A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
Cxperience_Citroen

CXPERIENCE CONCEPT

A Párizsi autószalon előtt egy hónappal leleplezett Citroën CXPERIENCE CONCEPT bizonyítja, hogy a márka « Be Different, Feel Good » felfogása a felső kategóriába is  átvihető.  Ez a szabályokat felrúgó koncepcióautó a « Citroën Advanced Comfort®» program elvei szerint készült.  

A Citroën a kereskedőhálózata számára szervezett, 2000 fős nemzetközi C3 bemutató meglepetéseként a mai napon mutatja be a CXPERIENCE koncepcióautót, amelynek hivatalos premierje a 2016-os Párizsi Autószalonon lesz. A 4,85 m hosszú CXPERIENCE CONCEPT a márka « Be Different, Feel Good » szellemiségét ülteti át a felső kategóriába.

A márka know-how-jának és hagyományainak megfelelően a CXPERIENCE CONCEPT is a kényelem jegyében született, tökéletesen demonstrálva a « Citroën Advanced Comfort ®» program eredményeit, amely a vezető és az utasok maximális kényelmét szolgáló fejlesztéseket takar. Ez a program az új Citroën modellek tervezési folyamatának összes állomására kiterjed.

  1. 01.  MERÉSZ ÉS TELJESEN EGYEDI DESIGN
  • határozott karakter

A legapróbb részletekig kidolgozott CXPERIENCE koncepcióautó csak a Citroën márkára jellemző formai és grafikai megoldásai könnyen azonosíthatóak és megjegyezhetőek.

A 22”-os kerekeken gördülő, impozáns karosszériát (4,85 m hosszú, 2 m széles) alacsony tetővonal (1,37 m) és a nagyon rövid túlnyúlások (3 m-es tengelytáv) jellemzik. A frontrész kialakítása letisztult, visszaköszön rajta a márkára jellemző, 2 soros lámpamegoldás és a lámpákig húzódó, márkajelzést is magában foglaló, kettős krómcsík. Az összhatást a karosszéria széleinél, alul elhelyezett 3-as LED kanyarfényszórók teszik teljessé. A hatékonyság érdekében az első lökhárítók vezérelt légbeömlőket kaptak, az oldalsó mozgó „fedőelemek” az aerodinamikai szempontok szerint képesek kinyílni és bezáródni, emellett a manőverezést is segítik.

Hátul a markáns sárvédők erősítik a karosszéria karakterét. A homorú hátsó üveg aljánál egy vezérelt légterelő található. A hátsó 3D lámpákon visszatér az első LED menetfények V alakja, kialakításuknál lézer száloptikás technológiát használtak.

A CXPERIENCE kétfelé nyíló ajtói 90°-ban tárulnak ki (a kerekek síkjáig), megkönnyítve a beszállást az utastérbe.

A CXPERIENCE CONCEPT utasterét a letisztult, modern dizájn és a minőségi anyaghasználat jellemzi. A citrus- sárga szín frissességet és energiát visz az utastérbe, az egyküllős kormánykerék finom utalás a márka múltjára.

« A teljes stíluscsapat előtt az a cél lebegett, hogy egy olyan felső kategóriás limuzint hozzon létre, amely szakít a megszokott klisékkel, hogy teret adhasson a márka értékeinek, amelyek az optimizmus, az emberközeliség és az intelligencia. ».
Alexandre MALVAL, a Citroën stílusigazgatója

02. A CITROËN ADVANCED COMFORT® PROGRAM MEGJELENÉSE EGY FELSŐ KATEGÓRIÁJÚ LIMUZINBAN

A komfort mindig is a Citroën egyik fő territóriuma volt, a « Citroën kényelem » a márka egyik fő ismertetőjegye.

  • Test és lélek kényelme

A Citroën Advanced Comfort® programmal, amely a CXPERIENCE CONCEPT tervezését is meghatározta, a márka újradefiniálja a kényelem fogalmát. A CXPERIENCE CONCEPT utasterén kívül maradnak a zavaró külső tényezők és az útegyenetlenségek is. A koncepcióautónál is alkalmazott, nemrégiben bemutatott progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés egy olyan Citroën innováció, amely nagymértékben javítja az úthiba-elnyelő képességet és a vezetés kényelmét: Az eredmény: 100%-os Citroën komfort.

A CXPERIENCE CONCEPT memóriahabos ülései kivételes puhaságot és tartást nyújtanak. A hatalmas oldalsó üvegfelületeknek és a dupla üvegtetőnek köszönhetően az utastér valósággal fürdik a fényben. Az igazi « Feel Good » hangulatot a belső hangulatvilágítás és a tisztított levegő fokozzák.

