A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
citroen-racing

A CITROËN RACING CSAPATÁNAK JÖVŐRE VONATKOZÓ TERVEI

A Citroën nyilvánosságra hozta jövőre vonatkozó terveit, melyek szerint 2017-től ismét részt kíván venni a WRC rali-világbajnoki küzdelemben.

A visszatérést a csapat már a FIA új műszaki előírásai szerint készülő, vadonatúj modellel tervezi. Hogy erőforrásait teljes egészében az új versenyautó kifejlesztésének szolgálatába tudja állítani, a Citroën Racing csak a 2017-es versenyévadban méretteti meg magát a WRC-ben. 

2016-ban a Citroën Total csapata a FIA túraautó-világbajnoki sorozatában állít rajthoz két Citroën C-Elysée WTCC-t, melyek volánjánál José María López és Yvan Muller száll harcba a világbajnoki címvédésért.

A Citroën a technikai sportok történetében egyedülálló diadalmenete során, az 1993-tól 2015-ig tartó időszakban tizenöt világbajnoki trófeát szerzett: ötöt a tereprali világkupákon (Cross Country Rally World Cup), nyolcat a  WRC-ben, kettőt pedig a túraautó-vb-ken (WTCC). Ezek a sportsikerek, amelyek a márka megújulásához és megerősödéséhez, valamint egy egészen új márkakép kialakulásához is jelentősen hozzájárultak, mélyen beleivódtak a Citroën márka génjeibe.

A versenyszezon végének közeledtével a Citroën nyilvánosságra hozta a következő időszakra vonatkozó terveit, melyek a számára oly’ fontos értékek – a csapatszellem, a kreativitás és a teljesítőképesség határainak feszegetése – köré épülnek. A Carlos Tavares, a PSA Peugeot Citroën csoport igazgatótanácsának elnöke által meghatározott stratégiával összhangban a márka a továbbiakban egyetlen világméretű megmérettetésre igyekszik összpontosítani a sporttal kapcsolatos összes tevékenységét.

Valamennyi jelenlegi motorsport-kategória alapos tanulmányozását követően a Citroën úgy döntött, hogy a jövőben a FIA WRC (World Rally Championship) világbajnoki sorozatában szeretné folytatni a versengést. A márka ralisport terén a múltban elért eredményei ismeretében szinte magától értetődik ez a választás, amely azonban most inkább a jövőről szól.    

„Nyolc világbajnoki címmel és a rekordszámú 94 futamgyőzelemmel a Citroën példa nélkül álló sikereket ért el a WRC-ben – emelte ki Linda Jackson, a Citroën márka igazgatója. – A rali egy fantasztikus sport, amely lenyűgöző helyeken és környezetben teszi próbára az autók és vezetőik teljesítményét, megbízhatóságát és kitartását. A következő évadokat, melyeknek 2016-tól Kína is az egyik állomásuk lesz, az élő televíziós közvetítéseknek köszönhetően egyre többen követhetik majd nyomon szerte a világban. Márkánk 2017-re, vagyis arra az évre tervezi visszatérését a WRC-be, amikor az életbe lépő új előírásoknak megfelelően az eddigieknél is vonzóbb megjelenésű, új raliautók állhatnak majd rajthoz. Minden adott tehát ahhoz, hogy új sporttörténeti fejezetet nyissunk márkánk életében. Sikerekben gazdag múltunkra való tekintettel meglehetősen komolyak az elvárások. Próbálunk azonban szerények maradni, és céljainkat apró, fokozatos lépésekben megvalósítva visszatérni a csúcsra.”

A WRC raliautók 2017-ben megjelenő új generációjával karakteresebb és erőteljesebb, látványsabb aerodinamikai megoldásokat alkalmazó autók váltják le a 2011-ben megjelent korábbi modelleket.  Az előírások drasztikus változásai remek lehetőséget teremtenek a Citroën Racing csapat számára, hogy felvegye a harcot versenytársaival, miután a 2016-os évet teljes egészében az új modell kifejlesztésére fordítja.

„Sosem rejtettük véka alá a 2017-es WRC-szabályokkal kapcsolatos várakozásainkat. Már az egész csapat az új elvárások lázában ég – fogalmazott Yves Matton, a Citroën Racing Team vezetője. – Örülünk, hogy végre lehetőséget kapunk látványosabb autók építésére, ugyanakkor tudjuk hasznosítani a Citroën C-Elysée WTCC-inken végzett motorfejlesztéseket is. Erőforrásaink hatékonyabb kezelése érdekében úgy határoztunk, hogy egyelőre  minden erőnket egy új WRC modell kifejlesztésére összpontosítjuk. Ezen okból kifolyólag a Citroën mint csapat nem vesz részt a 2016-os ralivilágbajnoki küzdelemben. Ettől függetlenül figyelemmel fogjuk kísérni a WRC évadot, különös tekintettel a FIA Junior WRC, illetve az idei junior világbajnok Quentin Gilbert részvételével zajló WRC2 versenyekre.”

