A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
citroen-blue-hdi

Legyártották az egymilliomodik Euro6 « BlueHDi » dízelmotort

Ezen a héten gördült le a Trémeryben létesült üzem gyártósoráról az egymilliomodik Euro 6-os « BlueHDi » dízelmotor.

 A Trémery-ben (Moselle megye) működő üzemben kétféle hengerűrtartalmú Euro6 « BlueHDi » dízelmotort gyártanak: az 1.6 l (100 LE és 120 LE) és a 2.0 l (150 LE és 180 LE) típust. Ma már az összes Peugeot, Citroën és DS Euro6 dízel gépkocsi « BlueHDi » technikával készül, amelyet a PSA 2013 óta, az Euro 6 szabvány bevezetése (2014. szeptember) előtt fokozatosan kezdett alkalmazni a Csoport járműveiben.

A « BlueHDi » technika lehetővé teszi a dízelmotorok károsanyag-emissziójának folyamatos utókezelését. A kipufogórendszert három olyan szűrővel látják el, amelyek szinte a nullára csökkentik a szennyezőanyag-kibocsátást: az oxidációs katalizátorral, az adalékolt részecskeszűrővel (FAP), amely szinte teljesen kiküszöböli a részecskéket, valamint a részecskeszűrő előtt elhelyezett Selective Catalytic Reduction (SCR) modullal, amely a motor által kibocsátott nitrogén-oxid részecskéket szűri ki. A « BlueHDi » rendszer fejlesztése során mintegy száz szabadalmat jegyeztetett be a PSA Csoport.

Az üzemben jelenleg 7000 dízelmotort gyártanak naponta, ebből ötezer 1.6 literes (815.000 darab készült belőle 2014-es bevezetése óta) és kétezer 2.0 literes (185.000 darab 2013. szeptemberi bevezetése óta).

Christian Chapelle, a PSA Csoport hajtáslánc- és platform gyártósoraiért felelős igazgatója az esemény kapcsán így nyilatkozott: «Úttörő szerepet játszottunk a 2000-ben bemutatott részecskeszűrő alkalmazásával, majd a járműgyártók közül elsőként tettük általánossá modellkínálatunkban az SCR technikát, most pedig elkészült az egymilliomodik, a jelenleg leghatékonyabb károsanyag-kibocsátás csökkentő rendszerrel felszerelt BlueHDi dízelmotorunk, ami ékesen bizonyítja a PSA Csoport elkötelezettségét amellett, hogy fenntartható és tiszta mobilitási megoldásokat kínáljon ügyfeleinek.»

Top