A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Ön Citroën-tulajdonos?
Magánszemélyeknek vagy vállalati felhasználóknak szóló hírekre kíváncsi?
Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
CITROEN

A REKORDOK ÉVE A CITROËN ÉS PECHITO LÓPEZ SZÁMÁRA

José María López megszerezte idei 10. futamgyőzelmét, ezzel új rekordot állított fel.
A rendkívül izgalmas második futam végén Yvan Muller a dobogó második fokára állhatott fel.
A Citroën sikere teljes: a szezon 23 futamából 17-et megnyert a csapat, így megszerezte a csapatvilágbajnoki címet, versenyzői pedig – López, Muller, Loeb sorrendben – az egyéni verseny első három helyén végeztek*.

Zsúfolásig megtelt lelátók, fullasztó hőség és három Citroën C-Elysée WTCC az első három rajtkockában – így indult a túraautó világbajnokság 2014-es szezonjának utolsó előtti futama.

A rajtnál talán Sébastien Loeb jött el a legjobban, beérte José María Lópezt, de a külső íven visszacsúszott – mégpedig Michelisz Norbert mögé a harmadik helyre. A magyar versenyző nem teketóriázott, azonnal López után eredt. Yvan Mullernek nem jött ki jól a rajt, a hatodik helyen ért az első kör végére, Lópezen, Micheliszen és Loebön kívül Tarquini és Monteiro is elé került.

Loeb szemmel láthatóan gyorsabb volt Michelisznél, a Lisszabon-kanyarban meg is próbálta az előzést, de rosszul sült el a kísérlet: a ralilegenda három helyet esett vissza. López közben gyakorlatilag egyedül autózott a győzelem felé, míg Ma Qing Hua megcsillogtathatta előzési képességeit: a 11. helyről rajtolva a nyolcadikig jutott előre.

A végéig nem változott a sorrend, noha több versenyző is többször próbálkozott előzéssel a szűk pályán. López ezzel az elsőséggel új rekordot állított fel az egy szezon alatt szerzett futamgyőzelmek számát tekintve – és még nem volt vége…

A második futamban főleg Tiago Monteiro és Yvan Muller brillírozott. Előbbi Valente és Chilton között elsurranva állt az élre, utóbbi pedig a nyolcadikról a negyedik helyre küzdötte fel magát. A Lisszabon-kanyarban Valente elvétette a támadási kísérletet Monteiro ellen, hibáját pedig Huff, Muller és Michelisz is kihasználta. Ebben a szakaszban López a hatodik, Ma a kilencedik, Loeb pedig a tizedik helyen autózott. A kevés előzési lehetőség nem akadályozta őket abban, hogy megpróbáljanak előbbre kerülni: Muller folyamatosan támadta Huffot, López Hugo Valentét, Loeb pedig Ma Qing Huát és Coronelt is meg tudta előzni.

A hetedik körben Ma a gumifalnak csapódott, ezért egy ideig a biztonsági autó diktálta a tempót. Szerencsére hamar újraindult a verseny, a pilóták közötti távolságok értelemszerűen csökkentek. A célhoz közeledve Monteironak műszaki problémái támadtak, kiállnia nem kellett, de lelassult, így Muller el tudott menni mellette. Huff ugyanakkor nem adta meg magát, maradt az első helyen, Muller előtt. Monteiro a harmadik helyre tudta behozni autóját, őt Michelisz, López és Loeb követte.

 

NYILATKOZATOK

Xavier Mestelan, a Citroën Racing igazgatóhelyettese: „Le a kalappal José María López előtt! Hibátlan hétvégét produkált: első rajthely, futamgyőzelem, leggyorsabb kör… Tökéletes leképezése az egész szezon során nyújtott teljesítményének. A csapat 17. győzelmét szerezte, és ez hihetetlenül nagy eredmény úgy, hogy csupán első szezonunkat zárjuk egy teljesen új szakágban. Nagyon sok minden emlékezetes marad ebből az évből. Mind a négy pilótánk tudott futamot nyerni, az autók pedig kifogástalanul működtek. 2015-ben minden eddiginél erősebb versenytársakra számítunk, ezért nagyon keményen kell dolgoznunk ahhoz, hogy címeinket meg tudjuk védeni.”

