A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

Árajánlatot szeretne kérni?

Az itt található űrlap segítségével küldheti el árajánlatkérését Citroën vagy DS modell(ek)re. Kérését a rendszer automatikusan továbbítja a kiválasztott márkakereskedés felé.

Bezár
Szeretné kipróbálni valamelyik Citroën vagy DS modellt?

Az itt található űrlap segítségével kiválaszthatja a modellt, valamint azt a márkakereskedést, ahol ki tudja próbálni a keresett modellt. Kérése automatikusan a márkakereskedőhöz érkezik be.

Bezár
Érdeklik modelljeink prospektusai?

Bővebb információra van szüksége? Prospektust szeretne?


Az itt található űrlap segítségével ki tudja választani, melyik Citroën vagy DS modell(ek) árlistáját, műszaki adatait, modell  vagy tartozék katalógusát szeretné megkapni vagy letölteni.

Bezár
CITROEN-WTCC

A CITROËN C-ELYSÉE WTCC ARGENTÍNÁBAN SEM TALÁLT LEGYŐZŐRE!

José María Lópeznek és Tom Chiltonnak hála két újabb győzelmet söpörhettek be a Citroën C-Elysée WTCC-k, és így Argentínában is verhetetlennek bizonyultak. A Termas de Río Hondo pályán elért eredményekkel a Citroën és López is picit tovább növelte előnyét a világbajnoki mezőny élén. A nyitófutam dobogósaként Yvan Muller is közelebb került a második helyhez.

Az időmérők után a Citroën Total csapata úgy döntött, hogy lecseréli José María López motorját, mert egy rendellenesség miatt kérdésessé vált az autó megbízhatósága. A szabályok értelmében az argentin versenyzőnek ezért a mezőny végéről kellett kezdenie az első futamot.
Koradélután így Yvan Muller a hetedik helyet foglalhatta el a rajtrácson, míg Pechito a tizedikről a tizennyolcadik helyre csúszott.
A rajtlámpák kialvásakor az első sorból induló Tom Chilton az előnyös helyzetet kihasználva rögtön az élre tört. Az SLR színeiben versenyző angol Citroën C-Elysée WTCC-jével Filippit, Rob Huffot és a kiváló rajt után dobogós helyre esélyes Yvan Mullert is megelőzte.
Nem sokkal a félidő előtt Filippi nem bírta tovább az üldözői részéről rá nehezedő nyomást, és fokozatosan veszíteni kezdett az előnyéből. Yvan Muller így Huff nyomában maradva feljött a harmadik helyre. A négyszeres világbajnok mindent megpróbált, de nem sikerült meglépnie, és végül harmadikként haladt át a célvonalon. A tökéletesen versenyző Tom Chilton első Citroënes győzelmét aratta.
Mindezek alatt a Termas de Río Hondo-i közönség lelkesen figyelte José María López fergeteges előretörését. Az első kört tizennegyedikként záró argentin két körrel később már az első tíz versenyző között volt. Minden előzésekor szabályosan tűzbe jött a lelátó, így Pechito a szurkolók támogatásával egészen az ötödik helyig küzdötte fel magát, értékes pontokat szerezve ezzel az összversenyben.
A fő futam ezután már könnyebbnek ígérkezett, hiszen Pechito most a pole pozícióból, Yvan Muller pedig a negyedik kockából várhatta a rajtot.
Az induláskor azonban mindenkit meglepett Michelisz Norbert, aki José María és Yvan előtt az élre tört. A Citroën Total két versenyzője a hosszú egyenesben egymás mellé került, az argentin pilóta egy hajszálnyira megelőzve a franciát, majd közösen üldözőbe vették Micheliszt.
Yvan folyamatosan támadott, igyekezett kikényszeríteni, hogy Michelisz hibázzon. A pozícióját védő versenyző végül utat engedett Pechitónak, aki habozás nélkül megelőzte. Muller azonnal csapattársa nyomába eredt, de összekoccant Michelisszel. Egy sóderágyas kitérő után a 68-as Citroën C-Elysée WTCC végül az ötödik helyről folytathatta a versenyt.
A sorrend ezután már nem változott, így José María López az idény hetedik győzelmét zsebelte be. A dobogó legfelső fokáról köszönhette meg a Le Mans-i 24 órás autóverseny mintájára odaözönlő közönségnek a kitartó támogatást.
A világbajnoki tabellán 117 pontra nőtt Pechito előnye, Yvan Muller pedig feljött a harmadik helyre, ahol mindössze hét pont választja el a másodiktól. A gyártói csapatok versenyében is növelni tudta előnyét a Citroën: immár 196 ponttal előzi meg a második helyezettet.
CITROEN-WTCC

