A honlapon történő böngészés során cookie-kat ("sütiket") használunk. A sütik olyan apró szövegfájlok, melyek információkat tárolnak a felhasználó oldallátogatási szokásairól. Lehetővé teszik a látogatók számának, a honlap használati módjának, esetleges hibáinak nyomon követését, de semmilyen olyan adat vagy információ tárolására nem alkalmasak, amely a látogató személyének azonosítását lehetővé tenné. Ha hozzájárul a sütik használatához, nekünk segít abban, hogy honlapunkat egyre tartalmasabbá és könnyebben kezelhetővé tegyük.

További információ a sütikről

CITROEN-WTCC

A CITROËN C-ELYSÉE WTCC ARGENTÍNÁBAN SEM TALÁLT LEGYŐZŐRE!

José María Lópeznek és Tom Chiltonnak hála két újabb győzelmet söpörhettek be a Citroën C-Elysée WTCC-k, és így Argentínában is verhetetlennek bizonyultak. A Termas de Río Hondo pályán elért eredményekkel a Citroën és López is picit tovább növelte előnyét a világbajnoki mezőny élén. A nyitófutam dobogósaként Yvan Muller is közelebb került a második helyhez.

Az időmérők után a Citroën Total csapata úgy döntött, hogy lecseréli José María López motorját, mert egy rendellenesség miatt kérdésessé vált az autó megbízhatósága. A szabályok értelmében az argentin versenyzőnek ezért a mezőny végéről kellett kezdenie az első futamot.
Koradélután így Yvan Muller a hetedik helyet foglalhatta el a rajtrácson, míg Pechito a tizedikről a tizennyolcadik helyre csúszott.
A rajtlámpák kialvásakor az első sorból induló Tom Chilton az előnyös helyzetet kihasználva rögtön az élre tört. Az SLR színeiben versenyző angol Citroën C-Elysée WTCC-jével Filippit, Rob Huffot és a kiváló rajt után dobogós helyre esélyes Yvan Mullert is megelőzte.
Nem sokkal a félidő előtt Filippi nem bírta tovább az üldözői részéről rá nehezedő nyomást, és fokozatosan veszíteni kezdett az előnyéből. Yvan Muller így Huff nyomában maradva feljött a harmadik helyre. A négyszeres világbajnok mindent megpróbált, de nem sikerült meglépnie, és végül harmadikként haladt át a célvonalon. A tökéletesen versenyző Tom Chilton első Citroënes győzelmét aratta.
Mindezek alatt a Termas de Río Hondo-i közönség lelkesen figyelte José María López fergeteges előretörését. Az első kört tizennegyedikként záró argentin két körrel később már az első tíz versenyző között volt. Minden előzésekor szabályosan tűzbe jött a lelátó, így Pechito a szurkolók támogatásával egészen az ötödik helyig küzdötte fel magát, értékes pontokat szerezve ezzel az összversenyben.
A fő futam ezután már könnyebbnek ígérkezett, hiszen Pechito most a pole pozícióból, Yvan Muller pedig a negyedik kockából várhatta a rajtot.
Az induláskor azonban mindenkit meglepett Michelisz Norbert, aki José María és Yvan előtt az élre tört. A Citroën Total két versenyzője a hosszú egyenesben egymás mellé került, az argentin pilóta egy hajszálnyira megelőzve a franciát, majd közösen üldözőbe vették Micheliszt.
Yvan folyamatosan támadott, igyekezett kikényszeríteni, hogy Michelisz hibázzon. A pozícióját védő versenyző végül utat engedett Pechitónak, aki habozás nélkül megelőzte. Muller azonnal csapattársa nyomába eredt, de összekoccant Michelisszel. Egy sóderágyas kitérő után a 68-as Citroën C-Elysée WTCC végül az ötödik helyről folytathatta a versenyt.
A sorrend ezután már nem változott, így José María López az idény hetedik győzelmét zsebelte be. A dobogó legfelső fokáról köszönhette meg a Le Mans-i 24 órás autóverseny mintájára odaözönlő közönségnek a kitartó támogatást.
A világbajnoki tabellán 117 pontra nőtt Pechito előnye, Yvan Muller pedig feljött a harmadik helyre, ahol mindössze hét pont választja el a másodiktól. A gyártói csapatok versenyében is növelni tudta előnyét a Citroën: immár 196 ponttal előzi meg a második helyezettet.
CITROEN-WTCC