HARMADIK ÉVAD A FIA WTCC-BEN

A Citroën Racing ugyanakkor nem szeretne teljes mértékben kimaradni a következő évad autóversenyeiből. A FIA 2014-ben útnak indított WTCC versenyprogramja a soron következő, harmadik évaddal a végéhez ér. A Citroën Total csapata, amely a túraautó-pályákon történt megjelenése óta magabiztosan uralja a WTCC versenykategóriát, jövőre is szeretné megvédeni világbajnoki címét mind a konstruktőrök, mind pedig a pilóták egyéni küzdelmében. A következő évadban két Citroën C-Elysée WTCC fog rajthoz állni, az utóbbi idők nyolc túraautó-világbajnoki címéből* hatot begyűjtő argentín José María López és a francia Yvan Muller „vezetésével”.

„Továbbra is szeretnénk a lehető legtöbbet kihozni magunkból, s ehhez jövőre csapatunk két autót indít hadba a világbajnoki címvédés feladatával – tette hozzá Yves Matton. – Egy új, és roppant ambiciózus konstruktőr érkezésével jövőre még kiélezettebb küzdelemre számíthatunk. Pechito és Yvan azonban egy igen összeszokott páros, akiknek mindennél fontosabb a csapatunk sikere. Jövőre még szorosabban együtt kell működniük ahhoz, hogy a Citroën maximális sikerrel zárhassa a WTCC programot. Ettől függetlenül további Citroën C-Elysée WTCC modellek is rajthoz állhatnak majd a Sébastien Loeb Racing team képviseletében.” 

„Az előző két év minden kétséget kizáróan pályafutásom két legsikeresebb esztendeje volt. Ezért nagyon örülök, hogy 2016-ban is folytathatom a versenyzést a Citroën Racing csapatával – kommentálta a döntést Pechito López. – Továbbra is mindannyian keményen fogunk dolgozni, hogy a Citroën C-Elysée WTCC legyőzhetetlen maradjon a kategóriában. Végső célunk pedig mindkét világbajnoki címünk megvédése!”

„Büszkeséggel tölt el, hogy részt vehettem a FIA WTCC verhetetlen csapatának eddigi diadalmenetében. És hatalmas megtiszteltetés számomra, hogy egyike lehetek azoknak, akiket a Citroën kiválasztott a folytatásra – nyilatkozta  Yvan Muller. A továbbiakban alkalmazkodnunk kell majd az új felálláshoz, de szerencsére bizton számíthatunk a csapatunk tapasztalataira és támogatására, hogy a munka az eddig megszokott magas színvonalon folytatódik.”

SÉBASTIEN LOEB: ÚJ TEREP – ÚJ KALANDOK 

Sébastien Loeb, aki a Citroën színeiben kilenc egyéni világbajnoki címet szerzett, az autósport történetének egyik legsokoldalúbb pilótája. A hihetetlenül tehetséges versenyző eddigi pályafutása során – a WTCC mellett – 24 Hours of Le Mans, F1, GT, Pikes Peak futamokon is rajthoz állt. Következő lépésnek a Dakar ralit szemelte ki magának, ahol újra egykori versenyzőtársa, Daniel Elena oldalán ül volánhoz, immár a Peugeot Sport team képviseletében. A PSA Peugeot Citroën csoport emblematikus alakja tehát pirosból most kékbe öltözik, és ezzel a váltással vélhetőleg egy újabb izgalmas fejezet kezdődik az életében.

„Ez kétségkívül egy korszak lezárultát jelzi az életemben, de ma elsősorban örömömnek szeretnék hangot adni, hogy kivehettem részem a Citroën WRC és WTCC világbajnokságokon elért sikereiből – fogalmazott Sébastien Loeb. – A győzelmi adatoktól és rekordoktól függetlenül csodás pillanatokat éltünk át együtt. Szinte hihetetlen, hogy ennek az elképesztő csapatnak a legtöbb tagja már tizenöt évvel ezelőtt is együtt volt. Hiányozni fog az ő sikervágyuk és határtalan lelkesedésük, de nem megyek messzire…Továbbra is a PSA Peugeot Citroën csoport színeiben versenyzem, csak éppen egy új terepen...”

„Az utóbbi 15 évben Sébastien Loeb és a Citroën történelmet írtak. Egészen hihetetlen közös sikertörténetük hosszú ideig meghatározó lesz az autósport történetében. Szeretnénk köszönetet mondani neki a rengeteg győzelemért, trófeáért és rekordért, amelyek mindegyike segítette márkánk megújulását és nemzetközi megítélésünk felívelését – hangsúlyozta Linda Jackson. – Sébastien most a PSA csoport egy másik márkájával új kalandokra indul, mi pedig szép közös sikereket kívánunk nekik, már a jövő évi Dakar ralin is.”

CITROËN ÉS A CROSS COUNTRY RALLY VILÁGKUPÁK SZÁMOKBAN

 

5 világbajnoki cím
1993-1997

36 győzelem
a versenyek 86%-a

4 Dakar rali-győzelem
1991, 1994, 1995 és 1996

CITROËN ÉS A WRC SZÁMOKBAN

8 világbajnoki cím
2003-2005 és 2008-2012

94 győzelem
(világrekord)

38 dobogós hely egy huzamban (világrekord)
Mexico 2008 – GB 2010

29 „one-two finish”
(világrekord)

78 egyéni győzelem – Sébastien Loeb (világrekord)

9 világbajnoki cím
Loeb/Elena páros (2004-2012)

CITROËN ÉS A WTCC SZÁMOKBAN

2 világbajnoki cím

2014-2015*

36 győzelem
a versenyek 80%-a

21 pole
a futamok 91%-án

 
* Amennyiben az eredményeket a FIA hivatalosan is megerősíti.

Top