NYILATKOZATOK

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója: „Egy héttel Kris Meeke finn sikere után úgy tűnik, a Citroën Racingnek jó nyara van. Nagy örömömre szolgál, hogy két győzelmet is szerezhettünk a Argentínában. A hétvégi verseny a közös erőfeszítésről és a csapatmunkáról szólt. A szerelők kiváló munkát végeztek, és Pechito a motorcserét követően a hazai közönség előtt újra győzni tudott. Yvan szerepét is ki kell emelnem ebben a győzelemben. Micheliszt támadva tisztában volt vele, hogy Pechito malmára hajtja a vizet, és amit tett, tényleg sorsdöntőnek bizonyult. Kár, hogy a végeredmény végül nem tükrözte a valós teljesítményét. Tom Chiltonnak is gratulálok, aki először győzött az SLR színeiben egy Citroën C-Elysée WTCC-vel. A világbajnoki versenyben eddig minden tökéletes, de továbbra is megfeszített erővel kell dolgoznunk.”

José María López: „A hétvége nagyon pozitívan zárult, és kimondottan megható volt, hogy a hazai közönség előtt újra nyerni tudtam. A csapattal a motorcsere mellett döntöttünk, mert úgy ítéltük, hogy ezen a pályán lesz lehetőségem feljönni. A nyitófutam rendkívül izgalmasra sikerült: a Citroën C-Elysée-m tökéletes volt, és úgy tudtam egyre előrébb törni, hogy közben nem kellett attól félnem, hogy kárt teszek az autóban. A fő futamban Norbi kiválóan rajtolt, egy kicsit úgy, mint a Nürburgringen, és utána is tökéletesen védte a pozícióját. Yvannak is köszönetet kell mondanom, ha ő nem támad, sokkal nehezebb lett volna nyernem. Egy pole pozícióval, egy győzelemmel és egy ötödik hellyel közelebb kerültem ahhoz, hogy megvalósítsam az álmomat és harmadjára is elnyerjem a világbajnoki címet.”

 Yvan Muller: „Számomra nem volt igazán sikeres ez a hétvége. Az autómban benne volt a pole pozíció, de az a kis hiba meghatározó volt a későbbiekre nézve. Ma mindkét rajtom jól sikerült. A nyitófutamban ez dobogós helyhez segített, és a második futam is jó eredménnyel kecsegtetett, de Michelisz nekem jött, és ez a második helyembe került. Az összesített második helyért való küzdelem még érdekes lehet, de ez nem foglalkoztat különösebben. Elsősorban annak örülök, hogy fontos pontokat szereztem a Citroënnek.”

PONTVERSENY

NYITÓFUTAM

  1. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
  3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
  7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  9. James Thompson (Chevrolet RML Cruze TC1)
  10. John Filippi (Chevrolet RML Cruze TC1)
  11. Thed Björk (Volvo S60 WTCC)
  12. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

LI: José María López 1’45’’994

FŐ FUTAM

  1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  3. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
  4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Esteban Guerrieri (Chevrolet RML Cruze TC1)
  7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  8. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
  9. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  10. John Filippi (Chevrolet RML Cruze TC1)

LI: José María López 1’45’’899

A PILÓTÁK VILÁGBAJNOKI PONTVERSENYE

  1. José María López 284 p
  2. Tiago Monteiro 167 p
  3. Yvan Muller 160 p
  4. Rob Huff 157 p
  5. Mehdi Bennani 144 p
  6. Michelisz Norbert 143 p
  7. Nick Catsburg 139 p
  8. Tom Chilton 130 p 

A KONSTRUKTŐRÖK VILÁGBAJNOKI PONTVERSENYE

  1. Citroën 702 p
  2. Honda 506 p
  3. Lada 406 p
  4. Polestar 194 p
Top