A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
WTCC-argentina01-635x355

LÓPEZ ÉS LOEB OSZTOZTAK A SERLEGEKEN

A 2015-ös túraautó világbajnokság első versenyén a Citroën C-Elysée WTCC dominált. Az első futamot José María López nyerte csapattársai, Yvan Muller és Sébastien Loeb előtt, a
másodikon pedig – remek versenyben – Sébastien Loeb győzedelmeskedett López előtt.
Az első verseny után tehát López és a Citroën áll a ranglista élén.

A versenyautók fullasztó hőségben sorakoztak fel az első futamhoz. Az időmérőkön kialakult sorrend komoly Citroën dominanciára utalt: López, Muller, Loeb és Ma Qing Hua indultak az első négy helyről.
Muller kapta el a legjobban a rajtot, és elsőként ért... volna az első kanyarba, ha López nem szemfülesebb. Ma Qing Hua sajnos nem rajtolt túl jól, így többen is megelőzték. Az első körökben a vezető hármas előnye egyre nőtt, míg a mezőnyben nagyon izgalmas csaták alakultak ki. Ezek egyik hőse éppen Ma Qing Hua volt, aki a hetedik helyig küzdötte fel magát.
A második futam jóval nehezebbnek ígérkezett a Citroënek számára, hiszen a fordított rajtsorrend értelmében a negyedik és az ötödik sorból indultak. Talán pontosan ez inspirálta a Citroën pilótáit, különösen a fiatal kínait, aki Loeböt megelőzve az első helyen jött el a rajttól! A második körben azonban hibázott, amit Loeb nem habozott kihasználni, ráadásul Ma Qing Hua autójának légbeömlőibe növénydarabok kerültek, meg kellett állnia, hogy a szerelők megtisztítsák a nyílásokat, így odalett a kezdeti előny. Nem sokkal később a biztonsági autó „vigyázott” a mezőnyre, amíg egy kisebb ütközéssorozat maradványait
eltakarították.
Ekkor Loeb állt az élen Tarquini és López előtt, míg Muller – aki nem rajtolt valami jól – a hatodik helyen autózott. Az újraindítás után még két helyet sikerült előrelépnie, de sajnos ő is kisodródott a pályáról, és egy rövid ellenőrzésre ki kellett mennie a boxba. Loeb tökéletesen vitte végig a futamot, elsőként intették le, López előtt. Ma Qing Hua a hetedik helyen ért
célba, így sikerült pontokat szereznie a csapatnak. Muller nem fért bele végül az első tízbe.
Érdekesség, hogy a mostani eredmény erősen hasonlít a tavalyi marrákesi nyitó versenyére: ott is López-Muller-Loeb volt az első futam eredménye és Loeb-López a másodiké!


NYILATKOZATOK

Julien Montarnal, a Citroën marketing, kommunikációs és autósportért felelős igazgatója: „Remekül kezdődött a szezon, hihetetlen itt a hangulat, és a Citroën nagyon jó eredménnyel zárt. José María López világbajnokhoz méltóan kezdte a szezont, megmutatta, hogy az idén is ő az, akit a legnehezebb lesz legyőzni. Nagyon jó volt Sébastien Loeb kitörő örömét látni a második futam után. A tavalyi tapasztalatszerző szezon után úgy tűnik, Seb készen áll arra, hogy szintet lépjen a WTCC „hierarchiájában”. Yvan Mullernek és Ma Qing Huának most nem jött ki a lépés, de biztos vagyok benne, hogy hamarosan ők is dobogó tetejére fognak állni.”

José María López : „Nagyon boldog vagyok, bár mindannyian borzasztóan sokat szenvedtünk a hőségtől. Az első futam egyszerűen tökéletes volt. Nem rajtoltam túl fényesen, de sikerült Yvant magam mögött tartani. Ez adta az önbizalmat a második futamra, sikerült türelmesen kivárnom az alkalmas pillanatokat arra, hogy ellenfeleimet megelőzzem. De Seb irtó gyors volt, egyszerűen nem tudtam elmenni mellette. Szívből gratulálok neki ehhez a szép győzelemhez! Összességében pozitív hétvégét zártunk, a csapat is és én is, hiszen a pontverseny éléről várom a folytatást.”

Sébastien Loeb : „Fantasztikus érzés így kezdeni a szezont! Az első futamról nincs mit mondanom: arra koncentráltam, hogy megőrizzem a pozíciómat. A második futamban a 8. helyről rajtoltam, de szerencsére már az első kanyarban „megnyíltak a kapuk” előttem, majd az első kör végén egyszer csak azt láttam, hogy nincs előttem szinte senki. Ma Qing Hua mellett is el tudtam menni, amikor hibázott. A biztonsági autó után persze megint mindent bele kellett adnom, mert Pechito nagyon közel volt hozzám, és bizony nem akartam átadni neki a győzelmet.”

Yvan Muller : „ Az első futamban nagyon jól rajtoltam, Pechito elé kerültem, de ő visszaelőzött, és onnantól sajnos eldőlt a verseny. Egyforma autókkal megyünk, egyszerűen lehetetlen egymást előzgetni. A második rajtom… katasztrófa. Ráadásul az első kanyarokban további pozíciókat veszítettem, valahogyan mindig a rossz megoldást választottam. Próbáltam feljönni, akkor meg véletlenül nekimentem Bennaninak, amiért ezúton is elnézést kérek. Hát, nem álmaim szezonkezdete ez a mostani…”

Ma Qing Hua : „Megvolt a lehetőségem a legjobb eredményekre, de sajnos a rossz első rajt miatt elveszítettem az időmérőn szerzett előnyös pozíciómat. A második futam is sikerülhetett volna jobban, ha nem hibázok, de igyekszem pozitív maradni, és a következő versenyre koncentrálok!”


AZ ELSŐ FUTAM VÉGEREDMÉNYE
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
5. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
6. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
7. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
Leggyorsabb kör: José María López, 1’47’’702


A MÁSODIK FUTAM VÉGEREDMÉNYE
1. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
2. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
5. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
6. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
7. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

12. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
Leggyorsabb kör: Sébastien Loeb, 1’46’’708


AZ EGYÉNI PONTVERSENY ÁLLÁSA
1. José María López 48 pont
2. Sébastien Loeb 43 pont
3. Tiago Monteiro 28 pont
4. Yvan Muller 22 pont
5. Gabriele Tarquini 22 pont
6. Michelisz Norbert 16 pont
7. Ma Qing Hua 14 pont
8. Mehdi Bennani 10 pont


A CSAPATVERSENY ÁLLÁSA
1. Citroën 95 pont
2. Honda 59 pont
3. Lada 1 pont

Top