A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Ön Citroën-tulajdonos?
Magánszemélyeknek vagy vállalati felhasználóknak szóló hírekre kíváncsi?
Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
nurburgring

A Ring új királyai

A Nürburgring az idei FIA WTCC szezon egyik legjobban várt versenyének adott helyszínt. Az előzetes reményeknek megfelelően az első futam pódiumát José María López, Sébastien Loeb és Yvan Muller birtokolták a C-Elysée WTCC-vel. Hiába a fordított rajtsorrend a második futamra, Yvan Muller és José María López nagyszerű küzdelemben verekedte fel magát az első két helyre, megduplázva így a Citroën Total csapat diadalát.

Szombaton reggel a versenyt megelőző bemelegítés szó szerint szükséges volt, mivel a hőmérő higanyszála a nulla fok körül mozgott. Az edzésen a pilóták ellenőrizhették a végleges beállításokat, melyeket ezen a pályán kifejezetten az előzések lehetővé tételére és a maximális sebesség elérésére végeztek.

Az első futam rajtja gondtalanul telt José María López számára, aki Sébastien Loeb és a feltörő Yvan Muller előtt vezette a mezőnyt. Pechito már a Nordschleife első kilométerein minden erőfeszítést megtett, hogy a lehető legnagyobb távolságot tartsa követőivel. Bár néhány csepp eső próbálta megzavarni a világbajnokot, az argentin elsőként ért célba idén már negyedszerre a négy hétvége alatt. Ma Qing Hua az ötödik helyről rajtolva ebben a pozícióban végzett Michelisz Norbert mögött, akit nem sikerült megelőznie.

A szemerkélő eső miatt a pályát nedvesnek nyilvánították, ám a versenyzők nem cserélték le a slick gumikat. A rajtnál Yvan Muller ismét lendületbe került és már az első kanyarokban a második helyet tudhatta magáénak Tiago Monteiro és Gabriele Tarquini között. Tom Coronel mögött Mehdi Bennani vezetésével egy valóságos Citroën karaván alakult ki, melynek tagjai Ma Qing Hua, José María López és Sébastien Loeb voltak.

Az első kör végén Yvan Muller a szélárnyékot kihasználva Tiago Monteiro elé tudott törni. Tom Coronel sem bírta sokáig a rá nehezedő nyomást: megelőzték a Citroën C-Elysée WTCC-k. Ekkor kezdődött a harc a pontokért a pilóták között: Ma és López megelőzték Bennanit egy körrel a vége előtt.

Ma Qing Hua egy apró figyelmetlenséget követően koccant autójával, mely hibát López és a mögötte lévők kihasználtak az előzésre. Yvan Mullernek ekkorra sikerült lehagynia a mezőnyt, mögötte José María López pedig egymás után gyűrte le Tiago Monteirot és Gabriele Tarquinit. A Citroën C-Elysée WTCC-k így a második futamon is remek győzelmet arathattak, az ötödik helyről Sébastien Loeb által támogatva.

NYILATKOZATOK

Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója: „Igazán remek élmény volt számomra ez a versenyhétvége a Citroën Racinggel. Most tudtam először a terepen is jelen lenni a csapattal és természetesen csak gratulálni tudok a sportolóink teljesítményéhez! A nagyszerű futamgyőzelmek a kiváló csapatmunka és a szorgalom eredményei. E mellett persze rendkívüli tehetség is lakozik a csapatban élén Yves Matton-nal. A Nürburgring és a Nordschleife igazi legendának számítanak az autósport világában, ezért különösen büszkék vagyunk arra, hogy a Citroën C-Elysée-k ilyen remek eredményt hoztak!”

José María López: „Ezen a pályán mindenki nyerni szeretett volna, természetesen velem az élen! Hihetetlen érzés egy ilyen legendás helyszínen diadalt aratni. Az első futamon az indulásnál Hugo Valente hibája is hozzájárult ahhoz, hogy meg tudjak szökni a többiek elöl. A második futamon szorosan Ma mögött voltam, aki a lehető legjobban versenyzett, ezért már majdnem elkönyveltem magamban, hogy nem fogom tudni megelőzni. A koccanása után előre tudtam törni és megtámadhattam a Hondákat. Reméltem, hogy legalább az egyiket meg tudom előzni, de végül Monteirot is sikerült magam mögé utasítani. Nagyszerű hétvége volt ez számomra, a csapatból mindenki ismét a legjobb formáját nyújtotta, ezúton is gratulálok nekik!”

Yvan Muller: „Azt gondolom, hogy nem okoztunk csalódást a nézőknek! Az utolsó körben hibáztam egyet ezért minden áron azon voltam, hogy megőrizzem előnyömet a többiekkel szemben. Az autó beállításai kiválóak voltak ehhez a pályához, kellően agresszív és sebességorientált megoldást választottunk. Éppen ezért különösen oda kellett figyelnünk a kanyarokban, nehogy elszálljunk. A Nürburgring összességében nagyszerű élmény marad az egész FIA WTCC mezőny részére: páratlan érdeklődés övezte a hétvégét mind a helyszínen, mind a médiában!”

Sébastien Loeb: „Ez a pálya semmihez sem hasonlítható! Amikor Pechito mögött voltam, néha láttam őt mind a négy kerékkel elemelkedni a betonról, ez azért nem szokványos! Az első futamon próbáltam leküzdeni a távolságot, de José María keményen küzdött, ezért már az első kör után a második helyem biztosításán kezdtem dolgozni. A második futam kevésbé jól sikerült: habár mindent megtettem a jobb helyezésért, csak az ötödik jött össze ezúttal. A bajnokság összetettjében még megmaradt a második helyem, de csökkent az előnyöm Yvannal szemben. A következő találkozón mindenképp jobban kell teljesítenem, mivel már csak egy pont választ el minket.”

Ma Qing Hua: „Számomra ez ismét egy vegyes hétvége volt, mivel az egyik futamon nem tudtam pontot szerezni. Az elsőn Michelisz mögött indultam, akit nem tudtam megelőzni így ötödik maradtam. A második futamon a helyem megőrzésén fáradoztam, de ez különösen nagy falat volt számomra, mögöttem a világbajnokkal!”

EREDMÉNYEK

ELSŐ FUTAM

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

2. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)

3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

4. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)

5. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

6. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)

7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

MÁSODIK FUTAM

1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

2. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)

4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)

5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)

6. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

AZ EGYÉNI PONTVERSENY ÁLLÁSA

1. José María López 177 pts

2. Sébastien Loeb 127 pts

3. Yvan Muller 126 pts

4. Tiago Monteiro 73 pts

5. Ma Qing Hua 64 pts

9. Mehdi Bennani 40 pts

A CSAPATVERSENY ÁLLÁSA

1. Citroën 364 pts

2. Honda 248 pts

3. Lada 74 pts

Top