált az autó. Később a távolság egyre nőtt közöttünk, mert Pechito picit gyorsabb volt nálam. Mindenesetre én is igyekeztem tartani a távot Michelisszel szemben. Jól sikerült a második rajtom is, szerencsésen megúsztam az előttem történt koccanást. Azután jött a „vonatozás”, amikor nem nagyon van mozgástere az embernek. Majd az egyik kanyarban megláttam, hogy Catsburg szinte teljesen leállt, majd mikor újraindult, Michelisz már jobbról próbálta előzni. Én sokkal gyorsabban értem oda, és hiába nyomtam tövig a fékpedált, már nem tudtam elkerülni, hogy Catsburg elkapja a jobb hátsó részem, és a pályáról kicsúszva a gumifalban landoljak. A bajnokság szempontjából sajnos nem valami fényes a hétvége mérlege. Gyorsabb voltam Yvannál, a végeredményen azonban ez sajnos nem látszik.”

Ma Qing Hua: „Először is a munkámat segítő mérnököknek és a szerelőknek szeretnék köszönetet mondani. A fordított rajtrácsra apelláltam az időmérőkben, azzal a nem titkolt céllal, hogy megnyerjem a 2. futamot. Minden remekül összejött, tökéletesen összejött a rajt, és utána is sikerült megfelelő tempót tartanom. Minden idegszálammal azon voltam, hogy ne hagyjak Yvannak lehetőséget az előzésre. És bár a verseny végül piros zászlóval ért véget, felemelő érzés volt, hogy én nyertem meg a futamot. És ez csak fokozódott, amikor a dobogó tetején állva meghallottam a kínai himnusz hangjait. Büszke vagyok a hazámra és büszke vagyok a Citroënre is. Úgy gondolom, hogy ez az újabb győzelem ösztönző hatással lesz a kínai autósport további fejlődésére.”

Yvan Muller: „A kvalikon tapasztalt nehézségek után sokkal jobbat sajnos nem remélhettem ettől a hétvégétől, úgyhogy összességében örülök, hogy dobogóra állhattam. Ma Qing Hua nagyon gyors volt ezen a futamon, abszolút megérdemelte a győzelmet. Próbáltam támadni, de sajnos egyszer sem jártam sikerrel. És bár az egyéni pontverseny nem a legjobban alakul az én szempontomból, nem adtam fel a reményt, és a szezon második felének azzal az eltökélt szándékkal vágok neki, hogy Pechito nyomába érek!”

 

EREDMÉNYEK:

1.FUTAM

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

2. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)

3. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)

4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)

5. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)

6. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

7. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

8. Jaap van Lagen (Lada Vesta WTCC)

9. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)

10. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)

11. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

Legjobb idő: José María López 2’00’’873

2.FUTAM

1. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

3. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)

4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)

5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

6. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)

7. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)

8. Nestor Girolami (Honda Civic WTCC)

9. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)

10. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

Legjobb idő: Ma Qing Hua 2’01’’994

 

AZ EGYÉNI PONTVERSENY ÁLLÁSA (PILÓTÁK)

1. José María López 322 p

2. Yvan Muller 267 p

3. Sébastien Loeb 230 p

4. Ma Qing Hua 146 p

5. Norbert Michelisz 141 p

6. Gabriele Tarquini 138 p

7. Tiago Monteiro 124 p

11. Mehdi Bennani 40 p

 

VILÁGBAJNOKI TABELLA (KONSTRUKTŐRÖK)

1. Citroën 716 p

2. Honda 487 p

3. Lada 227 p

Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Top