NYILATKOZATOK

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója: „Egy héttel Kris Meeke finn sikere után úgy tűnik, a Citroën Racingnek jó nyara van. Nagy örömömre szolgál, hogy két győzelmet is szerezhettünk a Argentínában. A hétvégi verseny a közös erőfeszítésről és a csapatmunkáról szólt. A szerelők kiváló munkát végeztek, és Pechito a motorcserét követően a hazai közönség előtt újra győzni tudott. Yvan szerepét is ki kell emelnem ebben a győzelemben. Micheliszt támadva tisztában volt vele, hogy Pechito malmára hajtja a vizet, és amit tett, tényleg sorsdöntőnek bizonyult. Kár, hogy a végeredmény végül nem tükrözte a valós teljesítményét. Tom Chiltonnak is gratulálok, aki először győzött az SLR színeiben egy Citroën C-Elysée WTCC-vel. A világbajnoki versenyben eddig minden tökéletes, de továbbra is megfeszített erővel kell dolgoznunk.”

José María López: „A hétvége nagyon pozitívan zárult, és kimondottan megható volt, hogy a hazai közönség előtt újra nyerni tudtam. A csapattal a motorcsere mellett döntöttünk, mert úgy ítéltük, hogy ezen a pályán lesz lehetőségem feljönni. A nyitófutam rendkívül izgalmasra sikerült: a Citroën C-Elysée-m tökéletes volt, és úgy tudtam egyre előrébb törni, hogy közben nem kellett attól félnem, hogy kárt teszek az autóban. A fő futamban Norbi kiválóan rajtolt, egy kicsit úgy, mint a Nürburgringen, és utána is tökéletesen védte a pozícióját. Yvannak is köszönetet kell mondanom, ha ő nem támad, sokkal nehezebb lett volna nyernem. Egy pole pozícióval, egy győzelemmel és egy ötödik hellyel közelebb kerültem ahhoz, hogy megvalósítsam az álmomat és harmadjára is elnyerjem a világbajnoki címet.”

 Yvan Muller: „Számomra nem volt igazán sikeres ez a hétvége. Az autómban benne volt a pole pozíció, de az a kis hiba meghatározó volt a későbbiekre nézve. Ma mindkét rajtom jól sikerült. A nyitófutamban ez dobogós helyhez segített, és a második futam is jó eredménnyel kecsegtetett, de Michelisz nekem jött, és ez a második helyembe került. Az összesített második helyért való küzdelem még érdekes lehet, de ez nem foglalkoztat különösebben. Elsősorban annak örülök, hogy fontos pontokat szereztem a Citroënnek.”

PONTVERSENY

NYITÓFUTAM

  1. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
  3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
  7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  9. James Thompson (Chevrolet RML Cruze TC1)
  10. John Filippi (Chevrolet RML Cruze TC1)
  11. Thed Björk (Volvo S60 WTCC)
  12. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

LI: José María López 1’45’’994

FŐ FUTAM

  1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  3. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
  4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Esteban Guerrieri (Chevrolet RML Cruze TC1)
  7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  8. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
  9. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  10. John Filippi (Chevrolet RML Cruze TC1)

LI: José María López 1’45’’899

A PILÓTÁK VILÁGBAJNOKI PONTVERSENYE

  1. José María López 284 p
  2. Tiago Monteiro 167 p
  3. Yvan Muller 160 p
  4. Rob Huff 157 p
  5. Mehdi Bennani 144 p
  6. Michelisz Norbert 143 p
  7. Nick Catsburg 139 p
  8. Tom Chilton 130 p 

A KONSTRUKTŐRÖK VILÁGBAJNOKI PONTVERSENYE

  1. Citroën 702 p
  2. Honda 506 p
  3. Lada 406 p
  4. Polestar 194 p
Top