A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
Citroen-WTCC

KÖZÉP-EURÓPÁBAN TURNÉZNAK A C-ELYSÉE WTCC-K

A Paul Ricard pályán lezajlott nyitófutamok után  a FIA WTCC következő állomása Szlovákia, majd egy héttel későb Magyarország lesz. José María López és Yvan Muller ismét mindent megtesznek majd a Citroën C-Elysée WTCC sikeréért.

Az egymástól alig 200 km távolságra található Slovakia Ring és Hungaroring pályák nem is különbözhetnének jobban egymástól. Rendkívül gyors profiljával, amely 67%-ban teljes motorterhelést és több mint 170 km/h átlagsebességet követel meg, a Slovakia Ring a sebesség temploma, hasonlóan a Nürburgringhez. Ezzel ellentétben a Hungaroringen maximális szerep jut a légterelőknek, hogy meglegyen a megfelelő tapadás a kanyargós és szűk pályán. Szlovákiában mindig jól teljesítettek a Citroën C-Elysée WTCC-k, mivel a 2014-ben és 2015-ben itt megrendezett bajnokságokat megnyerték. Tavaly Yvan Muller kiválóan szerepelt: megszerezte a pole pozíciót, megnyerte az első futamot, amelyen az övé volt a leggyorsabb kör is, majd a második futam után is a pódiumra léphetett. José María López eddig három második helyezést tudhat magáénak. Yvan Magyarországon is kiváló teljesítményt nyújtott négy pole-jával és a 2011 óta elnyert öt futamgyőzelmével.

Ellenfeleik mellett a Citroën pilótáknak a rendkívül kedvezőtlen versenyszabályozással is szembe kell nézniük.  Ahogy a Paul Ricard pályán, úgy Szlovákiában is 80 kg ballasztsúllyal kell versenyezniük, amíg a versenytársaknak egyáltalán nincs többletsúlyuk. A Hungaroring lesz az első helyszín, amelytől kezdve a kompenzációs súlyok minden versenyen módosulni fognak egy olyan matematikai szabály szerint, amely figyelembe veszi az egyes modellek elmúlt három versenyen megfutott legjobb időit.

Ennek ellenére José María López és Yvan Muller nem fognak „másodhegedűsként” versenyezni. A pole pozícióval, a MAC3 és a főfutam-győzelmekkel a nyitóhétvége bebizonyította, hogy a csapat a téli felkészülés során kiválóan előkészítette ezt a szezont. A cél most is az első helyek megszerzése lesz és a lehető legtöbb pont begyűjtése a pilóták és a konstruktőrök világbajnokságában.  

NYILATKOZATOK:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): « A Paul Ricard-on elért eredményekkel a háta mögött a csapat rögtön a következő verseny előkészületeire kezdett koncentrálni. A szezon 25%-a 24 nap alatt zajlik le, így nincs megállás. Az autókat átnézettük a versailles-i műhelyeinkben, a pilóták pedig sok időt töltöttek a szimulátorban, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki magukból. Nehéz hétvége várható Szlovákiában, de nem hagyjuk ki a jó eredmények megszerzésének lehetőségét. »

José María López (Citroën C-Elysée WTCC n°37): « A szezon indítása pont annyira volt nehéz, mint amilyenre számítottunk. Ennek ellenére kedvező mérleggel zártuk a versenyt. Szlovákiában még nehezebb dolgunk lesz. A Nordschleife mellett ez az év leghosszabb pályája és a gumik biztosan megsínylik majd a nagy sebességű szakaszokat. Megpróbáljuk majd limitálni a ballasztsúly hatását. Ha megint nyernénk, az fantasztikus lenne. Nagyon várom már a Hungaroringet és azt, hogy a teljesítmények végre kiegyenlítődjenek. Papíron nem ez a legizgalmasabb pálya, de a hangulat mindig nagyon jó. Ráadásul nagyobb élmény lesz a vezetés is a megújult felületen. »

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC n° 68) : « A Paul Ricard két dolgot biztosan megtanított : sokat fejlődtünk a két szezon között, és jobban dolgoztunk, mint a versenytársak, mert a leggyorsabbak voltunk. Jól tudjuk, hogy a C-Elysée mindegyik pályán jól helyt áll, mégis azt gondolom, hogy ez most nagyon nehéz verseny lesz. Azt gondoljuk, hogy a ballaszt hatása egy másodpercet jelentett körönként a Castellet 3,841 méterén. Hat kilométeren a pole pozíció nem tűnik elérhetőnek, de ez persze csak teória. Úgy érzem, a mi szezonunk Magyarországon fog igazán elkezdődni. Nagyon kell küzdenünk azért, hogy a szezon elején elveszített pontokat behozzuk. »

Top