A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Ön Citroën-tulajdonos?
Magánszemélyeknek vagy vállalati felhasználóknak szóló hírekre kíváncsi?
Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
nordschleife

A CITROËNEK A NORDSCHLEIFÉN IS TAROLTAK

Két héttel a FIA túraautó világbajnokság németországi köre előtt a mezőny közös tesztet tartott a Nürburgringen, illetve a legendás Nordschleifén.
A Citroën Total csapat pozitív mérleggel zárta a tesztet: négy C-Elysée WTCC végzett az első öt között.
A legjobb időt José María López futotta, ő volt az egyetlen, aki be tudott férni a 8 perc 40 másodperces időbe. Lópezt Loeb és Ma Qing Hua követte.

A teszt egyik nagy tanulsága az volt a Citroën Racing számára, hogy az Eifel-hegységben minden megtörténhet, már ami az időjárást illeti. Hétfőn jégeső és tejfölszerű köd okozott szinte télies körülményeket a pályán, kedden azonban már reggeltől kezdve ragyogott a nap.
A négy Citroën C-Elysée WTCC volánja mögött Loeb, Ma, López és Muller neki is vágott az aznapra tervezett munkának. A mérnökök nagyon egyszerű célt tűztek ki: a pilóták menjenek minél többet, hogy minél jobban megismerhessék a legendás pályát. A pilóták háromkörös etapokat mentek (ennyi lesz ugyanis a május 16-i verseny távja), és gyorsan gyűjtögették a
kilométereket.
Egyedül Ma Qing Huának akadt kellemetlensége: nagyjából a teszt felénél a szalagkorlátnak sodródott, ami az autója felfüggesztésében okozott kisebb törést. Mindenesetre ez nem akadályozta a fiatal kínai versenyzőt abban, hogy remek időt menjen, és megcsípje a harmadik helyet.
Ami az időket illeti: José María López volt az egyetlen, akinek sikerült áttörni a 8 perc 40 másodperces „lélektani” határt: a regnáló világbajnok 8’38”027-es idővel előzte meg Sébastien Loeböt, akinek szintén nagyon jól ment az autózás a teszt során.
A Citroën Total csapat ezekben a pillanatokban már a Hungaroring felé tart, ahol a hétvégén kerül sor az idei szezon harmadik versenyhétvégéjére.

NYILATKOZATOK
José María López (1. hely – 8’38’’027): „Ez volt az első találkozásunk a Nordschleiféval, és bevallom, minden méterét élveztem! Most már nagyjából tudom, miért tekintenek a rajongók legendaként erre a pályára! Sokat dolgoztunk az autó beállításain, és már alig várom, hogy visszajöjjünk ide versenyezni. Nagyon örülök az időmnek, jót tett az önbizalmamnak is
ez az eredmény.”

Sébastien Loeb (2. hely – 8’40’’517): „Pozitív a nap mérlege, megcsináltuk, amit terveztünk. Az volt a cél, hogy a lehető legtöbbet vezessünk ezen a nagyon különleges pályán, ahol egyszerűen nem lehet hibázni, mert szűk az aszfalt, közel van a széle… Egészen más élményt nyújt a Nordschleife, mint az összes többi. Még soha nem láttam ilyen nehéz pályát,
nehezebb, mint Le Mans!”

Ma Qing Hua (3. hely – 8’41’’489): „Szerintem minden autóversenyzőnek el kellene jönnie életében legalább egyszer ide! Nagyon jó, hogy a verseny előtt tudtunk itt tesztelni. Lenyűgöző a pálya, folyamatos kihívás rajta vezetni, mert annyira változik kanyarról kanyarra. A reggel nehezen indult, sok vízfolt maradt még az aszfalton, de körről körre tudtunk javulni. Azután veszítettem egy kis időt az ütközés miatt, amit minden bizonnyal egy defekt okozott, de végül jól össze tudtunk szedni magunkat, és jó időt produkáltunk.”

Yvan Muller (5. hely – 8’49’’165): „Nem volt egyszerű nap, végig picit lassabb voltam a többieknél. Valamennyit faragtam belőle, de szerintem még így is nagy a hátrányom. Viszont az is igaz, hogy nem kockáztattam sokat. A mérnökökkel azon dolgozunk, hogy két hét múlva jobban sikerüljön a verseny.”


Top