A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
Citroen-WTCC

A CITROËN MÉG TOVÁBB NÖVELTE ELŐNYÉT

A FIA WTCC túraautó-világbajnoki szezon utolsó európai hétvégéjén a Citroën C-Elysée WTCC-k igen előkelő helyezéseket szereztek a portugál Vila Real utcáin. Yvan Muller és Tom Chilton második helyének köszönhetően a Citroën tovább növelhette előnyét a konstruktőrök világbajnoki pontversenyében. A két ötödik helyezést elért José María López pedig továbbra is őrzi tetemes – 101 pontos – előnyét az egyéni tabellán.

A FIA WTCC versenyzői verőfényes délutáni napsütésben álltak rajthoz a nyitófutamon. A sínek és házak között haladó szűk versenypályán az első néhány száz méter sorsdöntőnek bizonyult.

A második sorból remekül rajtoló Tom Chilton a második helyre kormányozta az SLR csapat színeiben induló Citroën C-Elysée WTCC-t. José María Lópeznek is sikerült egy hellyel előbbre kerülnie: Mehdi Bennani mögött megszerezte magának az ötödik pozíciót. Yvan Muller pedig mindvégig maradt a kilencedik helyen.

A futam tizenhárom köre során egy kézen meg lehetett számolni az élbolyon belüli előzéseket, így a folytatásban már egyik Citroënnek sem sikerült változtatnia pozícióján. Chiltonnak és Bennaninak köszönhetően a Citroën – a maximálisan elérhető negyvenháromból – negyven pontot zsebelt be a konstruktőrök világbajnoki versenyében.

A versenyzők épp csak egy rövidet szusszanhattak, s máris elrajtolt a portugál hétvégét lezáró fő futam. Az első sorból induló Yvan Muller remekül elcsípte a rajtot, az első fékezésnél mégis kénytelen volt maga elé engedni Tiago Monteirót. José María López az ötödik helyen haladt, Michelisz Norbert és Huff nyomában.

A szorosan egymás mögött „vonatozó” öt éllovas maga mögött hagyta a mezőny többi tagját, de a sorrenden egyikük sem tudott változtatni. Yvan hiába várta ellenfele legapróbb hibáját, így a 68-as számú Citroën C-Elysée WTCC végül a második helyen zárta a futamot, alig egy másodperccel elmaradva a győztestől. A táv felénél az élbolytól kissé leszakadt Pechito López ismét az ötödik helyért járó pontoknak örvendhetett.

Az idei világbajnoki szezon hetedik hétvégéjén a Citroën tíz ponttal gyarapította előnyét a konstruktőrök versenyében. A pilóták között José María López stabilan őrzi vezető pozícióját. Őt Tiago Monteiro követi a tabellán, 101 pontos lemaradással.

A FIA WTCC túraautó-világbajnoki versenysorozat következő fordulójára Pechito szülőföldjén, Argentínában kerül sor. A versenytársak legközelebb augusztus 6-án és 7-én, a Termas de Río Hondo rajtjánál adnak randevút egymásnak.

NYILATKOZATOK:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Elégedetten hagyhatjuk el Vila Realt, ahol még tovább sikerült növelnünk előnyünket a világbajnoki pontversenyben. Csak azt fájlaljuk egy kicsit, hogy a WTCC futam színhelyéül szolgáló városi utcákon nem igazán akadnak előzésre alkalmas szakaszok. Így aztán egyik futam sem tartogat túl sok izgalmat a (tévé)nézők számára. Ami a pilótáinkat illeti, Yvan igazán sikeres hétvégét tudhat magáénak ezen a nagyfokú koncentrációt igénylő pályán. Ez optimizmusra ad okot a tengerentúli futamokat illetően. Pechito számára a Q3 nagyjából megpecsételte ennek a versenynek a kimenetelét. Nem túl szerencsés rajtpozíciói ellenére amit lehetett, annyit kihozott ebből a versenyből. Gratulálunk Tom Chiltonnak is. A Nürburgring óta érezhetőn fejlődött, és remekül ki tudja aknázni mind a saját magában, mind pedig az autójában rejlő lehetőségeket. Nagyra értékeljük hozzájárulását a Citroënnek a portugál hétvégén elért pozitív mérlegéhez.”

Yvan Muller: : „Összességében elmondhatjuk, hogy mindkét futam az első kanyar után eldőlt. Tiago Monteiro remekül elcsípte a rajtot a fő futamban, és utána már nem volt alkalmam megelőzni. A verseny végéig a lökhárítójára tapadtam, hiszen az volt a feladatom, hogy nyomás alatt tartsam. De hát sajnos ezen a pályán egyszerűen képtelenség megelőzni egy azonos sebességgel haladó autót. Gratulálok Tiagónak a győzelemhez, igazán megérdemelte; hatalmas élmény lehetett neki ez hazai közönség előtt. Ettől függetlenül nem tudom szó nélkül hagyni a pontszámítási rendszert, amelyben ugyanakkora súllyal szerepel a fordított rajtrácsos futam. Ez sajnos nem nagyon kedvez az igazán jó teljesítményeknek.”

José María López: „Több apró hibát is elkövettem ezen a hétvégén. Valahogy nem találtam a meg a szokásos összhangot az autómmal. De nézzünk inkább a pozitívumokat. Nem igazán szerencsés rajthelyeim ellenére óvatos versenyzéssel mindkét futamban be tudtam gyűjteni az ötödik helyért járó pontokat. Összességében így csak eggyel kevesebb pontot szereztem, mint Yvan. Ezt nem igazán tartom igazságosnak, hiszen sokkal jobb volt nálam az időmérőkön. De hát ez egy ilyen rendszer, így végül az ellenfeleim közül egyedül Tiagónak sikerült több pontot szereznie nálam… 101 pontos előnyömet igazán megnyugtatónak érzem. Az előző versenyszezonok hasonló időszakában álmodni sem mertem volna ekkora előnyről! Hamarosan megkezdjük a felkészülést az argentin versenyre. Mondanom sem kell, hogy a következő forduló különleges élménynek ígérkezik saját magam és az egész csapatunk számára.”

EREDMÉNYEK

NYITÓFUTAM

1. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)

2. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)

3. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)

4. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

6. Rob Huff (Honda Civic WTCC)

7. Thed Björk (Volvo S60 WTCC)

8. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)

9. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

10. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)

16. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

L.I. : Hugo Valente 2’00’’608

 

FŐFUTAM

1. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)

2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

3. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)

4. Rob Huff (Honda Civic WTCC)

5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

6. Thed Bjork (Volvo S60 WTCC)

7. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)

8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

9. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)

10. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)

12. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

L.I. : Rob Huff 1’58’’385

 

 PILÓTÁK BAJNOKSÁGA
1. José María López 244 pont

2. Tiago Monteiro 143 pont

3. Nick Catsburg 139 pont

4. Mehdi Bennani 134 pont

5. Yvan Muller 133 pont

6. Michelisz Norbert 127 pont

7. Rob Huff 124 pont

8. Gabriele Tarquini 104 pont

9. Tom Chilton 103 pont

10. Tom Coronel 75 pont

15. Grégoire Demoustier 11 pont

 

KONSTRUKTŐRÖK BAJNOKSÁGA
1. Citroën 609 pont

2. Honda 427 pont

3. Lada 368 pont

4. Polestar 170 pont

Top