José María López: „Mit mondhatnék még? Makaóban győzni egészen különleges érzés, tökéletes befejezése életem eddigi legszebb szezonjának. Igazság szerint azért tartottam tőle, hogy Yvan utolérhetetlen ezen a pályán. De végül is mindannyian nagyon jól dolgoztunk, így sikerülhetett elérni ezt az eredményt. Az autó hibátlanul viselkedett, jó tempót tudtam menni, mindvégig teljes erőbedobással vezettem, és csak arra figyeltem, hogy ne hibázzak. Most végre tényleg eljött az ünneplés ideje, először a csapattal, utána otthon, Argentínában. 2015-ben mindenki újra nulláról indul, én pedig már nem leszek outsider – mindent meg fogok tenni azért, hogy megvédjem a címemet!”

Yvan Muller: „Először is szívből gratulálok Pechitónak, fantasztikus szezont produkált, maximálisan megérdemli a bajnoki címet. Gratulálok a Citroënnek is, óriási dolog, hogy megszereztük a csapatbajnoki címet, és az első három helyen is mi végeztünk. A második futam nagyon izgalmas volt: a hajtűkanyarban kicsit lemaradtam Rob Hufftól, a gyors részeken pedig beértem – sajnos nem adódott olyan alkalom, amikor az ütközés veszélye nélkül el tudtam volna menni mellette. Számomra a szezon nem sikerült olyan jól, mint az előzőek – a télen azon fogok dolgozni, hogy jövőre jobb legyek!”

Sébastien Loeb: „Jó és rossz élmények egyaránt értek ezen a hétvégén. Általában véve elégedett vagyok a teljesítményemmel, az időmérőkön és a versenyeken is. Egyike voltam azon keveseknek például, akiknek sikerült előzni! Ami továbbra is nehezebben megy, az a mezőnyben autózás. Talán túl sokat akartam az első futam elején, és Michelisz emiatt tudott megelőzni. A második futamban kicsit nekiszorultam a falnak, de aztán sikerült kivágnom magam. Jövőre a fő feladatom az lesz, hogy kamatoztassam mindazt, amit az idén tanultam.”

Ma Qing Hua: „Mindkét futamon a 11. helyről indultam, jól tudtam, hogy nehéz versenyem lesz. Az első futamban szerencsére sikerült kissé feljebb kerülnöm. A másodikban Coronellel csatáztam, aki lezárt előttem, ekkor megpróbáltam kívül elmenni, de sajnos olyan íven ment, ami meglepett, és fékezés nélkül belevágódtam a gumifalba.”

 

EREDMÉNYEK

1. FUTAM

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

2. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC) +2’’741

3. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +3’’661

4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +4’’055

5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’589

6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +5’’186

7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +9’’338

8. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) +10’’008

Leggyorsabb kör: José María López en 2’27’’338

 2. FUTAM

1. Rob Huff (Lada Granta 1.6T)

2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +0’’344

3. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +3’’352

4. Nobert Michelisz (Honda Civic WTCC) +3’’990

5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’285

6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’825

Leggyorsabb kör: Rob Huff en 2’27’’009

 A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA - EGYÉNI

1. José María López 462 pts

2. Yvan Muller 336 pts

3. Sébastien Loeb 295 pts

4. Norbert Michelisz 201 pts

5. Tiago Monteiro 186 pts

 A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA - CSAPATOK

1. Citroën 1003 pont

2. Honda 710 pont

3. Lada 425 pont

 * A FIA hivatalos közléséig nem tekinthető végleges eredménynek.

Top