A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
CITROEN-WTCC

KIMAGASLÓ PONTSZÁMMAL NYERTE A CITROËN A MAGYAR FORDULÓT

A Hungaroring esőáztatta aszfaltján a Citroën C-Elysée WTCC-k két futamgyőzelemmel és maximális pontszámmal ugrottak a konstruktőrök világbajnokságának élére. José María López harmadik főfutam-győzelme után vezeti a pilóták bajnokságát, amíg Yvan Muller először állhatott fel a pódiumra idén.

Ahogyan arra számítani lehetett, éjszakára megérkezett az eső és a hideg Magyarországra. Miután elfoglalták helyüket a paddock-ban, a pilóták és a mérnökök gyorsan munkához láttak, hogy a Citroën C-Elysée WTCC beállításait ezekhez a körülményekhez igazítsák.

Amire felsorakoztak az autók nyitófutam rajtrácsán, elállt az eső. Az első két kör után Yvan Muller és José María López a slick gumik mellett döntöttek. A versenytársaknál megoszlottak a vélemények: volt, aki esőgumit és volt olyan is, aki előre slick, hátra esőgumit tett fel.

Ahogy a lámpák kialudtak, Mehdi Bennani az esőgumik előnyét kihasználva átvette a vezetést Yvan Muller előtt. Néhány kanyart követően a négyszeres világbajnok megcsúszott és maga elé engedett két autót. A tapadás teljes hiányával küzdő Yvan egyre hátrébb került, amíg pontok nélkül José María López társaságában találta magát.

A versenyt Mehdi Bennani vezette, de a Sébastien Loeb Racing többi pilótája is a nyomában volt. Tom Chilton brilliáns módon a második helyig tört fel, amíg Grégoire Demoustier a hetedik helyet szerezte meg.

A pontszerzés reménye nélkül Yvan Muller és José María López kiállt gumit cserélni, hogy megfelelő információkat szerezzenek a későbbi főfutamra. Mehdi Bennani és Tom Chilton az első és a második helyen értek célba, ami egyúttal a maximális pontszámot is jelentette.

Az időjárási körülmények nem igazán változtak a főfutam végéig. Ezúttal az összes versenyző esőgumit rakatott fel. A pole pozícióból induló José María López tökéletesen rajtolt, ahogy Yvan Muller is, aki a rajtrács nyolcadik helyéről az első kanyarnál már a harmadik helyre jött fel!

A második körre Yvan Muller megelőzte Rob Huff-ot. Néhány másodperc múlva a safety car felhajtott a pályára, miután Grégoire Demoustier a gumifalnak ütközött. A verseny újraindult, López és Muller megőrizték vezető helyeiket, azonban a verseny közepére a különbségek csökkentek, a feszültség pedig a tetőfokára hágott.

A kilencedik kanyarban Rob Huff a második helyre került, miután egy fékezés során nekiütközött Yvan Muller autójának. A vizsgálatot követően a brit pilóta áthajtásos büntetésben részesült, így a 68-as számú Citroën C-Elysée WTCC visszaszerezte pozícióját.

A csapattársak egymás után érkeztek célba. Ennek a második Citroën győzelemnek köszönhetően a márka ismét a konstruktőrök világbajnokságának élére került, több mint 40 pont előnnyel. A pilóták bajnokságát az időmérők óta vezető José María López előnyét immár 12 pontra emelte.

A FIA WTCC következő állomása Marrakechben lesz, május 6-8-án.  

NYILATKOZATOK:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): « Ez a két győzelem a legjobb eddigi eredményünk a Hungaroringen. Az eső és a nem mindennapi pályakörülmények miatt a versenyt számos előzés tette izgalmassá. Persze a slick gumik melletti döntés a nyitófutamra nem volt a legjobb, de a rajtrácsnál még ez tűnt a legjobb választásnak, mivel az időjárás előrejelzőink nem jósoltak esőt. Végül a privát pilóták hoztak pontokat a Citroënnek. Bravo Mehdi-nek és Tomnak, akik a döntésükből előnyt kovácsolva hoztak győzelmet az SLR csapatnak. A főfutamban pedig Pechito és Yvan versenyeztek tökéletesen, bebizonyítva azt, hogy ilyen nehéz körülmények között is a Citroën C-Elysée WTCC volt a legjobb autó a mezőnyben. »

José María López (Citroën C-Elysée WTCC n°37): « A nyitófutam gumiválasztásánál több lehetőség között hezitáltunk. A riválisaim stratégiáját követtem, ami ugyan hiba volt, de nem volt nagy jelentősége. A főversenyben elért győzelem a karrierem egyik legnehezebbje volt. Egyszer sem éreztem magam felszabadultnak, különösen akkor nem, amikor Yvan és Rob szorongattak meg! Persze a Huff-ra kiszabott büntetés miatt kicsit fellélegezhettem a verseny végére. Nagyon örülök annak, hogy ilyen nehéz körülmények között is nyerni tudtam. Versenyről versenyre el kell tudnunk kerülni a csapdákat és most ezt sikerrel oldottuk meg. »

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC n° 68) : « Nem emlékszem arra, hogy valaha is ennyire gyenge tapadási viszonyok között kellett volna versenyeznem. Rosszabb volt, mint a jég! A főfutamot olyannyira jól kezdtem el, hogy az első kanyarnál már a harmadik, nem sokkal később pedig már a második helyen voltam. Pechitóval küzdöttünk egymással és ezért tudott Rob visszajönni. Ideges lettem, amikor nekem jött, mert ez már a negyedik olyan eset volt a szezonban, hogy egy Honda nekem ütközött. Ez már kezd sok lenni és úgy gondolom, hogy a büntetésre rá is szolgált. Ez idő alatt José előnyre tett szert, amit már nem tudtam behozni. Pechitóval szemben sosem lehet behozni az elveszített időt. Amellett, hogy ez az első dobós helyezésem 2016-ban, nagyon elégedett vagyok a csapattal. Együtt nagyon jó eredményt hoztunk össze a mai versenyen. »

EREDMÉNYEK

NYITÓFUTAM

1. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

2. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)

3. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)

4. Fredrik Ekblom (Volvo S60 WTCC)

5. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)

6. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)

7. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

8. John Filippi (Chevrolet RML Cruze TC1)

9. Ferenc Ficza (Honda Civic WTCC)

10. René Münnich (Chevrolet RML Cruze TC1)

13. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

14. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

Legjobb idő : José María López (2’09’’820)

 

FŐFUTAM

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2.
Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
4. Thed Bjork (Volvo S60 WTCC)
5. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
6. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
9. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)
10. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
Legjobb idő : José María López (2’10’’774)

PILÓTÁK BAJNOKSÁGA
1. José María López 106 pont
2. Tiago Monteiro 94 pont
3. Mehdi Bennani 77 pont
4. Rob Huff 60 pont
5. Yvan Muller 54 pont

6. Michelisz Norbert 53  pont

7. Nicky Catsburg 50 pont
8. Tom Chilton 40 pont
14. Grégoire Demoustier 7 pont

KONSTRUKTŐRÖK BAJNOKSÁGA
1. Citroën 263 pont
2. Honda 223 pont
3. Lada 133 pont
4. Polestar 66 pont

Top