  • Az élmények és az információk megosztása

A műszerfal közepébe integrált 19’’-os,16/3 arányú képernyő a legfontosabb fedélzeti berendezés. Az érintőképernyő  1/3 -2/3, vagy 2/3 -1/3 arányban felosztható, de teljes képernyős üzemmódban is használható, az utasok igényei szerint. Mindenki számára biztosított az internetezés, a zenehallgatás, a filmnézés, vagy az utazásra vonatkozó információk elérése.

Egyes funkciók elérése és aktiválása egy okostelefon és egy hordozható tablet segítségével történik. Elöl, a középkonzolon található egy okostelefon-tartó, amely mágneses indukció segítségével tölti a készüléket és hozzákapcsolja azt a képernyőkhöz. Az okostelefon egyben az indítást és számos funkció elérését is szolgálja (kényelem, fotók, videók stb.) A hátsó tablet segítségével állíthatók a hátsó ülések, a klímaberendezés, de ez biztosítja a médiamegosztást is az új Share with U applikáció segítségével. Ez az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy médiafájljainkat megosszuk a többi utassal. Érdemes kipróbálni ezt az újdonságot a Párizsi autószalonon!

A Citroën CXPERIENCE CONCEPT az első és hátsó kamera kiegészítéseként külső visszapillantótükrök helyett is kamerákat használ. A 360° -os kilátás megkönnyíti a manőverezést és a vezetést.

A koncepcióautó fedélzetén megtaláljuk az új Citroën C3-ban bemutatkozó ConnectedCAM Citroën™ integrált kamerát is.  Ez a HD felbontású kamera rögzíti mindazt, ami a vezető előtt történik. Az út közben szerzett élmények képek és videók formájában rögzíthetők és akár meg is oszthatók a közösségi oldalakon. 

Az utastéri kommunikáció támogatása érdekében a tervezők az első fejtámlákba két hangszórót integráltak mélysugárzókkal és mikrofonokkal. Mindenki eldöntheti, kivel szeretne kommunikálni, de természetesen lehetőség van az elszigetelődésre és saját zenéink élvezetére is.

« A Citroën CXPERIENCE koncepcióautó a konvenciókon túllépve új megvilágításba helyezi a luxuslimuzin fogalmát, tökéletes összhangban a « Citroën Advanced Comfort®» program céljaival.  A CXPERIENCE CONCEPT tökéletesen illusztrálja a márka képességét arra, hogy ebben a szegmensben is kifejezésre juttassa hitvallását: Be Different, Feel Good. »

Linda JACKSON  -  CITROËN igazgató

03. PLUG-IN  HIBRID TECHNOLÓGIA

A Citroën CXPERIENCE CONCEPT meghajtását egy 150-200 LE teljesítményű benzinmotor és a többletenergiát szolgáló elektromos motor látja el (akár 80 kW teljesítmény). A CXPERIENCE CONCEPT 60 km-t tehet meg tisztán elektromos üzemmódban (ZEV -Zero Emission Vehicle). Városon kívül, a belső égésű motor belépésével akár 300 LE teljesítményt élvezhetünk.

A Citroën CXPERIENCE CONCEPT 13 kWh kapacitású akkumulátora néhány óra alatt feltölthető. A limuzin hagyományos töltővel 4 óra 30 perc alatt feltöltődik, de kevesebb, mint 2 óra 30 percre csökken a töltési idő a 6,6 kW-os töltő segítségével, amellyel az autó 32 A-es hálózathoz csatlakoztatható. 

A koncepcióautó felépítése sem hétköznapi. A 8 fokozatú, elektromos automata sebességváltó keresztben lett beépítve a belső égésű és az elektromos motor közé. A kompakt akkumulátor az utastér alatt kapott helyet lehetővé téve a hátsó kerekek meghajtását és az utastér méreteinek megőrzését.

A márka jövőképe, pozícionálása és értékei két nagyon eltérő kategóriában jutnak kifejezésre a Párizsi Autószalonon:

-           a C3, a márka új offenzívája a B szegmensben

-          a CXPERIENCE koncepcióautó, amely a Citroën kényelmét és a felső kategóriáról alkotott elképzelését testesíti meg

CITROËN CXPERIENCE CONCEPT

MŰSZAKI ADATOK :

Hossz : 4,85 m

Szélesség : 2 m

Magasság : 1,37m

tengelytáv : 3 m

MENETTELJESÍTMÉNY :

Hatótávolság elektromos üzemmódban : 60 km

Teljesítmény (CEE) : 250 - 300 LE

Top